Gå til innhold

Sparekonto til barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal åpne en sparekonto til min datter på 5 mnd, og lurer egentlig på hva som er best? Konto i mitt eller hennes navn? Helt sperret eller med mulighet for å bruke? Per i dag bruker jeg bare min egen konto, men vil gjerne ha en egen for henne.

Jeg og mannem min skal åpne den sammen, og hvis vi skal ha den i mitt navn så skal vi begge måtte skrive under for å bruke av den. Vet ikke om det går an å åpne felles konto, med begges navn?

Og er det noen som har erfaringer med sånne spesielle barnekontoer? Vi er kunder i Nordea, DnB og Postbanken allerede, men tar gjerne i mot tips om det er andre banker som er bedre.

Håper på tips. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På rente tror jeg nok at yA Bank er bedre.

AnonymBruker
Skrevet

hei

VI har et barn som vi har en konto i barnet sitt navn (barnekonto i en sparebank) og en konto i far sitt navn. Barnet sitt navn er det jo maks 75000 man kan spare opp til, før overformynderiet tar over. Men i faren sitt navn styrer vi jo alt selv! Det som er viktige der er jo å ha en avtale seg imellom om at de penger på den konto har begge foreldre myndighet over, og at de penger er TIL BARNET og ikke kan taes av en av foreldre om ev brudd...

Fungerer ok for oss ihvertfall... og for barnet er det lettere å få stipend når den tid kommer om det ikke står MANGE penger på barnets konto når....

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet med fullt navn.

Kråkesaks, moderator.

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi har en konto som er hans - i hans navn som både jeg og far har tilgang til. I tillegg har vi to i mitt navn; en som vi setter litt fra barnetrygden inn på i tilfelle språkreise, hjelp til studier etc og en hvor vi setter et litt mindre beløp inn hvor vi kan betale konfirmasjon, skoleturer o.l. :) Kommer alltid til å sette samme sum inn på de to og gjøre likt til de kommende barna. Den kontoen som er hans setter vi gaver og sånn på - det er også dette kontonummeret de besteforeldrene som har spurt, har fått som de kan sette inn penger på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...