Gå til innhold

hvordan finne ut hvem som eier et personnummer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde nach her i natt, og da var det en som glemte igjenn et smykke med ei sånn plate der det er gravert inn personnummeret, blodtype osv. Pluss at det henger 3 nøkler på. Er det noen her som vet hvordan jeg kan finne ut hvem som eier dette smykket bare ut i fra personnummeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Reklamer på facebook uten å skrive detaljene, pleier å funke fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen av de som jeg er venn med på facebook som var her i går, har ingen anelse om hvem de guttene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Politiet kan hjelpe til med sånt, de samarbeider med folkeregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men skulle gjerna visst hva han heter, og det får jeg vell ikke hos politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, men du kan legge igjen ditt navn og adresse, så kan han som eier det kontakte deg etter at politiet har kontaktet ham :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde nach her i natt, og da var det en som glemte igjenn et smykke med ei sånn plate der det er gravert inn personnummeret, blodtype osv. Pluss at det henger 3 nøkler på. Er det noen her som vet hvordan jeg kan finne ut hvem som eier dette smykket bare ut i fra personnummeret?

Kanskje han glemte det igjen med vilje bare for å ha en unnskyldning for å komme tilbake å hente det? ;):romeo:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fersk lærer

Hvis du kjenner peroner som var på besøk, så kan du tenke deg frem på denne måten:

De seks første sifrene angir normalt fødselsdato: dag, måned og år.

Det niende sifferet i personnummeret angir kjønn: kvinner har partall (merk at tallet 0 her anses som et partall), menn har oddetall.

Andre sifrer er krypterte.

Lykke til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør noen som var der om de vet hvem som har lagt igjen smykke og nøkler, født den og den datoen ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noe informasjon kan du få ut av det:

- De første seks sifrene er jo fødselsdato - DDMMÅÅ

- Det tredje siste sifferet sier hvilket kjønn det tilhører. Oddetall er mann og partall er kvinne.

Ellers kommer du ikke stort lenger uten hjelp av politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skulle gjerna visst hva han heter, og det får jeg vell ikke hos politiet?

Lever inn til politiet, så kan de gi nøklene videre. Du trenger ikke vite navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde personnummer var ganske hemmelig jeg. Greit nok at noen har det på smykket sitt, men konspirasjonsteori-Jay begynner neste å stusse litt over hvor viktig det er å vite akkurat hvem det er sitt uten å overlat det til politiet.

(Jay må slutte å se Tause Vitner rett før sengetid.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde personnummer var ganske hemmelig jeg. Greit nok at noen har det på smykket sitt, men konspirasjonsteori-Jay begynner neste å stusse litt over hvor viktig det er å vite akkurat hvem det er sitt uten å overlat det til politiet.

(Jay må slutte å se Tause Vitner rett før sengetid.)

He he....

Tenkte på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Heloise

Lever inn til politiet, så kan de gi nøklene videre. Du trenger ikke vite navnet.

Dette. Det er politiet som har hittegods, så bare lever de der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Politiet har tilgang til folkeregisteret.

Hadde først lagt det ut på FB. Kan jo være at noen kjenner noen og har hørt om mistet nøkler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe, det var noe som skjedde på den festen siden jeg vil vite hva han heter og hvem han er. Trudde man kunne søke i folkeregisteret her på internett, men det gikk ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Folkeregisteret online - Ville du virkelig at alle skulel få søke på deg, din historikk, adresser, familie, barn, full tilgang til fødsels- og personnummer? Det hadde vært å GI bort sin identitet. Nei takk :fnise:

Men Norge har jo skatten på nett for alle å se, så hadde ikke forundret meg om andre syntes det var en god ide også, og faktisk innført Freg Online...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...