Gå til innhold

Kalle pc-en for hardisken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det noen som kaller pc-en for en hardisk? Blir ikke det feil? Pc-en er jo litt mer enn bare hardiskisken. Man kan jo fint bytte hardisk uten å kjøpe ny pc til og med.

Jeg vet også at det er noen, spesielt eldre, som tror skjermen er pc-en, men usikker på om det er de samme som kaller pc-en for hardisken. For lurer jo på hva de tror den boksen ved siden av er for noe da.

Må nesten spørre her for er jo litt dumt om jeg retter på noen også er det jeg som har feil i steden for :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørn82
Skrevet

Før kalte man jo PC'en for harddisken. Vertfall om kabinettet, det var fordi det ofte var snakk om harddisk, det er jo rett og slett fordi folk ikke visste bedre.

Idag er man såpass oppegående at man kaller egentlig bare hele settet for pc'en enkelt og greit.

AnonymBruker
Skrevet

på en stasjonær pc så heter selve boksen kabinettet. det er den som ofte blir kalt harddisk. men harddisk er bare et lite kort inni kabinettet. der er mange komponenter inni kabinettet, som skjermkort, harddisk osv.

Gjest Consensio
Skrevet

Har aldri hørt noen kalle PC`en for harddisken.

Mange som sier at de skal legge over bildene på harddisken osv, men da er det jo faktisk snakk om en harddisk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne på 22 som trodde skjermen var pcen, og boksen bare et tilbehør..

AnonymBruker
Skrevet

på en stasjonær pc så heter selve boksen kabinettet. det er den som ofte blir kalt harddisk. men harddisk er bare et lite kort inni kabinettet. der er mange komponenter inni kabinettet, som skjermkort, harddisk osv.

Harddisken er mer enn et lite kort. Det er en ganske stor firkanta boks. En harddisk og et skjermkort kan ikke sidestilles.

AnonymBruker
Skrevet

:D

• Liker 1
Gjest Bjørn82
Skrevet

Harddisken er mer enn et lite kort. Det er en ganske stor firkanta boks. En harddisk og et skjermkort kan ikke sidestilles.

Dersom du har en flashdisk så er ikke harddisken stort mer enn et lite kort.. Men har du en gammeldags harddisk, slik som de fleste har.. inkl meg selv, så er det mange komponenter som skal til for at du får en harddisk.

Skrevet

Jeg kaller hjernen for harddisken, jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Da det var vanlig med stasjonære pc'er så kalt folk ofte kabinettet for en harddisk. Har ikke hørt det omtalt når det gjelder bærbar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...