Solstråla04 Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 (endret) Hei! Jeg er ei som virkelig elsker karbo. Så for å ikke mangle proteiner så vil jeg gjerne at dere kanskje kan dele enkle men gode lavkarbo tips (samme om det er frokost, lunsj og middag - alt av tips er flott!)! En annen ting er at jeg lurer litt på hvordan få til å trene lår, slik at de blir strammet opp men ikke med masse muskler. Trener ganske jevnlig. Mye ellipse. Og selv om man ikke kan punktslanke så vil jeg ha mer fokus på hvordan stramme opp/få slankere lår da det er de jeg ofte føler at jeg er noe flau over når jeg går i skjørt så vel som bukse (føler meg ikke vel). Igjen; alt av tips tas i mot med stor takk :-) Endret 13. juni 2011 av Solstråla04
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Trening for lår, og rumpe, knebøy og utfall! Du får ikke store muskler, det er en myte da Menn har et helt annet utgangspunkt i kroppen sin enn kvinner, vi kan løfte vekter til vi dauer, men uten speeeesielt strikt kosthold, proteintilskudd, haaaaard HARD trening, vil vi ikke komme så langt som det menn hadde gjort med samme programmet, ever! Bare tren i vei og kos deg, det eneste du risikerer er strammere og lekrere lår, og det er vel ikke skummelt
*Bumblebee* Skrevet 13. juni 2011 #3 Skrevet 13. juni 2011 Jeg snuser også på dette med lavkarbo!håper jeg ikke "kupper" tråden din her ts,men synes det var så mange andre tråder om det at jeg tenkte det var ok å spørre her synes det høres spennende ut.kan dere her inne som driver med lavkarbo forklare enkelt? jeg sikter på ketose nå,vet noen hvor lenge man "må være i det" før det gir resultater..?jeg er ikke overvektig altså,vil bare ha vekk litt ekstra. Noen spørsmål; hva kan man spise,hva spiser dere til frokost feks?jeg spiser en del omega3 brød,dette er vel strengt fyfy på lavkarbo. lar det seg gjennomføre med familie? (vi er 4 stk som spiser middag,litt vanskelig å lage "egen" mat til meg hver dag..) Hva i all verden spiser dere når dere er sugen på noe godis/søtt?jeg eeelsker alt som er søtt...og hvertfall sjokolade.. Man kan vel ikke spise frukt engang..er det som virker så vanskelig for meg,dvs det strenge kostholdet.er nok litt for glad i det søte liv.. Dere som har litt peil,enlighten me !
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #4 Skrevet 13. juni 2011 Jeg snuser også på dette med lavkarbo!håper jeg ikke "kupper" tråden din her ts,men synes det var så mange andre tråder om det at jeg tenkte det var ok å spørre her synes det høres spennende ut.kan dere her inne som driver med lavkarbo forklare enkelt? jeg sikter på ketose nå,vet noen hvor lenge man "må være i det" før det gir resultater..?jeg er ikke overvektig altså,vil bare ha vekk litt ekstra. Noen spørsmål; hva kan man spise,hva spiser dere til frokost feks?jeg spiser en del omega3 brød,dette er vel strengt fyfy på lavkarbo. lar det seg gjennomføre med familie? (vi er 4 stk som spiser middag,litt vanskelig å lage "egen" mat til meg hver dag..) Hva i all verden spiser dere når dere er sugen på noe godis/søtt?jeg eeelsker alt som er søtt...og hvertfall sjokolade.. Man kan vel ikke spise frukt engang..er det som virker så vanskelig for meg,dvs det strenge kostholdet.er nok litt for glad i det søte liv.. Dere som har litt peil,enlighten me ! Vil anbefale underforumet "ketolyse" på www.lavkarbo.no - der får du svar på alt du trenger å vite, god veiledning og oppskrifter! Ketose gir resultater kjapt - man går gjerne ned flere kilo i begynnelsen, men dette er