Matty Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Jeg har fått en umøblert 1-romshybel på Bjølsen til høsten https://www.sio.no/wps/portal/!ut/p/c5/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gDfwNvJ0dTP0NXA18PozBjY09DAwgAykeiyBsZGvibmLgbwOTx6w4H2YepP9AToR-bPLL5YHkcwNFA388jPzdVPzgvX78gN8IgMyBdEQB5RMR5/dl3/d3/L0lDU0NTQ2xDbENRb0tVUW9LVVFvS1VRIS9ZQVVJQUFJSUNJRUFNTUtNS0dNR01PQkpCSk9CRk5GTk9GRExETE9EQUEhIS80QzFiOElrZnJBSHhCaUpNaUVwaFNaQ0pTaWt5TVNnRS83XzA4VjBBQjFBMEdRTTAwSUdPRjFENEIxMDA0L3ZpZXcvbm9ybWFsL2FwYXJ0bWVudFR5cGVJZC80MjMvd2Vid29yay5wb3J0bGV0LmFjdGlvbi8lMHZpZXclMGFwYXJ0bWVudFR5cGVEZXRhaWwvd2Vid29yay5wb3J0bGV0Lm1vZGU!/#7_08V0AB1A0GQM00IGOF1D4B1004 Synes SIO har så lite bilder på sidene sine. Noen på KG som har bodd i disse? Hvordan er det å møblere med en loftseng? Er alle hyblene oransje(ikke helt drømmefargen kanskje, men i så fall microproblem) Tusen takk
juliane Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Jeg har bodd på en sånn hybel, og ingen av dem er oransje. Det første bildet må være fra en trappeoppgang e.l., sannsynligvis i høyblokka siden det ser ut som om det er 12. etasje. Så vidt jeg vet er alle hyblene hvite, men gardinene har ulik farge etter hvilket hus du bor i - en grei beigefarge, en grei grågrønn farge og ganske gyselige gul- og rødarger. Innbiller meg det kanskje finnes noen sjøgrønne også? Er loftseng det samme som en køyeseng? Eller er det en sånn der man ikke har underkøye, men kan sette pult e.l under? Hvis det er snakk om det siste alternativet går det sikkert an, men du har ikke plass til noen sofa et annet sted i rommet. Vil tro 99% bruker senga som sofa på dagtid.
Matty Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2011 Det er slik at du ikke har underkøye ja! Tenkte å ha sofa med sitteplasser under i stedet, men ser jo at det kan bli litt trangt...
Gjest Pantherinae Skrevet 14. juni 2011 #4 Skrevet 14. juni 2011 Jeg mener å huske at noen av hyblene har en oransje vegg, hvis du havner i et av de oransje husene. Et lite tips, hvis du har mulighet, er å dra inn på området å kikke før du skal hente nøkler. Fargene på vinduskarmene og gardinene angir husetes fargetema, og det er bare de oransje som har en vegg i annen farge enn hvit. Og den veggen er voldsom altså, så om det kan unngåd ville jeg ha prøvd på det. Loftseng går fint, men det blir trangt. Vet at andre der hadde det, men de fleste hadde seng som ble brukt som sofa på dagtid. Når du skal hente nøkler, lønner det seg å være tidlig ute (husker ikke helt hvordan det var, om det var fra 9 eller 12 det står at man kan hente, vær ute i god tid før det, på de store innflyttningsdagene kan man risikere å stå MANGE timer i kø!). Har du sjekket ut området, og sett deg ut hvor du vil bo, kan du velge mellom det som er ledig. Generelt er høyt opp bra (folk sitter utenfor å røyker og skravler hele natta, kjedelig å være på bakkenivå) og kan lønne seg å unngå ut mot den store plassen, der har det en tendens til å være litt bråkete.
Gjest Joakim Skrevet 14. juni 2011 #5 Skrevet 14. juni 2011 Som nevnt over har husene et fargetema. Men det gjelder kun i oppgangen, dører, utvendige vinduslister og gardiner. Veggene er en grad av hvit, noe som spørs på om tidligere leieboere røykte osv. Vaske vegger når man vasker seg ut er ikke så vanlig. Kjenner mange som bor på forskjellige hus på Bjølsen og har aldri sett noe annet enn hvite-ish vegger. Absolutt mulig å få på plass en loftseng men spørs på dimensjoner og slikt. Merk at man ikke kan drille eller spikre i vegger hvis det behøves (selv om det er noen som gir faen). Som nevnt over bruker de fleste senga som sofa, har bare et tykt teppe over og noen puter så fungerer det fint.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 13. august 2011 #6 Skrevet 13. august 2011 (endret) Litt gammel tråd, men lurer på om det er stoler på hyblene? Eller er det bare seng? Hadde vært mer komfortabelt å sitte i en stol/lenestol. Edit: Mener de hyblene som er møblert Endret 13. august 2011 av SmurfeLurfen
Glynis Skrevet 13. august 2011 #7 Skrevet 13. august 2011 De møblerte hyblene har en kontorstol. Ikke spesielt behagelig, men funker greit nok til lesing med et teppe over. Ikke akkurat en sitte-og-se-på-tv-stol.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 13. august 2011 #8 Skrevet 13. august 2011 De møblerte hyblene har en kontorstol. Ikke spesielt behagelig, men funker greit nok til lesing med et teppe over. Ikke akkurat en sitte-og-se-på-tv-stol. Ok Får skaffe meg en annen stol etterhvert hvis det blir plass. Lurer på hvordan man får tilgang til internett? Flytter inn i morgen. Må man få et passord eller noe? Nøklene har jeg allerede overtatt.
Glynis Skrevet 14. august 2011 #9 Skrevet 14. august 2011 Synes å huske at det lå et ark på hybelen om internettilgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå