AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Hva skjer hvis jeg bestiller hotellrom eller flybilletter med kredittkort, der oppholdet/reisen skjer etter utløpsdatoen? Jeg bestilte nylig fly og hotell i desember, mens kortet utløper i november. Flybilletten betalte jeg med det samme, sånn sett er det ikke noe problem. Men nå er jo reisen knyttet opp mot det kortet, vil det si at jeg må ha det med på reisen selv om det er utløpt? Når det gjelder hotellet så skal det betales ved hjemreisen, og de tok kortinfo som garanti. Men det vil jo egentlig si at de ikke har noen garanti, dukker jeg ikke opp er jo kortet ugyldig uansett?
ini Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Har de godtatt kortet ved bestilling er det jo egentlig deres problem...
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #3 Skrevet 13. juni 2011 Har de godtatt kortet ved bestilling er det jo egentlig deres problem... Joa... :gjeiper: Jeg får jo forhåpentligvis ingen grunn til å løpe fra regningen uansett. Men ved innsjekk på fly så bruker man jo gjerne kredittkortet på automaten. Jeg krysset av for å bruke kortet som identifikasjon for reisen. Men det bør vel holde å ha et referansenummer uansett?
Zzyzx Skrevet 13. juni 2011 #4 Skrevet 13. juni 2011 Du får et erstatningskort for det gamle, det skal holde å bruke det nye.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #5 Skrevet 14. juni 2011 Jeg jobber på hotel. Grunnen til at kreditkortopplysninger ofte må oppgies ved bestilling handler om at om du ikke dukker opp så skal vi ha mulighe for å få betalt for en tjeneste/vare vi tilbyr. Ofte er det slik at man må enten garantere med kortdetaljer, eller bestillingen blir kansellert innen et vist tidspunkt på ettermiddagen. Om du garanterer med et kort som ikke er gyldig på ankomstdag, så er det godt mulig hotellet vil kansellere bestillingen om du ikke dukker opp før det gitte tidspunktet. Ellers så er det samme hva du betaler med så lenge du betaler
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #6 Skrevet 14. juni 2011 Jeg jobber på hotel. Grunnen til at kreditkortopplysninger ofte må oppgies ved bestilling handler om at om du ikke dukker opp så skal vi ha mulighe for å få betalt for en tjeneste/vare vi tilbyr. Ofte er det slik at man må enten garantere med kortdetaljer, eller bestillingen blir kansellert innen et vist tidspunkt på ettermiddagen. Om du garanterer med et kort som ikke er gyldig på ankomstdag, så er det godt mulig hotellet vil kansellere bestillingen om du ikke dukker opp før det gitte tidspunktet. Ellers så er det samme hva du betaler med så lenge du betaler Jeg har ikke tenkt over denne problemstillingen før. Booking.com og lignende burde jo egentlig avvise kort som utløper før ankomstdatoen. Men heretter skal jeg passe godt på dette, og bruke et kort som er gyldig lenge nok. Har man bare ett kort, kan man jo få et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå