Ukjent_Gjest Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Du endrer ip ved å laste ned et program ifra torproject sine hjemmesider og endrer litt på web-browseren din (mozilla firefox) og vips så har du ny ip. Du kan også bytte ip når som helst ved å trykke på en knapp. Men husk at når du bytter ip og skal logge inn på facebook så må du svare på noen sikkerhets spm. Grunnen til dette er at facebook reagerer på at du plutselig er et sted i verden og i neste øyeblikk så er du et annet sted. Det er en liten guide om hvordan du installerer dette programet på youtube : http://www.youtube.com/watch?v=FxQPe_bIAD4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Takk skal du ha. Det her likte jeg. Et spørsmål bare. Kan du bestemme hvilket land IP-adressen skal vise? Er i første omgang på jakt etter svensk og dansk IP-adresse.
Ukjent_Gjest Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2011 Takk skal du ha. Det her likte jeg. Et spørsmål bare. Kan du bestemme hvilket land IP-adressen skal vise? Er i første omgang på jakt etter svensk og dansk IP-adresse. Ja det går går det også, men du må endre på noen Config filer inne i selve Tor programmet. Det man må gjøre er å si til programmet at den skal bare bruke en utgående node for din tilkobling til dette nettverket. Her er stegene: (Jeg går utifra at du bruker Windows. Bruker du linux så er det litt anderledes) Steg 1: Start med å koble deg til tor (start programmet på vanlig måte). Når du har fått opp "Vidalia Control Panel" så klikker du på "View the Network" ikonet (blå globus ikon). steg 2: Når du har klikket på "globus ikonet" så får du opp et verdenskart og flagg fra mange forskjelige land opp. Finn fram til riktig flag Feks et svenskt flagg og noter ned nick navnet som står ved flagget (vær nøye med stor og små bokstaver). steg 3: Gå ut av "verdenskart vinduet " og tilbake til Vidalia Control Panel. Deretter så klikker du på windows start meny og søker etter denne mappen her: C:\Users\"SKRIV INN DITT WINDOWS BRUKER NAVN HER"\AppData\Roaming\Vidalia\torrec og åpne denne filen med notpad. steg 4: Nederst i denne filen så skriver du in dette : ExitNodes "nicket som du noterte istad" StrictExitNodes 1 Så lager du endringene på filen. Steg 5: Restart tor programmet og vips så har du den ip'en du ønsket. Hvis du ikke klarte det så kan jeg finne en norsk youtube demo som demonstrerer dette for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå