Gå til innhold

Ta lappen i Sverige, noen som har erfaring?

idahelenes

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal flytte til Sverige med kjæresten min og tenkte derfor å ta lappen samtidig.

Jeg har tatt mørkekjøring + grunnkurs i Norge vil dette gjelde i Sverige?

Noen som vet om det er lettere eller vanskeligere å ta den i Sverige enn i Norge?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det enda jag behövde dokumentation på när jag tog körkort var riskutbildningen (halkbana och sådant där) och självklart kunskapsprovet som du måste göra för att över huvudtaget bli beviljad körkortet.

Vad menar du med grundutbildning? I Sverige spelar det ingen roll hur du lär dig faktan och bilen, alltså om du tar lektioner eller övar privat. Så länge du svarar rätt på provet är det ingen som bryr sig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei grunnkurs i Norge er et kurs du må ta for å i det hele tatt få lov til å øvelseskjøre. I dette inngår førstehjelpskurs mm. Men regner med at dette ikke gjelder i Sverige da det virker som om dere ikke visste hva det var :)

Men tusen takk for svar! Håper virkelig ikke det er vanskeligere! Sitter her i Linköping hos familien til kjæresten og hører skrekkhistorier om folk som har strøket på teoriprøven 11 ganger :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å ta lappen i et annet land når du bor i norge må du ha fast tilhold i det landet i 180 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså! Nu vet jag vad du menar. Men ja, du måste nog ta en ny sådan då du måste få ett svenskt körkortstillstånd för att överhuvudtaget ge dig ut på svenska vägar. Men det kostar bara 200kr. :) Om du är hos en svensk familj nu är det väl bara att fråga dem om de vet hur de fungerar? De kan ju hjälpa dig att ringa till Trafikverket i alla fall.

Ps. Folk som har failat teorin 11 gånger.. Tja, de borde komma i Guiness rekordbok! XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...