Gå til innhold

Strikking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har oppskrift på morsomme sitteunderlag til barn, som de kunne tenke seg å dele med meg? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det barn som skal strikke eller barn som skal bruke det? Skal det være tovet?

AnonymBruker
Skrevet

Er det barn som skal strikke eller barn som skal bruke det? Skal det være tovet?

Barn som skal bruke det :) Tovet tenkte jeg ja... :)

Skrevet

Er det noen her som har oppskrift på morsomme sitteunderlag til barn, som de kunne tenke seg å dele med meg? :)

Mener de har noen på "drops" sine sider. (Garnstudio),om du ikke allerede har sett der da.

Skrevet

Her fant jeg forresten på sau :)

Legg opp 10 masker.Øk i hver begynnelse av omg slik:strikk en maske,øk i neste m.Strikk omg ut.Dette gjentas til en har 60m.Strikk 4 riller,uten å øke.Fell nå i hver begynnelse av omg:Strikk 1 m ,strikk 2 m sammen,striikk omgangen ut.Gjenta dette til der er 26 m.Strikk videre 8 riller,uten å felle.Fell på toppen av hodet:fell en maske i beg og slutten av omg, til det er 4 m igjen,Trekk tråden gjennom de siste m.Fest alle trådene.

Ører:legg op 12 m.Strikk 9 riller.Fell på neste omg:strikk 4 m, strikk 2m sammen , strikk også de neste 2 m sammen.Strikk så ut omg. Neste omg strikkes likt bare med 1 m mindre i beg og slutten av omg.Strikk hver omg slik til det står igjen4 m,strikk disse sammen.Trekk tråden gjennom siste m og fset godt.

Montering:sy fast ørene.

Klipp opp 10 cm lange tråder og hekle dem fast langs kanten med en heklenål.

Sauen toves på 40 grader i vaskemaskinen, med en kork grønnsåpe.

AnonymBruker
Skrevet

Mener de har noen på "drops" sine sider. (Garnstudio),om du ikke allerede har sett der da.

Har sett der, ikke så veldig mye spennende synes jeg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Her fant jeg forresten på sau :)

Legg opp 10 masker.Øk i hver begynnelse av omg slik:strikk en maske,øk i neste m.Strikk omg ut.Dette gjentas til en har 60m.Strikk 4 riller,uten å øke.Fell nå i hver begynnelse av omg:Strikk 1 m ,strikk 2 m sammen,striikk omgangen ut.Gjenta dette til der er 26 m.Strikk videre 8 riller,uten å felle.Fell på toppen av hodet:fell en maske i beg og slutten av omg, til det er 4 m igjen,Trekk tråden gjennom de siste m.Fest alle trådene.

Ører:legg op 12 m.Strikk 9 riller.Fell på neste omg:strikk 4 m, strikk 2m sammen , strikk også de neste 2 m sammen.Strikk så ut omg. Neste omg strikkes likt bare med 1 m mindre i beg og slutten av omg.Strikk hver omg slik til det står igjen4 m,strikk disse sammen.Trekk tråden gjennom siste m og fset godt.

Montering:sy fast ørene.

Klipp opp 10 cm lange tråder og hekle dem fast langs kanten med en heklenål.

Sauen toves på 40 grader i vaskemaskinen, med en kork grønnsåpe.

Takker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...