primært vann. Etterhvert går det for de fleste jevnt og trutt med ca. 1 kilo i uken, avhengig av hvor mye du veide før. Tar du sikte på ketose, skal du unngå brød, pasta, ris, poteter, andre rotgrønnsaker, melk, yoghurt, frukt, mais og litt andre ting - LES varedeklarasjonen før du kjøper eller lager noe, en god tommelfinger er å styre unna ting som har mer enn 5 g karbohydrater per 100 g vare. Til frokost spiser jeg gjerne en omelett med masse grønnsaker og skinke, eggerøre og laks med dill eller middagsrester fra dagen før. Da holder jeg meg gjerne så mett at jeg ikke trenger lunsj, men spiser evt. en salat men masse proteiner og en god dressing, eller noen bær. Middag er det letteste måltidet - her lager du akkurat det du vanligvis ville lagd (forutsatt at det er sunt og består av rene produkter i utgangspunktet), gir familien det de vil ha av ris/pasta/potet, og styrer unna det selv. Da står du igjen med alle slags typer kjøtt og fisk, grønnsaker i alle mulige former (kokt, stekt, ovnsbakt, gratinert, dampet osv osv) og en god saus til. Etter en liten stund vil du merke at søtsuget forsvinner helt, da blodsukkeret holder seg stabilt gjennom dagen og insulinnivåene er lave. DET er en fantastisk følelse - å gå rett forbi smågodthylla i butikken uten å tenke "ååhhh..småågodt..."! Heldigvis kan du spise mye bær, noe jeg benytter meg flittig av! Jordbær, bringebær og blåbær med en dæsj vaniljekesam hvis jeg skal kose meg Men som sagt: les og lær på lavkarbo.no!
*Bumblebee* Skrevet 13. juni 2011 #5 Skrevet 13. juni 2011 Ok supert,takker for svar!har bestemt meg for å prøve,var "flink" idag og spiste indrefilet med ost+bacon og salat til,UTEN mais.Normalt sett hadde jeg dynget på med bearnaise og fløtepoteter.. hvilke sauser er "lov"? slike ferdigsauser(i pose) inneholder vel mye karber..?hehe er ikke noe brilliant på kjøkkenet,så er ikke flink å lage slikt selv.. er det noe knakke brødlignende man kan spise..?jeg synes det virker såå vanskelig med null brød/knekkebrød i kosten.er liksom det jeg har "levd" på før.. hvor lang tid vil det ta før blodsukker er stabilt,og man slutter å være snopesyk?jeg er som sagt helt SINNsykt avhengig på sukker..hadde vært deilig å slippe det. hva gjør dere når dere er "utav huset"?har tidligere bare hevet i meg en baguett på jobb,eller hotdog,eller mac-hamburger,eller knekkebrød..hva er lett å spise når man ikke er hjemme,feks på jobb o.l.?da er fristelsene stoore også,siden jeg jobber nærmt dagligvaren KAN man spise bær?trodde det var fy for å komme i ketose jeg..men jeg elsker alle typer bær da!så hadde vært flott om det gikk an. Hvilke type kosttilskudd skal jeg ta?kan nevne at jeg spiser så godt som null fisk,liker det ikke og klarer ikke lukten engang bare ferdigprodukter som kaker,pinner o.l. Har vært inne på lavkarbo.no,gjør meg litt kjent der.problemet er bare at det lett blir for teknisk komplisert for meg når de begynner å snakke om div.fremmedord,snakke om å veie mat,snakker om disse stixene man måler ketose på,div dietter osv.kjenner motivasjonen daaler da,jeg føler det blir aaltfor komplisert
Redbull Skrevet 13. juni 2011 #6 Skrevet 13. juni 2011 Søk på "lavkarbo brød" "lavkarbo knekkebrød" osv på Google
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #7 Skrevet 13. juni 2011 Ok supert,takker for svar!har bestemt meg for å prøve,var "flink" idag og spiste indrefilet med ost+bacon og salat til,UTEN mais.Normalt sett hadde jeg dynget på med bearnaise og fløtepoteter.. hvilke sauser er "lov"? slike ferdigsauser(i pose) inneholder vel mye karber..?hehe er ikke noe brilliant på kjøkkenet,så er ikke flink å lage slikt selv.. er det noe knakke brødlignende man kan spise..?jeg synes det virker såå vanskelig med null brød/knekkebrød i kosten.er liksom det jeg har "levd" på før.. hvor lang tid vil det ta før blodsukker er stabilt,og man slutter å være snopesyk?jeg er som sagt helt SINNsykt avhengig på sukker..hadde vært deilig å slippe det. hva gjør dere når dere er "utav huset"?har tidligere bare hevet i meg en baguett på jobb,eller hotdog,eller mac-hamburger,eller knekkebrød..hva er lett å spise når man ikke er hjemme,feks på jobb o.l.?da er fristelsene stoore også,siden jeg jobber nærmt dagligvaren KAN man spise bær?trodde det var fy for å komme i ketose jeg..men jeg elsker alle typer bær da!så hadde vært flott om det gikk an. Hvilke type kosttilskudd skal jeg ta?kan nevne at jeg spiser så godt som null fisk,liker det ikke og klarer ikke lukten engang bare ferdigprodukter som kaker,pinner o.l. Har vært inne på lavkarbo.no,gjør meg litt kjent der.problemet er bare at det lett blir for teknisk komplisert for meg når de begynner å snakke om div.fremmedord,snakke om å veie mat,snakker om disse stixene man måler ketose på,div dietter osv.kjenner motivasjonen daaler da,jeg føler det blir aaltfor komplisert Høres ut som et fint måltid! Pass også på at du får i deg nok grønnsaker, men ser jo at du spiste salat til jeg kan faktisk bruke ferdigsausene fra Knorr, uten at det gir noe utslag. Det må du jo nesten prøve deg frem med selv, ellers er det jo ikke spesielt vanskelig å lage saus fra bunnen av! For meg tar det rundt 2 uker før sukkersuget er fullstendig borte, men igjen - dette er veldig individuelt. Men hold ut! Det er såå verdt det - så får du knaske jordbær til det gir seg Det finnes flere typer brød man kan lage - jeg vil anbefale Hexebergs lavkarbobriks, som du finner oppskrift til hvis du googler. Det blir en blanding av knekkebrød og brød, og du holder deg mett i timesvis! Fint å ha med som lunsjmat også. Ut av huset er som regel ikke noe problem. På restaurant bestiller du det du vil ha, og ber om å få uten ris/pasta/potet, og heller med ekstra grønnsaker. Hvis dagligvaren har ferskvaredisk, er det jo bare å kjøpe med seg et kyllinglår eller noen kyllingvinger, kjøttkaker eller lignende, og spise i vei. Hvis de ikke har ferskvaredisk, har jeg dilla på å kjøpe røkte kjøttpølser og spise de som de er Disse pølsene skal du dog være litt forsiktig med på ketolyse. Ellers er jo planlegging alfa og omega - lag en salat, stek en kyllingfilet eller lignende kvelden før, legg det i en plastboks, så har du deilig lunsj til dagen etter! Ta multivitamer og evt. magnesiumtilskudd. Hold deg unna ferdigproduktene når det kommer til fisk - de er stappfulle av karbohydrater og tilsetningsstoffer. Liker du ikke fisk, så hold deg unna og ta omega 3 og tran. Skjønner godt at du synes det er teknisk der inne, men les de øverste innleggene i forumet som er merket med "klistret", der står mye forklart for nybegynnere på "babyspråk" Et tips på veien: planlegg, planlegg, planlegg. Kjøp mat for hele uken en fast dag, og da er det lurt å ha planlagt alle ukens middagsmåltider på forhånd. Slik reduserer du risikoen for å gå i fella og kjøpe noe lettvint med på vei hjem fra jobb. Og GOOGLE! Google er din venn Hvis du går tom for oppskrifter kan du kjøpe en lavkarbo-kokebok, eller gå inn på blogger som www.lchfbloggen.no - masse god mat! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå