lille katt Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Hva må man unngå i solkremer til barn? Har egne solkremer til ungene, men kjøpte nettopp en stor Biotherm-krem som virker bra, og som jeg lurer på om hele familien kan bruke. Den har både UVA/UVB og inneholder ikke parabener. Hvilke andre stoffer bør man unngå til barn?
Sugerøret Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 http://www.gronnhverdag.no/nor/Tester/Hudpleie-kosmetikk/Test-Solkrem-til-barn testvinnere ,solkrem til barn
lille katt Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2011 Ok, der står det om Cyclopentasiloxan som er skadelig for miljøet, men ikke skadelig for barn, så sånn sett får jeg ikke svar på det jeg spør om. Men ellers takk!
Sugerøret Skrevet 13. juni 2011 #4 Skrevet 13. juni 2011 sjekk om du finner den du har kjøpt på grønnhverdag.Du kan også google stoffene for å se hva de er/betyr. Vi bruker barnesolkrem på voksne ,så slipper vi tenke på vanskelige stoffer/skadelige osv.Dessuten praktisk med bare en tube
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #5 Skrevet 13. juni 2011 Uten parabener og UVA/UVB beskyttelse så er du langt påvei. Solkremer til barn inneholder fysiske filtre, det er det som gjør den så sei og ofte hvit. Høy nok faktor er det viktigste.
lille katt Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2011 Ifølge Kreftforeningen er riktig mengde og hyppig påsmøring viktigere enn høy faktor - de anbefaler faktor 15 for norske forhold, også til barn. Jeg bruker 20 til mine, kombinert med klær, solhatter og tilgang på skygge. Den kremen jeg har kjøpt nå er faktor 15, og hvis den ikke inneholder skadelige stoffer (den er dessverre parfymert), tenker jeg at vi kan bruke de ulike kremene vi har, hele familien.
lille katt Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2011 Kårky: det trengs fort mange kremer med fire som skal smøres hele sommeren, og to av dem skal ha hver sin krem stående i barnehagen. Var derfor jeg kjøpte den Biotherm-kremen - halv pris for 400 ml pumpeflaske, billig og praktisk når man bruker mye .
Jesse Skrevet 13. juni 2011 #9 Skrevet 13. juni 2011 Til barn bør det helst være partikkelfilter (fysisk filter) og ikke kjemisk filter i solkremen ihvertfall
Sissan9 Skrevet 13. juni 2011 #10 Skrevet 13. juni 2011 Og så jeg som alltid har tenkt at spesialutviklede barneprodukter bare er et salgstriks for å selge enda mer solkrem.... Vi fortsetter nok å bruke den samme vi. Enten bruker alle barneprodukter, eller alle voksenprodukter. Største fordel med barneproduktene vi har er at de er lette å få på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå