AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Hei! Har prøvd å google litt rundt dette, men siden jeg har skjønt andre her inne bruker diverse eteriske oljer, håper jeg noen vil hjelpe meg! Jeg er litt usikker på dette med å blande oljene. Hovedsaklig lurer jeg på om jeg blander for sterkt, ettersom jeg blander oljene rett i hendene før jeg masserer dem på huden, og ikke blander dem på flaskene. Er helt ny på dette her, men ble inspirert av jojobaolje-tråden, og har kjøpt inn noen oljer fra Julia Lawless til å massere i ansikt, på bryst, overarmer og rygg. Uansett, oljene jeg bruker er jojobaolje som base, pluss lavendelolje og lemonolje. Blandingsforholdet er som følger: jojobaolje: 4 dråper, lavendelolje: 2 dråper, lemonolje: 1 dråpe. Dere som kan dette, er det for sterkt? Og, er det slik at om jeg ikke merker at huden reagerer på oljene i negativ forstand (prikking, svie etc) så er ikke blandinsforholdene for sterke? Eller kan det slå tilbake på meg etter et par dagers bruk? Prøver å finne god informasjon på nettet, men syns det kommer opp ørten nettbutikksider med lite informasjon om det jeg leter etter. Noen her som har gode nettsider å dele? Og i den forbindelse; i Julia Lawless "katalogen" står det hva de forskjellige oljene er bra for. Kan man mikse disse oljene som man selv vil, eller er det hovedregler å følge (foruten den at de eteriske oljene som regel må tynnes ut da)? Håper på svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå