Gjest Mamma Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Hei! Jeg har et stort problem med min sønn's far. Da sønnen var 1 år bestemte han seg plutselig for at han ville begynne å ha han, og vi dro hos mekling. Ingen av avtalene der har fungert og barnefaren har ikke møtt opp. Sist gang nå mistet han all samvær, han skulle heller ta kontakt for å høre med meg når det passet for hvert samvær. Og det fungerte helt greit. BF har aldri vært der, betaler ikke for gutten vår, møter ikke opp når han skal ha han, og når han først henter han er han sen. Han har et problem med sinnet, da jeg var sammen med han, ble jeg ofte truet, tatt tak i, slått og diverse. Det er politianmeldt, det og trusler fra han. Sist han hadde sønnen vår fikk jeg ei sint melding " den jævla ungen har kastet stein på bilen min! " og jeg ble livredd for at han skulle gjøre han noe. Nå truer BF med å ta det til rettsak for å få ha gutten. Tidligere er det jeg som har tvingt han til å ha han, jeg har sagt "om du ikke dukker opp å tar sønnen vår nå, så får du ikke ha han". Jeg har aldri nektet han samvær, men nå går det for langt. Sønnen vår er 1,5 år, og begynner å skjønne litt. Vil ikke at han skal få falske forhåpninger fra faren, så dukker han ikke opp. Hva gjør jeg? Jeg tenker KUN på sønnen vår, mine og hans problemer er lagt på hylla. Denne barnefaren vet jeg ikke har kommet over meg enda, her om dagen sendte han melding om vi ikke kunne finne på noe og ha sex ( hva faen ) og da jeg ikke svarte, ble han umulig igjen. Jeg er veldig redd for han, og vet hva han er i stand til. Men moren hans har jeg god kontakt med, men hun får bare høre hans side av saken. Nemmelig at jeg nekter han samvær. HVA GJØR JEG?
Gjest Jay Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Gå gjennom en rettsak og bli ferdig med det? 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #3 Skrevet 13. juni 2011 Bare la han ta det til rettsak. Det er han som ikke har fulgt opp samvær, og du har vært til mekling. Er ikke sikker det kommer så langt heller. Har barnet kontakt med farmoren? Min nevæ har aldri hatt kontakt med sin far, og klarer seg fint. De bodde på samme sted i mange år. Nå vet han hvem faren er, men tar ikke kontakt. Min nevø hadde en del kontakt med farmoren, helt til hun døde.
Gjest regine Skrevet 13. juni 2011 #4 Skrevet 13. juni 2011 Du gjør i første omgang INGENTING. Slik denne faren høres ut, er det trussler mot deg som er hans hovedmotivasjon - ikke det å være sammen med barnet sitt. En rettssak tar tid og koster penger. Det første som MÅ skje er megling - og dersom far mener han skal gå til sak, ja da er det også hans ansvar å sørge for at du kalles inn til megling. Når det evt. er gjort og ikke har resultert i en avtale - først da er det aktuelt med rettsskak. Men hvis du blir innkalt til megling, så bør du skaffe deg advokat, så du har noen som kan det formelle rundt dette. Men jeg ville i første omgang tatt det helt med ro. Sånn som denne faren iflg. deg har agert til nå, så er han overhbode ikke interessert i barnet, kun i å plage deg. Når han oppdager hva det faktisk vil koste han selv og at du ikke lar deg true (dvs. hopper når han sier hopp) så tror jeg at han lar det hele ligge. så i første omgang trenger du ikke gjøre noe, du kan evt. vurdere om det kan være nyttig for deg å ha etablert kontakt med en advokat, i tilfelle rottefelle.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #5 Skrevet 13. juni 2011 Ville kanskje vurdert å ikke sende barnet til samvær med faren i det hele tatt, ut i fra hvordan du beskriver ham. Men da ville jeg kanskje ha hørt med en advokat hvordan du skal forholde deg for at han ikke skal "få noe på deg". Hvis han går til rettsak slik det er nå så har du ingen ting å frykte.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #6 Skrevet 13. juni 2011 TS Hva mener du med at han ikke betaler for gutten? Betyr det at han ikke betaler bidrag i det hele tatt og at du heller ikke får noe forskuddsbidrag fra Nav. Jeg hadde tatt hele situasjonen rolig. Antakligvis så er det tomme trusler. Skulle det vise seg å ikke være så har han jo tydlig vist at han ikke er interessert i å følge opp barnet. Fra nå av så noter ned alle avtaler dere har, når han/du gjør en endring, forsinkelser, trusler, osv Bare for å ha dersom det skulle gå til rettsak. Tror neppe du har noe å frykte. Det er vel frykt og redsel han vil du skal kjenne på. Han vil ramme deg og ikke barnet.
Kråkesaks Skrevet 13. juni 2011 #7 Skrevet 13. juni 2011 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kråkesaks, moderator.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #8 Skrevet 13. juni 2011 Med en slik oppførsel og slikt temperament som du beskriver, hadde jeg hatt store problemer med å sende barnet mitt dit. Jeg hadde hvertfall ikke pushet på for å få han til å ta del i sønnens liv. Men det er mulig jeg legger mer i det enn det faktisk er. La han gå til sak, mener nå jeg....
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2011 #9 Skrevet 14. juni 2011 Virker som det har vært turbulent og ikke alt er blitt gjort som det skulle fra BF side. Men å nekte han samvær med barnet, det osm kalles vanlig savær skal veldig mye til. Det som taler din fordel er at han ikke har fulgt opp barnet ved tildigere avtaler. Men som sagt nekte BF samvær, det er ikke så lett slik jeg har forstått det.Da skal det være tungveiende grunner. Regner med du ahr fått noen advokatbrev. Har det blitt tatt utt begjæring til rettsak? Har du vært i forhandlingemøter? Får du slike brv bør du søke advokathjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå