Lykkelitenen Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Slo på tven min for å se film i sted via PS3 og oppdager at den viser alt i lilla og grønntoner :S Gjelder ikke bare når jeg er på PS3, også når jeg ser på vanlig tv. Ikke tuklet med noen innstillinger så vidt jeg vet og den har vært helt fin tidligere. Tven er gammel, en jeg fikk gratis av en venn som skulle ha ny, men har ikke hatt problemer med den tidligere. Prøvd å komble kabelen fra PS3 ut og bytte inngang, men den viser fortsatt bildene med lilla og grønnskjær. Noen som vet hva som er feilen?
Gjest Pzzt Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Jeg fikk samme greia, når jeg koblet til x-boxen, men det var pga jeg hadde setti en farge-ledning feil (Det er vel 5 stk som har hver sin farge, som skal inn i tv-skjermen). Er ikke det som har skjedd da? Fargene kan se like ut i halvmørket.
Gjest Emo Fisk Skrevet 13. juni 2011 #3 Skrevet 13. juni 2011 På vår var det fargerøret (du har sånn gammel boks av en tv, ikke sant?) Fargerøret er såpass dyrt å fikse at det er rimeligere å kjøpe en ny eller finne en brukt på finn.
Lykkelitenen Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2011 Det er nok fargerøret, for det gjelder selv når ps3 er koblet fra :S Er en gammel bokstv, så da blir det nok en ny en... Grrrr!
Næjøss Skrevet 13. juni 2011 #5 Skrevet 13. juni 2011 (endret) Dette kan oppstå hvis man har en sterk magnet for nær tven. Skjedde med vår tv da mannen min plasserte en ganske stor sub (bass-høytaler) ved siden av tvn. Noen ganger så forsvinner det gradvis, men det er ikke alltid. Hvis det er en gammel tv så er det nok billigere å kjøpe en ny framfor å reparere. Er ikke helt sikker, men jeg tror det blir slik når røret blir gammelt og dårlig.. så om du ikke har hatt en magnet i nerheten så er det nok på tide å skifte ut Endret 13. juni 2011 av Næjøss
Lykkelitenen Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2011 Ingen magneter nei, så er nok alderdommen Noen som har tips til gode, men rimelige tver? Studentøkonomi
Henkie Skrevet 14. juni 2011 #7 Skrevet 14. juni 2011 Ingen magneter nei, så er nok alderdommen Noen som har tips til gode, men rimelige tver? Studentøkonomi Boks-tv får du nærmest gratis på finn.no hvis du gidder hente/bære Skal du ha ny flat-tv er jo som regel de store el-kjedene billigste alternativ (32" fra ca 1900 og oppover i pris og str)
Lykkelitenen Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. juni 2011 Tror nok jeg kjøper en helt ny flat, litt lettere med tanke på at jeg er student i kollektiv, boksene tar så mye plass og jeg har ikke bil Så på siv tver i går, fant noen greie 32" tl 2500, noe jeg kan spandere på meg når feriepengene kommer. Prøvde tven igjen i går kveld, da var den faktisk helt fin, så kan være den er litt "av og på" før den ryker helt, så satser den holder seg to uker til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå