kat-e Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Har vært innom siden til www.komplett.no begynte å se speilreflex kamera. Da oppdager jeg at alle prisene er oppgitt uten moms??!!! Det er ikke lov i følge forbrukerloven, og gjør det slitsomt å sammenligne prisene med feks MPX.no så først på eos 550 den koster 5290 så trodde jeg først komplett.no lå tusenlappen under, men slår jeg inn momsen så kommer jeg på 5490. Nå orker jeg ike å se på siden deres, kan ikke sitte med kalkuator hele tiden.
MalloryK Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 (endret) Hvor står det at det er uten moms? Edit: Du er logget inn som bedrift, logg deg inn som privatkunde, da er det rett Endret 13. juni 2011 av MalloryK 2
Zzyzx Skrevet 13. juni 2011 #3 Skrevet 13. juni 2011 Ja, helt øverst står det Privat og Bedrift, velg privat så ser det nok bedre ut.
kat-e Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2011 Nå ser jeg det, kom til siden ved å google priser.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #5 Skrevet 13. juni 2011 Selvsagt er det lov, så lenge man gjør det klart og tydelig at prisene er uten mva! Komplett selger også direkte til andre bedrifter forstår du, og da betaler man ikke mva på kjøpet.
kat-e Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2011 Selvsagt er det lov, så lenge man gjør det klart og tydelig at prisene er uten mva! Komplett selger også direkte til andre bedrifter forstår du, og da betaler man ikke mva på kjøpet. Egentlig ikke, her er fra forbrukerombudet: I brev av 20.5.96 gjorde Forbrukerombudet rede for at merverdiavgift og andre avgifter skal være inkludert i all markedsføring rettet mot forbruker. Ja, bedrifter som omsetter for over 50.000 for tilbake moms ved året, men må betale den når de kjøper varen. Men som sagt, så ikke knappen oppe til høyre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå