idahelenes Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Jeg har jobbet her i snart 6 mnd-er. Jeg har kun 2 ukers oppsigelse fordi jeg fortsatt er i 6 mnd-ers prøvetid. Jeg har ikke lyst i det hele tatt til å si opp... Jeg trives utrolig godt her og kommer så godt overens med alle mine kolleger. Sjefen er helt fantastisk og jeg vet at jeg kommer til å savne stedet og alle så utrolig mye. Tingen er bare den at kjæresten og samboeren min skal begynne å studere i Sverige... Enda verre er det vel at de trenger folk til å jobbe der, og det er veldig vanskelig å finne noen som passer (ettersom jeg har 6 års erfaring). Jeg har ikke jobbet der så lenge og er redd for at jeg kommer til å få dårlige referanser. Hvordan går jeg frem?? Hva skal jeg si? Er så redd for at folk skal bli sure på meg..
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 jeg måtte si opp en plass jeg trivdes fordi jeg skulle flytte tvers over landet. jeg var veldig ydmyk og oppriktig lei meg for å si opp. Sjefen ble også lei seg, men forstod selvsagt at noen valg i livet må man ta som av og til kommer foran jobb. Ingen sure miner og jeg fikk kjempe gode referanser. Går så fint atte! :D
idahelenes Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2011 Ja, tenker at sjefen blir leiseg jeg også Men man må gå videre her i livet! Takk, svaret ditt hjalp
idahelenes Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2011 Men går jeg rett bort til sjefen og sier at jeg må ha noen ord med han, eller gjør jeg det etter jobb, sender jeg mail i forkant? Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal ta det opp.. Jobber i butikk, så det er mye å gjøre og alltid masse folk rundt.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #5 Skrevet 13. juni 2011 Jeg gav sjefen min oppsigelsen, og hun leste den med en gang mens jeg var der. Deretter hadde vi en samtale. Jeg ville kanskje spurt om å få to ord med sjefen, og si "jeg må desverre gi deg denne", og så gi oppsigelsen.
Kara W Skrevet 13. juni 2011 #6 Skrevet 13. juni 2011 Jeg har vært i en lignende situasjon. Det er ikke noe gøy, men sjefen er som regel forståelsesfull. Vært ærlig og si alt det du skrev i det første innlegget ditt, så blir h*n neppe sur og gir dårlige referanser. Jeg ville valgt å gi oppsigelsen muntlig. Har sjefen et kontor h*n jobber i? I så fall er det ofte greit å bare banke på og be om to ord. Hvis ikke så ber du om et kort møte, så vil sjefen selv gi et passende tidspunkt. Oppsigelsen skal alltid være skriftlig, så ha den gjerne med til møtet, men jeg synes det er mest realt å gi den muntlig først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå