AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Vi leier en leilighet med tilhørende parkeringshus og -plass. Ingen av oss har lappen eller bil. En kamerat av oss har tilbudt oss en avtale om at han kan sette bilen sin i vår parkeringskjeller (selvfølgelig på vår plass) mot at han kjører oss når vi måtte trenge det. Han vil ikke få nøkkel eller portåpner. Så er spørsmålet mitt - har vi lov til å gå med på denne avtalen? Blir dette regnet som fremleie selv om vi ikke mottar noen penger av han for å låne plassen?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Nei, dere må snakke med eier av leiligheten først og høre hvordan reglene er for og låne ut parkeringsplassen deres. Leier dere i borettslag? Vi har hatt det problemet at beboere låner ut parkeringsplassen sin til ikke beboere. Dette er ikke lov.
Naos Skrevet 14. juni 2011 #3 Skrevet 14. juni 2011 Ikke lov til å ha en annens bil stående på din parkeringsplass? Når man også "bruker" bilen litt selv innimellom gjennom å bli kjørt? Jeg ville nok hørt med eier, men jeg syns jo det er litt merkelig at man ikke råder over en parkeringsplass som man råder over med mindre man har en bil registrert på seg eller som man kjører selv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå