AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #1 Skrevet 12. juni 2011 Når man selv er skyld i å bli arbeidsløs, må man vanligvis vente i åtte uker før dagpenger utbetales. Men hva med når man søker dagpenger etter endt utdanning - må man da også vente i 8 uker? Eller er det da bare 3 dager man må vente? Er det noen som vet? Jeg har sett på nettsidene til NAV, men synes det er vanskelig å finne ut av.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #2 Skrevet 12. juni 2011 Når man selv er skyld i å bli arbeidsløs, må man vanligvis vente i åtte uker før dagpenger utbetales. Men hva med når man søker dagpenger etter endt utdanning - må man da også vente i 8 uker? Eller er det da bare 3 dager man må vente? Er det noen som vet? Jeg har sett på nettsidene til NAV, men synes det er vanskelig å finne ut av. Hvis du ikke har tjent nok i løpet av det siste året eller til sammen de tre siste årene, så har du ikke rett på dagpenger. Er du sikker på at du er berettiget til dagpenger?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #3 Skrevet 12. juni 2011 Ja, jeg har tjent mer enn 226 923 kr i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene, så dette vilkåret oppfyller jeg.
Gjest reebok Skrevet 12. juni 2011 #4 Skrevet 12. juni 2011 Ja, jeg har tjent mer enn 226 923 kr i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene, så dette vilkåret oppfyller jeg. Ok, da gjelder ikke 8-ukers karanteneregelen I fjor var jeg ferdigutdannet 1.juni, jeg sendte inn søknad om dagpenger dagen etterpå og fikk dagpenger fra og med 2.juni. Så bare send i vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå