AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Hei hei! Jeg har lyst å legge på meg litt, for å få "litt å gå på". Skal jobbe i et fysisk krevende yrke i sommer, å da er det greit å ikke krympe til å bli en str. 32. Så, om noen med peiling kunne være så greie å foreslå en slags "diettplan", hvor ofte jeg må spise, hvor store mengder osv. ville jeg blitt veldig glad! Har til vanlig lite matlyst, og må nesten tvinge i meg selv mat noen dager, så tips til hvordan få bedre matlyst mottas også med takk!
Gjest Blondie65 Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Første bud er å finne ut hva slags mat du liker. Ellers er det å spise nok hver dag til at kroppen får tilført den energien den trenger for å fungere. For kvinner betyr det et sted mellom 2000 og 2300 kcal pr dag. Disse fordeler du på måltider utover hele dagen som starter med en frokost like etter at du har stått opp og så spise ca hver 2.-3. time gjennom hele dagen. I et fysisk krevende yrke er det viktig at du får tilført jevne mengder med energi og at du spiser variert. Hvis du vet lite om hva dette vil si ville jeg funnet en kostholdsveileder og bedt om hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå