Gå til innhold

Natreen, sukrin, stevia..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd natreen. Både flytende, som suketter og som pulver. Min erfaring er at dette smaker pyton i alle slags tilstander, og jeg aner ikke hvordan jeg skal bli kvitt boksen i skapet.

Har foreløpig brukt den i te og i pannekakerøre, men det smakte utrolig vondt. Hvis jeg bruker lite av det, smaker det ikke søtt i det hele tatt, om jeg tar mer av det, kjenner jeg bare den utrolig ekle kjemiske smaken. USJ!!!

Har nå bestilt stevia over nett, og sukrin kommer vel i posten om ikke lang tid.

Er disse bedre på smak enn natreen? Noen med erfaringer her?

Tips til hva som funker i forskjellige typer bruksområder? Jeg synes ikke at natreen funka i teen, men kanskje det funker i baking?

Hva med sukrin og stevia?

Gjest Gladjenten30
Skrevet

Stevia er fantastisk i te! Nam nam! Søtheten er nydelig og naturlig, og på en måte frisk. :)

Men pga det er 300ganger søtere enn sukker, bør du bruke en sånn mikromåleskje som ofte følger med bestilt Steviapulver. :) Smaker altfor sterkt hvis man tar det rett på tungen (litt som å spise cayennepepper, bare med søthet)

Skrevet

Stevia er fantastisk i te! Nam nam! Søtheten er nydelig og naturlig, og på en måte frisk. :)

Men pga det er 300ganger søtere enn sukker, bør du bruke en sånn mikromåleskje som ofte følger med bestilt Steviapulver. :) Smaker altfor sterkt hvis man tar det rett på tungen (litt som å spise cayennepepper, bare med søthet)

Åhh, herlig!

Jeg gleder meg til å begynne å drikke te igjen! Er så avhengig av en god del søtning i teen for at jeg skal kunne drikke den! :fnise:

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg syns splenda funker til alt jeg:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker Natreen i diverse og jeg syns ikke det smaker vondt i det heletatt. Kanskje hvis jeg er uheldig og har i for mye, men ellers smaker det helt normalt?

Skrevet

Jeg syns splenda funker til alt jeg:)

Hva er splenda for noe? :)

Skjønner jo at det må være et søtningsmiddel, men hva er forskjellen på splenda og feks stevia?

Skrevet

Stevia er helt fenomenal til nesten alt. Dyrker stevia selv og bruker bladene. Jeg regner med at du har kjøpt steviaen i pulverform?

Husk at stevia er knallsøt, så ikke bruk samme mengde som med vanlig sukker. Da kan det fort bli for søtt :P

• Liker 1
Gjest Lottiplott
Skrevet

Jeg har prøvd flytende stevia til bruk i te osv, og det var snakk om å bruke såvidtsåvidtsåvidt det var noe oppi der, bare et par dråper.

Det er jo konsentrert sødme, så det vil nok smake vondt. Men dersom du bruker mindre, evt blander det ut, så vil det smake bedre. :)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet
Hva er splenda for noe? :)

Skjønner jo at det må være et søtningsmiddel, men hva er forskjellen på splenda og feks stevia?

Forskjellen er vel at splenda er kunstig fremstilt, mens stevia er naturlig. Men min store forskjell er at Stevia selger de en time unna, splenda selger de 30 sekunder unna leiligheten min :fnise:

Gjest petre
Skrevet

Sukker fungerer også ganske bra. Bruker ikke i te, men fint i tomatsauser og kaker mm.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den store forskjellen er at Sukrin ikke påvirker blodsukkeret på noen som helst måte, så det er faktisk det beste. Men vet noen ikke liker å bruke det i f.eks baking da det har litt vanskeligere for å løses opp.

AnonymBruker
Skrevet

Sukker fungerer også ganske bra. Bruker ikke i te, men fint i tomatsauser og kaker mm.

Regner med poenget til ts er å unngå vanlig sukker.

• Liker 1
Skrevet

En morsom en, dette....

AnonymBruker
Skrevet

Den store forskjellen er at Sukrin ikke påvirker blodsukkeret på noen som helst måte, så det er faktisk det beste. Men vet noen ikke liker å bruke det i f.eks baking da det har litt vanskeligere for å løses opp.

Stevia er det beste,sukrin kan ha litt bad aftertaste

• Liker 1
Skrevet

Nå ble jeg litt nyskjerrig på Stevia. Hvor kjøper man det? Hva koster det? Er det kcal i det(i sa fall hvor mye)? Har det innvirkning på blodsukkeret? :) Takk for svar, hvis noen vil svare

Skrevet

Stevia inneholder ingen kalorier. Det påvirker ikke blodsukkeret, og det har en motvirkende effekt på tannråte. Også er det WAY søtere en sukker.

Stevia fåes kjøpt i norge. Man kan få kjøpt hele planeter eller kjøpe frø og dyrke dem selv slik jeg gjør.

Man får også kjøpt stevia i pulverform.

Jeg kjøpte frø på altshop.no og man får kjøpt pulver her også :)

Skrevet

Tusen takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...