Kara W Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Vi har nettopp kjøpt sykkelvogn til barna våre, og lurte litt på om det er vanlig at barna bruker hjelm når de sitter i dem. I mitt hode er sykkel=hjelm, men de sitter jo egentlig like trygt der som i en barnevogn, og ingen bruker hjelm i vogn. Så hva gjør dere?
Gjest pysepusen Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Her brukes det hjelm! Den kan jo velte den også! 1
liv Skrevet 13. juni 2011 #3 Skrevet 13. juni 2011 Hjelm ja, det er jo litt høyere fart enn i vanlig vogn
Gjest mum Skrevet 13. juni 2011 #4 Skrevet 13. juni 2011 De sitter IKKE like trygt som i en barnevogn! Farten er mye større og det er mye større risiko for kollisjoner, velt mm enn i en barnevogn. Mine har alltid hjelm på i sykkel-hengeren! 1
Kara W Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2011 OK. Det var det jeg trodde. Da fortsetter vi med hjelmbruken (Ikke at jeg vurderte å slutte, men greit å høre hva andre foreldre synes noen gang.)
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #7 Skrevet 13. juni 2011 Ja de kan velte, og i verste fall kan man jo bli påkjørt av en bil eller kjøre utfor veien også, så absolutt hjelm ja Til dere med sykkelvogner: Jeg monterer endel sånne i jobben min på sportsbutikk.... HUSK at om det er bare ett barn inni SKAL det sitte i midten av vognen! og det flagget som følger med skal alltid brukes, så er det litt mer synlig at du har vognen på Hjulene må forresten også etterstrammes innimellom, på samme måte som en skal sjekke hjulene på selve sykkelen av og til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå