Gå til innhold

Silikonpupper

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å få silikon. Men jeg lurer på hvor lenge de "holder" liksom. Kan de være inni der til jeg dør? Eller hva skjer hvis jeg må/vil ta de ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens silikon holder "til du dør". Det betyr at selve implantatet ikke eldes eller blir ødelagt. Men kroppen forandrer seg jo med årene, og da er det jo endel som velger å operere seg på nytt. Men det er ikke nødvendig annet enn av estetiske grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg tok silikon i starten av tjueårene og kirurgen sa jeg måtte bytte dem når jeg er i 40 åra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen klinikker opererer med livstidsgaranti på protesene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om implantatet kan holde lenge, så er det mulig at du får komplikasjoner som kapsel, slik at du må fjerne protesen eller operere på nytt.

En kirurg jeg snakket med sa at selv om protesene har livstidsgaranti, så trenger ikke det å bety at ny operasjon blir gratis. Du må likevel betale for selve operasjonen, og i tillegg til dette har du ingen garanti på at firmaet som produserer protesene ikke har gått konkurs. Går de konkurs får du ingen ting av dem. (Noen klinikker har likevel en slags 1-års-angrerett-greie der operasjonen er gratis).

Om en silikonprotese sprekker trenger det ikke være krise. Dagens silikoninnlegg består av et fast materiale som ikke flyter utover. Men det er neppe bra å ha en sprukket protese inni kroppen din, så etter en viss tid anbefaler dem at du får tatt ultralyd for å sjekke at alt står bra til. Om du tar saltvannsproteser er det ingen skadelige stoffer som flyter ut i kroppen din om den sprekker - bare vann - men til gjengjeld kan du risikere å våkne opp med flat pupp. I tillegg føles de mindre naturlig å ta på, og gir lettere sjanse for rippling.

Om du bestemmer deg for en operasjon ville jeg spart ekstra penger på en "hemmelig konto" slik at du alltid er sikker på at du har penger til å dekke kostnadene om du står i nøden og trenger en operasjon. Om det enten er akutt, eller du etterhvert bestemmer deg for at du ønsker å fjerne dem av andre grunner.

Jeg vil anbefale deg å lese nøye gjennom all informasjon du kan finne før du bestemmer deg. Å operere inn et fremmedlegeme i kroppen er ingen bagatell! :)

(Hilsen en som gjerne skulle tatt silikon for å dekke over merkelig anatomi, men som ironisk nok ikke kan få et fint resultat av samme grunn :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonym12345

revenka: jeg synes det er litt feil av deg og si det du sier.

Folk har vidt forkjellige grunner til og ville ha silikon. Er man greit fornøyd med det man har bør man for all del ikke gjøre det. Silikon er jo for folk me STORE Komplekser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta silikon om 4 dager, noe jeg har ventet på i mange år!! sant som det sies, mange har ulike grunner til og ta silikon. Min er at jeg har født 2 vakre barn, og før jeg fikk første, hadde jeg en c istr...men etter 2 barn fikk jeg en liten A. Har følt meg stygg og rar i mange år... Men etter mye om og men bestemte jeg meg, og bestilte Time på colosseumklinikken i Oslo! der var det bare SÅÅ bra! De ga anbefalinger og ga deg svar på alt du skulle lure på, og de har jo protese garanti:-)

FÅr man vet jo ikke hvordan det blir før man har fått de opr inn. Men jeg håper jeg får tilbake selvtillit'n min og kan føle meg som en kvinne og ikke en jenteunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Om du er tilhenger av det overfladiske og ytre - gjør det!

Om du er glad i deg selv og vil være naturlig og fin ut - IKKE gjør det!

Her kan du lese om min erfaring

Silikonpuppene mine skal UT!

De sier at de verste og mest prekende motstanderne er de som har gjort det selv og som angrer, og du er jo et strålende eksempel.

