Gå til innhold

Sengevæting - homeopat eller kiropraktor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer med det? Og hvem bør vi prøve først?

Barnet er 5,5 år og har tidligere vært tørr om natta. Sluttet med nattbleie da han var litt over 3 år, og begynte plutselig å tisse i senga da han var nesten 5 år. Hyppigheten varierer fra 2 til 7 netter i uka.

Har vært hos lege. Urinprøve og blodprøve viste ingenting. Ble henvist videre til utredning men fikk ikke komme fordi de ikke har kapasitet, de prioriterer barn over 10 år når det ikke finnes tilleggssymptomer.

Nå vurderer vi homeopat og/eller kiropraktor, og det hadde vært fint å høre om andres erfaringer.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å vekke barnet i løpet av natten slik at han/ hun kan ta seg en tur på toalettet?

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd medisin? Sånn nesespray?

Jeg har selv hatt en sengevæter og det hjalp ikke å redusere drikke før sengetid og ei heller å vekke barnet på natta. Hos oss fungerte det greit med homøopat, men dette var noe som tok litt tid.

AnonymBruker
Skrevet

ab for jeg vil ikke at fam.mdlm skal kjennes igjen.

den første gikk over av seg selv etter en tid. (h*n var godt over 10 år vel og merke) prøvde mye, alarm, tabletter, kiropraktor osv. Hjalp minimalt.

den andre prøvde naprapat, og det fungerte.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å vekke barnet i løpet av natten slik at han/ hun kan ta seg en tur på toalettet?

Prøvde dette i noen måneder, og var som oftest tørr da. Men vi kan jo ikke holde på med dette ut og bort. Det gjorde ikke at barnet våknet av seg selv etterhvert.

Har du prøvd medisin? Sånn nesespray?

Jeg har selv hatt en sengevæter og det hjalp ikke å redusere drikke før sengetid og ei heller å vekke barnet på natta. Hos oss fungerte det greit med homøopat, men dette var noe som tok litt tid.

Vi har ikke prøvd medisin.

Jeg ringte til en homeopat i dag, men det virket ikke som om hun hadde noe særlig erfaring med å behandle sengevæting. Jeg fikk inntrykk av at hun syntes barnet var for lite til å gjøre noe.

ab for jeg vil ikke at fam.mdlm skal kjennes igjen.

den første gikk over av seg selv etter en tid. (h*n var godt over 10 år vel og merke) prøvde mye, alarm, tabletter, kiropraktor osv. Hjalp minimalt.

den andre prøvde naprapat, og det fungerte.

Jeg har også tenkt litt på naprapat.

Hva gjorde naprapaten?

Hvor gammel var ditt barn?

Trengte dere mange behandlinger?

Var det skummelt/ekkelt/traumatisk for barnet på noe vis?

TS

Skrevet

Kiropraktor reddet meg og lillebroren min. Hos oss var det nerven som sier ifra til hjernen at vi måtte våkne og gå på do som lå i en låsning nederst i ryggen. Vi var tørre første natten. Jeg setter stor lit til kiropraktikk, synd det er så uglesett.

AnonymBruker
Skrevet

Kiropraktor reddet meg og lillebroren min. Hos oss var det nerven som sier ifra til hjernen at vi måtte våkne og gå på do som lå i en låsning nederst i ryggen. Vi var tørre første natten. Jeg setter stor lit til kiropraktikk, synd det er så uglesett.

Hva gjorde kiropraktoren? Jeg har stor tro på kiropraktor. Men jeg er litt skeptisk hvis de knekker og bryter på små barn pga at det kan være traumatisk..

TS

Skrevet

De er veldig forsiktige med hvordan de behandler barn (hvis du finner noen som er vant til å jobbe med barn, selvsagt). Han fant låsningen og masserte og knakk litt. Verken jeg eller min søster opplevde det som traumatisk (vi var 4 og 7 år), og sprang om kapp hver gang vi skulle tilbake uten å grue oss til det. Vi var der tre ganger, og da var alt i skjønneste orden :) Behandlingen var ikke vond i det hele tatt, og kiropraktoren var veldig flink med barn.

Skrevet

Jeg mente broren min såklart! Men lillesøsteren min var også til behandling hos kiropraktor da hun var 3,5 år, fordi hun slet med å gå på do.

Gjest Hannee
Skrevet

Anbefaler homøopat siden de ser på helheten av mennesket.

Mvh. Hanne

Skrevet

Min sønn var også ganske stor, tror han var seks. Vi stressa ikke med ser, brukte plast under laken og lagde ikke noe styr av det og det gikk over av seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn var også ganske stor, tror han var seks. Vi stressa ikke med ser, brukte plast under laken og lagde ikke noe styr av det og det gikk over av seg selv.

Vi stresser heller ikke med det.

Men det rare er at barnet var tørr om natten i 1,5-2 år og så plutselig begynte på igjen. Da kan det jo ikke være at systemet ikke er ferdig utviklet, eller?

TS

Skrevet

Det kan også være at han har fått en låsning e.l, så jeg hadde tatt en tur til kiropraktor med en gang. H*n kan utelukke låsning/stivhet ganske fort, om det ikke er det.

Gjest navnelapp
Skrevet

Anbefaler homøopat siden de ser på helheten av mennesket.

Mvh. Hanne

Homeopatar er fine til koseprating, men medisinen dei tilbyr har inga effekt. Det er dessverre berre sukkerpillar. Og sukker skal jo barn ikkje ha. ;) Dei kan kanskje gi generelle råd om det eine og det andre, men når det gjeld sengevæting er det like nyttig den infoen du finn i denne tråden og på lommelegen.no.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...