Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på ferie snart og vil jo gjerne se ok ut i bikini. Bruker å barbere meg nedentil, ikke alt, men "tynner" slik at det ikke skal stikke hår ut på sidene av bikinitrusa.

Men det blir så mye stygge "nupper" på låret - inn mot trusekanten. Det ser ikke pent ut og det klør litt. Bruker nye høvler og mye skum.

Hva bruker dere andre? Krem? Voks?

Videoannonse
Annonse
Gjest Maneater?
Skrevet (endret)

.

Endret av Maneater?
AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberer.

Får du ikke nupper?

Gjest Anjelika
Skrevet

Foretrekker voks, ellers kan det fort bli nupper akkurat i det området trusekanten ligger og presser.

Høvel og peeling fungerer for meg i krisetilfeller, men er ikke førstevalget.

Og så er det jo deilig å dra på ferie nyvokset og slippe å tenke på hårfjerning på en stund =)

Skrevet

Hvis du skal på ferie så er ingenting bedre enn å vokse. Det gjør litt vondt, men du er fri for hår i noen uker. Jo mer du sparer før du vokser, jo lengre tid tar det til hårene vokser ut igjen fordi hvert hår får tid til å vokse helt ut.

Når det gjelder nupper (kan også komme med voksing)så blir det mye bedre om du bruker en skrubbekrem/hanske hver gang du dusjer.

Gjest Ruccola
Skrevet

Pass på å ikke barbere mot hårene, men med dem. Må taes omtrent hver dag for å holdes fint siden man da ikke får hårene heeeeelt inntil, men absolutt mye penere en røde nupper alikevel ;)

Kjøp deg også en antibakteriell krem, da unngår du kanskje endel nupper også :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal på ferie så er ingenting bedre enn å vokse. Det gjør litt vondt, men du er fri for hår i noen uker. Jo mer du sparer før du vokser, jo lengre tid tar det til hårene vokser ut igjen fordi hvert hår får tid til å vokse helt ut.

Når det gjelder nupper (kan også komme med voksing)så blir det mye bedre om du bruker en skrubbekrem/hanske hver gang du dusjer.

Har forsøkt å vokse leggene (hjemmvoksing, "strips" fra Veet) og det var ikke vellykket i det hele tatt. Mesteparten av limet satt igjen på husen og lite hår forsvant. Tør ikke tenke på hvordan det ville være å "styre med" den ømfintlige huden i bikinikanten.

TS

Skrevet

Har forsøkt å vokse leggene (hjemmvoksing, "strips" fra Veet) og det var ikke vellykket i det hele tatt. Mesteparten av limet satt igjen på husen og lite hår forsvant. Tør ikke tenke på hvordan det ville være å "styre med" den ømfintlige huden i bikinikanten.

TS

Strips fungerer ikke, du må bruke krukke med flytende voks. Den originale hvite krukken fra Veet er den beste å få i vanlige norske butikker. Jeg bruker den og tar brazilian voks selv og det fungerer ypperlig. Husk at med voks så må du dra FORT. Jo tregere du drar jo mer voks sitter igjen på huden og jo mindre hår fjernes. Vondere er det også. Husk at du bør ha minst 1cm hårvekst for å sikre at de fjernes. Prøv den på leggene, så skal du se.

Gjest Maneater?
Skrevet (endret)

.

Endret av Maneater?
Gjest Anjelika
Skrevet

Strips fungerer ikke, du må bruke krukke med flytende voks. Den originale hvite krukken fra Veet er den beste å få i vanlige norske butikker. Jeg bruker den og tar brazilian voks selv og det fungerer ypperlig. Husk at med voks så må du dra FORT. Jo tregere du drar jo mer voks sitter igjen på huden og jo mindre hår fjernes. Vondere er det også. Husk at du bør ha minst 1cm hårvekst for å sikre at de fjernes. Prøv den på leggene, så skal du se.

Enig, er den old school-krukken man må varme opp jeg også bruker. De ferdigstripsene er elendige.

Men det blir fort mye søl og styr før man har lært teknikken, så jeg ville ikke akkurat begynt med ømfintlige områder.

Du kan jo også unne deg en time i salong? Bare bikinilinje kan vel ikke koste mer enn et par hundrelapper. Så ser du hvordan det skal gjøres også:)

Skrevet

Jojobaolje og lette bomullstruser funker for å motvirke nupper på meg :) Skyll det barberte området med kaldt vann når du er ferdig :)

• 3 uker senere...
Gjest småhjerte
Skrevet

Unirens funker delvis for meg. Det svir forferdelig rett etter jeg har tatt det på, men er verdt det. Du får i hvertfall mindre nupper.

Unirens kan man kjøpe på Kondomeriet og Vita. Tror det koster rundt 80kr for en liten flaske, men den varer leeeenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...