Synes imidlertid det er fullstendig merkelig å si ting på den måten du ordlegger deg på her. Man kan være glad i seg selv og se fin ut selv om man tar silikon. Og hva er egentlig en tilhenger av det det overflatiske og ytre? For en idiotisk ting å si. Vi kan jo kanskje la oss forfalle med å ikke trene også, for hvis man gjør det så er man vel fanatisk opptatt av det ytre og er en overflatisk bimbo?

Og før noen slenger ut om at "dette var noe som traff deg, HL!", ja det gjorde det fordi det irriterer meg grenseløst at enkelte hevder de kjenner meg og mine grunner for å ta silikon.

Endret av HunterLady
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er synd at man må operere silikon i kroppen for å føle seg som en kvinne. Joda, jeg valgte jo å gjøre det selv da jeg var ung og ikke visste bedre, men jeg gjorde det ikke for å føle meg som kvinne. Da hadde det vært en kunstig kvinne i alle fall.

Nå har jeg heldigvis fjernet de og er en lykkelig og naturlig kvinne.

Fordeler med silikon?

- Man får større bryster

- Overfladisk økt selvtillit fordi man får større bryst

Ulemper med silikon?

- kroppen kan reagere negativt og du får problem (kapsling etc)

- Brystene blir kunstige og det vil synes

- Når du ligger på rygg står de rett opp

- De er kalde

- De aller fleste menn liker det ikke (joda de sier at de liker det, men innrømmer at naturlig er bedre etter at de har erfart å kose med silikon)

- De passer ikke i BH-en og klær slik naturlige gjør

- De former seg ikke og er ofte i veien (spesielt ved trening)

- De vil henge med tiden

- Om du står på alle fire vil puppene se ut som poser med noe tungt nederst.Det ser bare rart ut.

- Det er flaut å ha kunstige pupper

- Du kan miste følelsen i brystvortene

- Du kan få problem med amming senere

- Om du ombestemmer deg har huden blitt strukket og du har fått arr (men det er aldri forsent å snu)

:jepp:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å få silikon. Men jeg lurer på hvor lenge de "holder" liksom. Kan de være inni der til jeg dør? Eller hva skjer hvis jeg må/vil ta de ut?

Eg la inn silikon i 1999 (240 gr) pga hard kapsel so bytta eg de ut no i år. Under operasjonen vart det oppdaget at begge protesene var lekk, de hadde til og med begynt å smuldre opp, den enne kunne de knapt se/lese på sa kirurgen. Det var 11,5 år mellom mine operasjoner og so mye skade på protesene at eg grøsser bare eg tenker at enkelte sier at de varer evig. Eg skal bytte ut de nye eg la inn (375 gr) om 10 år. De varer ikke evig selv om enkelte hevder det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er synd at man må operere silikon i kroppen for å føle seg som en kvinne. Joda, jeg valgte jo å gjøre det selv da jeg var ung og ikke visste bedre, men jeg gjorde det ikke for å føle meg som kvinne. Da hadde det vært en kunstig kvinne i alle fall.

Fordeler med silikon?

- Man får større bryster

Ulemper med silikon?

- De er kalde

- De aller fleste menn liker det ikke (joda de sier at de liker det, men innrømmer at naturlig er bedre etter at de har erfart å kose med silikon)

- De vil henge med tiden

- Om du står på alle fire vil puppene se ut som poser med noe tungt nederst.Det ser bare rart ut.

- Om du ombestemmer deg har huden blitt strukket og du har fått arr (men det er aldri forsent å snu)

Vi har alle ulik grunn til og forandre på ting. Men jeg har en grunn til dette som har plaget meg i mange år! du har nok ikke hatt den samme grunn som meg da... men dette er mitt valg. Fra og ha normale pupper til ikke ha noe... for noen så hemmer den en. og jeg ønsker silikon for og få tilbake noe av det jeg hadde tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle ulik grunn til og forandre på ting. Men jeg har en grunn til dette som har plaget meg i mange år! du har nok ikke hatt den samme grunn som meg da... men dette er mitt valg. Fra og ha normale pupper til ikke ha noe... for noen så hemmer den en. og jeg ønsker silikon for og få tilbake noe av det jeg hadde tidligere.

Jeg var 22 og hadde ammet i over et år. Jeg tok med bilde til legen av hvordan jeg så ut før graviditet og amming og sa at jeg ville ha tilbake de gamle puppene mine.

Det er vel i nærheten av samme grunn som deg.

Saken er at man forandrer seg, både i kropp og sinn med årene - også puppene.

Silikon ER kunstig, føles kunstig og ser kunstig ut.

Du får ikke de gamle tilbake ved hjelp av silikon. Så enkelt er det.

Du får noen andre.

De er hardere og ser anderledes ut, men mest av alt forandrer de seg ikke i takt med resten av kroppen og vil snart se og føles enda mer kunstige og rare.

Men, det er fritt valg.

Jeg ønsker bare at man tenker seg sabla godt om før en går til et så drastisk inngrep som kan forandre kroppen din på livstid - og da ikke på en positiv måte.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonym12345

Folk må få lov til og gjøre det man vil. Når man er 22år voksen nok til og forstå konsekvenser. Og regner med at legen advarte deg mot det meste.

Jeg liker ikke tanken på dem som tar silikon bare for og se litt bedre ut og få større pupper.

jeg tok selv silikon for 2 år siden. Min mor tok silikon for 10 år siden og ingen av oss angrer ett eneste sekund.

Jeg va flat som en pannekake bokstavelig talt. Jeg brukte masse innlegg i bh. Prøvde og manne meg opp til og bruke vanlig bh uten innlegg men jeg følte meg bare utolig ukomfortabel og ekkel. og det så helt forferdelig ut. Hvor flat går det an og bli? jeg gikk aldri med bikini prøvde og sjule meg mest mulig. Jeg gikk allti med klær som sjulte "puppene" mine slik at folk ikke slulle se det. Da jeg fikk meg kjæreste var det veldig vanskelig. Jeg kunne aldri la ham ta i området av puppene , han forsto selfølgelig ingenting. og det fortsatte i måneder før jeg foralte ham hva som egentlig var galt. Og det var en lettelse. Han var veldig snill og støttende mot meg. han sa jeg va fantastisk akkuratt hvordan jeg var. Og det var godt og høre men kopleksene mine stoppet ikke av den grunn. Det er jo naturlig at alle kvinner har pupper.

Tilslutt valgte jeg og operere inn silikon. jeg fikk fra og være flat til en B. De er ikke store men akkuratt passe til meg. og jeg er kjempefornøyd.

Men nå dette er sagt synes jeg at alle dere som faktisk har pupper skal være fornøyd med det dere har.

jeg selv har ikke fått barn enda og kommer for all del ikke til og skifte de ut selv om de skulle bli hengete etter amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulemper med silikon?

- Når du ligger på rygg står de rett opp det samme som at de ser kunstige ut med andre ord.

- De er kalde nei!!

- De vil henge med tiden det vil vel alle pupper?

- Om du står på alle fire vil puppene se ut som poser med noe tungt nederst.Det ser bare rart ut. feil! mine ser mest naturlig ut på alle fire. men det har kanskje noe med å gjøre om man tar under eller over muskelen..

- Det er flaut å ha kunstige pupperdet begynner å bli ganske vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å ta silikon tar du ikke fatt i det grunnleggende problemet!

Akkurat som de som tar forskjellige slankekurer for å bli tynne. De ser bra ut en liten stund, til de går tilbake til gamle vante stil.

Dere med silikon er sikkert fornøyd en stund før puppene ikke lenger passer til kroppen eller dere finner noe annet å være misfornøyd med.

Veldig få her på KG som støtter diettene, hvorfor støtte dette?

En vakker dag går det nok opp for dere, som det har gjort for Revenka, at puppene deres ikke bør ligge til grunn for selvfølelsen!! Jeg ser hvorfor hun kaller det overfladisk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordeler med silikon?

- Man får større bryster

Ulemper med silikon?

- De er kalde

- De vil henge med tiden

Som flere her har sagt man har forskjellige grunner til å ville ha silikon, vi har alle forskjellige opplevelser med det å ha silikon. Noen finner ut at de ikke trives med dem, gir dem plager, en kan få komplikasjoner, andre ikke.

Så man bør ikke formane at silikon er fyfy, overfladisk og idiotisk fordi du selv har hatt dårlig erfaring. Din erfaring er ikke alle andres.

Ja, en skal og bør sette seg godt inn i hva man går til når man vurderer en slik operasjon, men det er noe annet enn formaning!

- Jeg har ikke problemer med kapsling.

- For å kunne se at jeg har silikon må en titte under dem der arrene er, ellers er det umulig å se.

- Jeg hadde litt brystvev fra før, så mine står faktisk heller ikke rett opp om jeg ligger på ryggen.

- Mine silikonpupper er ikke kalde, de har normal kroppstemperatur som resten av kroppen min.

- Jeg bryr meg fint lite om hva menn synes om silikonpupper, mine eller andres. Samboeren min er først og fremst glad i meg som person, ikke om hvilke pupper jeg har.

- Jeg får lett mine pupper inn i både BH og andre klær.

- Pupper generelt, hvis du ikke er helt flat da, så vil de henge etterhvert som årene går uansett.

- Mine ser ikke ut som to poser med noe tungt i om jeg står på alle fire

- Jeg synes ikke det er flaut å ha silikon

osv osv osv

Slik har jeg det med mine pupper, min erfaring er veldig ulik din. Og slik er det med alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulemper med silikon?

- De er kalde

- De vil henge med tiden

- Du kan miste føleln i brystvortene

-Det trenger ikke syns at de er vikset på, det er det du som avgjøi i måten du kler deg på. Men er de for store i forhold til kroppen kan det være mistenkelig.

-Kapsling er sjelden ved bruk av dagens inplantater.

-Det er en myte at silikonpupper er kalde, hatt de i 6 år og aldri følt de kalde.

-Hva er flaut med silikon? Det et valg jeg har tatt om en finere kropp og jeg står for det.

-Hvis de er i veien ved trening skal de være rimelig store.

- Etter en tid vil de ikke stå opp når du ligger flatt, det er bare mens de er nye.

-De passer helt fint i BH, man må bare finne riktig størrelse.

-Vanlige pupper også henger med tiden. Man stanser ikke tyngdekraften selv om man har implantater. Dette er vel kvinner flest inneforstått med.

-De fleste menn driter i om jenta har silikon så lenge hun er fonøyd og hun ikke har lagt i en liter i hver pupp.

-Jeg har ikke mistet følelsen i brystvortene, er heller motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser med en gang hva som er silikon og hva som er naturlige bryst. Det gjør også veldig mange andre.

Senest idag så jeg en eller annen moteblogger i bikini. Hun har helt klart silikonpupper selv om de ikke er for store for kroppen. Man ser det lett når kvinnen har på bikini. Enda lettere er det i treningsstudioer. Egentlig forferdelig hvor mange som har operert seg.

Ang kalde pupper.

Har dere noen gang sovet i en vannseng som har vært kald? Vel, kroppen klarer ikke å varme opp vannet i sengen - ei heller varme opp silikonen i puppene.

Selvsagt er ikke alle like fintfølende men slik er det enten man kjenner det eller ikke.

Bare spør menn som har erfaring. Det er flust av menn som snakker om harde kalde plastpupper med undring og forakt.

Når man ikke er så finfølende eller er fjern fra sin egen kropp vil man heller ikke kjenne hvor mye mer følsomme naturlige bryst er og hvor ufølsomme plastikkpuppene er.

Fornektelse!

Selvsagt er mange fulle av fornektelser og vil ikke se eller høre realiteten. Derfor er det mange som nettopp tar silikon.

Vel det er fritt valg. Jeg er i alle fall sjeleglad for å være naturlig igjen og puppene mine er deilige myke og følsomme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym12345

Når du snakker om kalde pupper. jeg har aldri merket noe til at mine er kalde og heller ikke min samboer. Vil heller si at de er varme enn kalde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...