Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har student Visa hos dnb-Nor.

Er det noen grense for hvor mange ganger man kan ta ut fra sparekonto? Tenkte å sette in en sum som skal ligge der i litt under en måneds tid før jeg skal ta dem ut.

Fant ikke noe på Dnbnor.no

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta ut opp til 12 ganger i året fra dnb sparekonto.

Gjest Heloise
Skrevet

Det er en teller på sparekontoen som sier hvor mange uttak du har tatt og hvor mange du har igjen i løpet av året, har DNBnor selv og sett den. Det er ikke bare uttak men også overføringer mellom konti som teller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil heller anbefale deg å spaere i en lokal sparebank. DnBNOR er en kjempestor bank som lever av at de er dominerende på markedet og spekulerer i at mange passive dorske nordmenn velger dem bare fordi de er den største, uten å bry seg om å gå etter den banken som gir best betingelser. Små banker behandler kundene bedre, og du vil garantert finne en bank som gir deg bedre betingelser enn DnBNOR.

• Liker 1
Skrevet

Okey, takk :)

Jeg er ikke så flink med bank, så dette med effektiv rente og slikt er jeg helt ute og kjører. De eneste bankene her ute jeg bor er DNB nor og sparebanken vest. Ellers må jeg langt for å finne en bank.

AnonymBruker
Skrevet

Okey, takk :)

Jeg er ikke så flink med bank, så dette med effektiv rente og slikt er jeg helt ute og kjører. De eneste bankene her ute jeg bor er DNB nor og sparebanken vest. Ellers må jeg langt for å finne en bank.

I dag gjøres betalinger av regninger og alt mulig via nettbank, og penger kan tas ut i en hvilken som helst minibank eller betalingsterminal, så du trenger ikke ha en bankfilial helt i nærheten. Poenget er at DnBNOR garantert ikke gir de beste betingelser for småkunder, det trenger de ikke gjøre for de er så store at mange av ren sløvhet velger dem uansett. Derfor ville DnBNOR vært stokk dumme hvis de skulle forsøkt å konkurrere med de beste småbankene på betingelser for småkundene. Hvorfor gi bedre betingelser enn man må når man likevel kan beholde storparten av kundemassen? Det ville jo vært idioti, og i praksis å kaste penger ut av vinduet. Men jo flere bankkunder som blir bevisst dette og skifter til en bank som gir bedre betingelser, jo bedre er det for konkurransen i bankmarkedet, og jo bedre blir det for oss som vanlige småkunder. Så mitt råd er enten å skifte til Sparebanken vest eller til en annen bank, selv om den ikke skulle ha filial akkurat der du bor. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Takk for info :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...