AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #1 Skrevet 12. juni 2011 Noen som vet hvor mye det koster å være medlem i LO? Tenkte det kunne være smart å være medlem i et fagforbund, men jeg finner ikke noe info om pris på nettsidene til LO. Noen som kan hjelpe meg? Jeg vet egentlig ikke så mye om dette, da jeg er fersk i arbeidslivet, og sitter i en midlertidig stilling. Gjør jeg et lurt valg i å bli medlem i et fagforbund da?
Østlandet Skrevet 12. juni 2011 #2 Skrevet 12. juni 2011 (endret) Noen som vet hvor mye det koster å være medlem i LO? Tenkte det kunne være smart å være medlem i et fagforbund, men jeg finner ikke noe info om pris på nettsidene til LO. Noen som kan hjelpe meg? Jeg vet egentlig ikke så mye om dette, da jeg er fersk i arbeidslivet, og sitter i en midlertidig stilling. Gjør jeg et lurt valg i å bli medlem i et fagforbund da? Jeg vet ikke så mye jeg lenger heller. Men, er det ikke 1,5% av brutto lønn da. Hvorav deler av det er fradragsberettiget? Altså blir det noen tusenlapper i året Endret 12. juni 2011 av Østlandet
Skravla Skrevet 12. juni 2011 #3 Skrevet 12. juni 2011 Det kommer helt an på fagforeningen du melder deg inn i. Noen er dyrere enn andre. Sjekk den fagforeningen du mener passer deg best. De ulike fagforeninger har gjerne egne hjemmesider.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #4 Skrevet 12. juni 2011 Strengt tatt er ingen medlem i LO, men medlem i ett av de 22 tilsluttede fagforbundene. Bare sånn til informasjon. Medlemskontingenten avhenger så av hvilket av disse fagforbundene du er medlem av, da de har forskjellige satser. Du må nesten finne "ditt" forbund og så finne ut hva kontingenten deres er.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #5 Skrevet 13. juni 2011 Jeg mener at fagforeninger som ikke er tilsluttet LO, men en av de andre fagforbundene, som for eksempel Akademikerne, er billigere enn LO-foreningene.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #6 Skrevet 14. juni 2011 Husk på at ved innmelding i LO får man inkludert innboforsikring, i enkelte av forbundene er prisen også inkludert andre forsikringer... (Dette gjelder kanskje også forbund som ikke er medlem av LO?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå