Gå til innhold

samboerpar aap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi begge går på aap, jeg får 1000kr i bostøtte.

Kommer hun til å måtte trekke skatt i juni for det? (med tanke på at det ikke skal trekkes skatt hvis man ikke mottar mer enn aap)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dessverre ikke noe svar til deg, men lurer på hva du mener med at det ikke skal trekkes skatt i juni hvis man ikke mottar mer enn aap? Har aap selv, og har aldri hørt om dette ser du. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke trekkes skatt i juni mnd og første utbetaling i desember. med mindre man får bostøtte!

spørsmålet er om hun må trekke skatt fordi jeg får bostøtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI! Gjett om jeg skal ringe saksbehandleren min i morra!

Men over til spørsmålet ditt; Jeg vet ihvertfall at man ikke har forsørgerplikt som samboere. Derfor mener jeg at de ikke skal trekke henne for noe du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor har du fått det fra at det ikke er skattefri måned hvis man mottar bostøtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes veldig rart ut. Er du sikker på at du ikke har misforstått?

Jeg mottar bostøtte og dette går ikke utover den skattefrie måneden. Har heller aldri lest om dette noe sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at skattefritaket er for opptjening man gjør i juni, i inntil to perioder. Altså vil man som oftest ikke få skattefritak før 2. utbetalingen denne mnd. og første i juli. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saksbehandleren min sa så til meg. Og jeg fikk utbetaling forrige uke, og fikk kun 4500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saksbehandleren min sa så til meg. Og jeg fikk utbetaling forrige uke, og fikk kun 4500.

Utbetalingen forrige uke var jo ikke skattefri, det er den neste som er det, og den etter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saksbehandleren min sa så til meg. Og jeg fikk utbetaling forrige uke, og fikk kun 4500.

Sa saksbehandleren ordrett at dersom du mottar bostøtte, blir ikke utbetalingen skattefri? Jeg vedder katten min på at du har misforstått her en plass altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...