AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Hei! Jeg skal reise til Brugge om noen uker, og har bestilt flybilletter til Charleroi. Vi må da ta tog eller buss til Brugge. Noen av dere som vet om det ligger en togstasjon eller bussplass ved Charleroi som tar oss direkte til Brugge? Jeg er også interessert i tips til severdigheter, spisesteder, puber osv i Brugge som det er verdt å få med seg!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Kan ikke hjelpe deg med togruter, men vil bare anbefale Brugge på det varmeste! Vi var der i fjor sommer, skulle bare innom på dagstur, men endte opp med å finne oss et rimelig hotell og bli der i 4 dager. Vi var på et bryggeri (hehe, eneste severdigheten vi vikk med oss), ellers gikk vi rundt, drakk godt øl på noen av de mange, små pubene som du finner overalt, og spiste på utekafeer, var stort sett ute i sola og tok det heeeelt med ro. Det vi tenkte å gjøre, som vi ikke rakk, var å ta en dagstur med en lokal elvebåt som går et par ganger i døgnet, til en landsby litt oppover elva. Husker ikke hva denne byen het, men de vet vel mer om dette på turistkontoret. Brugge turistkontor vvar en flott plass, de hjalp oss med mye og var veldig hyggelige.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #3 Skrevet 13. juni 2011 Du MÅ gå opp i det ekstremt høye tårnet i sentrum! =) Det er sykt høyt, og en utrolig utsikt... God tur, det er veldig koselig der=)
Toffee Skrevet 13. juni 2011 #4 Skrevet 13. juni 2011 TS her Ja, har hørt at det er en sinnsykt fin by! Vi skal være der i ca tre og en halv dag, så da har vi litt tid på oss. Hvor mye ca koster det å spise ute? Og hvordan er prisen på taxi der?
Morea Skrevet 13. juni 2011 #5 Skrevet 13. juni 2011 Jeg vil tippe at det går tog direkte fra Charleroi til Brugge ja. Hvis ikke er det bare å komme seg til Brussel og så ta tog derfra! De belgiske tog-sidene bør være til god hjelp. Det er vakkert å bare gå rundt og se på de gamle bygningene, sette seg ved en kanal og spise og drikke godt til en relativt rimelig penge. Det er selvsagt dyrere å spise ved "Grand Place" og de andre turistfellene, som det er på Karl Johan her hjemme, men gå litt i sidegatene og kanalene så finner dere helt sikkert noe bra. Det er godt mulig å spise dyrt eller billig. Men Belgia er kjent for supergod mat, uten å være like dyrt som Frankrike, og mindre "jåleri". Øl/vin på glass kan finnes fra 2 Euro til "uendelig". Det kan være litt for mange pensjonistturister i området Grand Place og kirken/katedralen (eller hva det nå er), samt for mange utdrikkingslag. Men pytt! Se forresten In Bruges med Colin F. Da skal jeg love deg at du får lyst til å dra dit! En av verdens morsomste filmer!
Morea Skrevet 13. juni 2011 #6 Skrevet 13. juni 2011 Det ser ut som om det er et bytte. Jeg vil tippe det er i Brussel. http://www.b-rail.be/nat/F/ Men togene går vanligvis som ei klokke, selv om togstasjonene er som i et u-land.
Toffee Skrevet 13. juni 2011 #7 Skrevet 13. juni 2011 Takk for tips! Den siden skal jeg sjekke ut Tror dette blir en bra tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå