AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Som en motvekt til den der "jeg elsker å trene, jogging er det kjekkeste i hele verden, og en dag uten trening er en dag uten mening"-tråden Ikke ment som en negativ sutretråd, men en humoristisk variant der vi som ikke liker trening kan utfolde oss;) Selv hater jeg å trene. Det er et ekstremt tiltak i hverdagen. Å trene utendørs er pyton, jogging er faktisk det verste jeg vet. Bli andpusten og svett, fysj! Studio er hakket bedre. På tredemøllen er det hvertfall sånnen teller så jeg kan motiveres av "xx kcal forbrent". Styrketrening er ok dersom man sitter på apparater og liksom-trener, mens man digger musikken og ser på gutta. Men ikke dersom man skal trene hard styrketrening! Knebøy er direkte vondt og superslitsomt. Armene verker mens jeg gjør bicepscurl og fryktelige mageøvelser river magemusklene i stykker. Stu i stu på gruppetimer i varme, svette saler er heller ikke favoritten. Yoga er det kjedeligste jeg har prøvd, og sånne dansegreier er greit nok, men ikke hard nok trening til å tilfredstille samvittigheten. Å bli svett er ekkelt, jeg føler meg rødsprengt i trynet, håret klistrer seg og klærne er klamme mot kroppen. Lengter bare etter dusjen! Og skal man trene ordentlig er det ubehagelig! Det verker, man presser seg selv og det er langt utfor komfortsonen min hvertfall. Jeg er lat og jeg liker å ha det komfortabelt:p Men jeg må trene! Min største frykt er å bli tjukk, jeg kunne aldri tilgitt meg selv dersom vekten fyker i været. Jeg vil være stram, jeg vil se bra ut og jeg vil være i form. Faktisk har jeg gått på idrett, fordi jeg vil trene for virkningens skyld. Jeg trener fordi det er bra, ikke fordi det er gøy. Trening trenger faktisk ikke være gøy, men det er nødvendig. På samme måte som støvsuge huset er nødvendig. Den dagen jeg innså det, ble det faktisk lettere. Jeg syns det er supert at mange faktisk liker å trene, men jeg må erkjenne at jeg faktisk misliker det, men gjør det fordi jeg må. Blant alle disse politisk korrekte "jeg elsker å trene"-folka føler jeg meg som en alien. Sååå; er det noen andre her som heller ikke liker å trene, men likevel gjør det? 2
Genesis Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Jogging synes jeg er gørrkjedelig, men det er en av få kondisjonsfremmende ting jeg har anledning til å drive med for øyeblikket. Lett styrktetrening kan være helt greit, men ikke jubeltakter. Tennis, golf og fotball synes jeg er direkte moro, og blir ikke bare instrumentelt.
Mynona Skrevet 13. juni 2011 #3 Skrevet 13. juni 2011 Jepp, jeg!! Har aldri likt trening, og før trente jeg aldri heller, men når jeg sluttet å røyke kom det en del ekstra kilo på magen, så da fant jeg ut at jeg måtte bite i det sure eplet - for jeg vil jo ha en viss fysikk. Jeg må tvinge meg selv på trening, og jeg kjeder meg i hjel på tredemølla egentlig. Etter 15 minutter er jeg dødslei, så da må jeg motivere meg selv med "bare 1 minutt til" osv.. Men, det er jo ganske deilig når økta er over og pusten tilbake. Det er vanskelig å huske før trening. Nå har jeg en skade, så har ikke trent på over 1 mnd, og det er i grunn litt deilig. Samtidig savner jeg det litt. Og synes det er synd at fremgangen jeg har gjort nå har tatt noen skritt tilbake. Tror jeg er i ferd med å begynne å like trening litt. Tror jeg...
Gjest Harriet Skrevet 13. juni 2011 #4 Skrevet 13. juni 2011 Det var befriende å slutte å trene - helt nydelig, faktisk. Så mye kjekkere å sykle til jobben, i tillegg får jeg mye mer trim ved å sykle hver dag kontra å trene på senter 2 ganger i uken.
Gjest Katten. Skrevet 13. juni 2011 #5 Skrevet 13. juni 2011 Jogging er djevelens verk, intet mindre. Ellers er trening gørre kjedelig om jeg ikke har kamerater med og konkurranseinstinktet kommer fram. Nå ligger jeg med smerter i muskler jeg ikke ante eksisterte, etter Madammen lurte meg med på noe fancy greier. Hrmf.
Mynona Skrevet 13. juni 2011 #6 Skrevet 13. juni 2011 Jøss, hva slags fancy greier var det Katten? Jeg er støl etter å ha stått på stige hele helgen. Gjør underverker for rumpemusklene tydeligvis!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #7 Skrevet 13. juni 2011 Mennesket er born to run, ikke sitte sedat dag inn og dag ut. Grunnen til at vi ikke liker trening kommer nok av at vi er avvent og "detrained".
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #8 Skrevet 14. juni 2011 Mennesket er born to run, ikke sitte sedat dag inn og dag ut. Grunnen til at vi ikke liker trening kommer nok av at vi er avvent og "detrained". Vi er kanskje laget for å løpe unna farer. Men hvem får glade assosiasjoner av å ha et rovdyr løpende etter seg liksom. Vi har hjerner smarte nok til å få til ting ingen andre dyr klarer, som å bygge feller om man først tenker på jakt, eller lage våpen.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #9 Skrevet 14. juni 2011 Tror du kunne gå sulten lenge med den taktikken for 10,000 år siden. Les litt om persistence hunting for eksempel. Svetten er vesentlig for vår evne til å løpe over lengre perioder.
Gjest Katten. Skrevet 14. juni 2011 #10 Skrevet 14. juni 2011 Jøss, hva slags fancy greier var det Katten? Bodypump. Siden det bare var jenter der, tenkte jeg at jeg selvfølgelig skulle ha litt mer vekter enn dem. Haehaheaehaehae. Jeg har en teori om at jeg er smart, men jeg motbeviser den gang på gang!
Gjest Nanne70 Skrevet 14. juni 2011 #11 Skrevet 14. juni 2011 Jeg er heller ikke spesielt glad i å trene, i alle fall ikke de(n) treningsformen(e) som jeg har mulighet til å trene, som pr i dag er jogging og styrketrening hjemme. Men i likhet med deg tvinger jeg meg selv til å gjennomføre treningen fordi jeg vil ned litt i vekt og også av helsemessige årsaker. Ulempen med dette er selvsagt at jeg har perioder med opphold i treningen (vinteren) grunnet total motivasjonsmangel. I perioder liker jeg faktisk å jogge, men ikke før formen er blitt såpass bra at jeg ikke føler at jeg sliter til ingen nytte, og så langt i år har det vært utrolig tungt, jeg føler ikke at jeg har progresjon i det hele tatt. Hadde det eksistert en pille som kunne holdt kroppen og hjertet i form, hadde jeg gladelig betalt for det for å slippe å trene!
KaDust Skrevet 14. juni 2011 #12 Skrevet 14. juni 2011 Jeg er ikke glad i å trene, men jeg hater det heller ikke. Det som gjør at jeg ikke liker det så spesielt godt er vel også det at jeg blir veldig lett utmattet uten å vite hvordan, så hele treningen er jævelig som regel.
Mynona Skrevet 14. juni 2011 #13 Skrevet 14. juni 2011 Bodypump. Siden det bare var jenter der, tenkte jeg at jeg selvfølgelig skulle ha litt mer vekter enn dem. Haehaheaehaehae. Jeg har en teori om at jeg er smart, men jeg motbeviser den gang på gang!
Gjest *Maja* Skrevet 14. juni 2011 #14 Skrevet 14. juni 2011 Bodypump. Siden det bare var jenter der, tenkte jeg at jeg selvfølgelig skulle ha litt mer vekter enn dem. Haehaheaehaehae. Jeg har en teori om at jeg er smart, men jeg motbeviser den gang på gang! Hahahaha...det der så jeg gang på gang før da jeg trente Body Pump...gutta kom inn og så denne snertne blondinen som skulle lede timen, samt en haug med jenter og lesset på med vekter...LOL De så DØ ut på slutten av timen og de fleste av dem måtte ta noen dagers treningsfri i ettertid... Classic 1
Benedicte22 Skrevet 14. juni 2011 #15 Skrevet 14. juni 2011 Bodypump. Siden det bare var jenter der, tenkte jeg at jeg selvfølgelig skulle ha litt mer vekter enn dem. Haehaheaehaehae. Jeg har en teori om at jeg er smart, men jeg motbeviser den gang på gang! Bodypump er awesome!
Gjest Katten. Skrevet 14. juni 2011 #16 Skrevet 14. juni 2011 Aldri mer, holder meg til svømming. Har fortsatt helt latterlige smerter i to knøttsmå muskler rundt skuldrene, så venstrearmen min er nesten ubrukelig. Aldri mer.
Benedicte22 Skrevet 14. juni 2011 #17 Skrevet 14. juni 2011 Har vært aktiv svømmer i 10 år, skal love deg at du blir mer ødelagt av det enn bodypump. Skuldrene mine er ødelagt for livet, konstant stive som en bivirkning av 4 timer hard svømming hver eneste dag. Men det skjer nok ikk en som driver med svømming på et "normalt nivå" da. Så vet ikke helt hvor jeg vil med dette innspillet, jeg bare tenker tenker automatisk på skuldrene mine hver gang jeg hører ordet svømming nå. Man får forresten ikke like vondt av å trene bodypump hver gang, er bare de første 2-3 gangene man har gangsperr i en uke.
Gjest Katten. Skrevet 14. juni 2011 #18 Skrevet 14. juni 2011 Jeg vet at det vil bli bedre med tiden, men jeg nekter! JEG NEKTER! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Det gjør vondt å løfte hendene til tastaturet 1
Godterirusk Skrevet 14. juni 2011 #19 Skrevet 14. juni 2011 Jeg hater det ikke, men synes det er slit og ork. MEN, jeg forteller alle andre at jeg elsker det. Trener kanskje 3-4 ganger i uken nå for tiden. Det er mye lettere å dra på trening hvis man later som man elsker det
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #20 Skrevet 14. juni 2011 Det er som å ri hest leenge og skikkelig den første gangen, du har gangsperre så du ser ut som du er voldtatt i ræva av en tømmerstokk ei uke etterpå. Så om madammen foreslår ridetimer, styr unna der også, pus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå