Gjest -J- Skrevet 12. juni 2011 #1 Skrevet 12. juni 2011 Heisann, Jeg er nå i den heldige situasjon at jeg er selvstendig næringsdrivende og har kun bruk for en stabil internettlinje for å få gjort jobben min. Derfor tenkte jeg å benytte meg av dette og realisere en gammel drøm om å bo i utlandet en lengre periode Tenkte derfor å høste litt inspirasjon og idèer av dere. Kanskje noen har gjort noe lignende? Jeg er veldig glad i USA og vurderer sterkt San Francisco, en by jeg har besøkt flere ganger og liker veldig godt. Ettersom jeg reiser alene, er det selvsagt en fordel at det er relativt lett å bli kjent med nye folk og at folk er åpne, noe jeg har opplevd i SF i større grad enn mange andre plasser i verden. Økonomi er også en faktor. Jeg kunne for eksempel godt tenke meg å prøve New York, men går utifra at det blir for dyrt for meg i denne omgang. Europa og Asia er også aktuelt. I utgangspunktet så jeg for meg et 2-3 måneders opphold (får vel ikke noe lenger i USA) i første omgang. Takknemmlig for alle gode idèer -J-
Mynona Skrevet 12. juni 2011 #2 Skrevet 12. juni 2011 Jeg ser for meg at Italia hadde vært skjønt. Har aldri vært der, men ser for meg at atmosfæren er herlig, og jeg vet jo at vinen er god Bra klima osv.. En øy i karibien hadde også vært aktuelt. Atmosfæren er avslappet og kul, folka er hyggelige, de er fargerikt og deilig og varmt! Internetten funker finfint også!
Sheherasade Skrevet 12. juni 2011 #3 Skrevet 12. juni 2011 En liten parentes: Boligmarkedet i USA generelt (utenfor NY da, selvsagt) er vel såpass begredelig nå at man vel også fint kan kjøpe noen boliger til spottpris og tjene på salg om noen år?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #5 Skrevet 12. juni 2011 Jeg har bodd i Indonesia i 5 måneder, og skulle gjerne gjort det igjen, kunne jeg hatt med kjente og kjære. Kulturen og landet er fantastisk, og det er bare å gå en tur langs en travel gate så får du deg venner hvis du er åpen for det. Ekstremt billig er det også. Grunnen til at jeg gjerne vil bo her lengre er fordi menneskene her er så åpne og imøtekommende, er man ensom er det bare å ta en tur ut døra og snakke med folk, uten at noen er innpåslitne. Dessuten er landet så utrolig variert med mange ulike kulturer, språk og folkeslag, og fantastisk natur, så det er mange spennende steder å reise til i helgene. En svipptur til Singapore, Kuala Lumpur eller Bali for helga er ikke noe problem for en billig penge. Kanskje jeg får prøve å bli selvstendig næringsdrivende jeg også som kun trenger stabilt internett...
Mermaid Blues Skrevet 12. juni 2011 #6 Skrevet 12. juni 2011 Skottland, noe jeg realiserer om under to mnd 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #8 Skrevet 12. juni 2011 Jeg ville flyttet til Japan! (Og en dag skal jeg realisere det!) 2
Brunhilde Skrevet 12. juni 2011 #9 Skrevet 12. juni 2011 Jeg kunne tenke meg å bo i København eller New York. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #12 Skrevet 12. juni 2011 Honolulu, Hawaii Barcelona, Spania Amsterdam, Nederland Milano, Italia
Meridian Skrevet 12. juni 2011 #13 Skrevet 12. juni 2011 Ja, hva jobber du med, TS? Høres spennende ut! Håper du får realisert drømmen din, om det bare blir for 3 mnd
Aranciata Skrevet 13. juni 2011 #14 Skrevet 13. juni 2011 San Francisco er jo kjempefint, men mange vil si at det er like dyrt som NY. Du skal et stykke utenfor byen for aa finne noe rimelig; hele Bay Area-omraadet er jo veldig dyrt. Washington DC er en by som er lett aa komme seg rundt, mye aa se og gjore, billigere husleie enn NY, mange gratisaktiviteter osv. Boston er vakker men litt dyr og veldig kald om vinteren. San Diego, mye bedre vaer enn SF! Hva med Vancouver? Jeg har ikke vaert der men det er visst en flott by, vakker, masse aa gjore, utrolig mye god mat fra hele verden, osv. Hvorfor er Italia og Asia ute? Som noen andre i denne traaden maa jeg si at Italia er stedet jeg ville valgt. Jeg har bodd der et aar tidligere og elsket det.
meta2 Skrevet 13. juni 2011 #15 Skrevet 13. juni 2011 Kunne godt tenkt meg å bodd på Færøyene eller på Island.
SmallTalk Skrevet 13. juni 2011 #16 Skrevet 13. juni 2011 Hawaii! Eneste problemet er at boligprisene på Oahu generelt er helt jævlige. Små eneboliger med "kort" vei til stranden koster fort vekk 7-8 mill NOK.
Gjest Bjørn82 Skrevet 13. juni 2011 #17 Skrevet 13. juni 2011 Barbados, en karibisk øy som har det meste alle andre øyer kan by på, men "folkelige" priser. Har en kollega som er gift med en jente fra Barbados og han er der nede store deler av året. Bilder og historier fra stedet har gjort det veldig attraktivt i mine øyne. Dog er det ikke noe feriested for de med småbarn, for det har ikke de store tradisjonene for dette enda. tur/retur reise fra Norge koster fort 15lapper på turistklasse, men fra Stockholm kan man få direktereise for under 10kkr svenske. (Direkte er en hel verden bedre på lange reiser)
Mynona Skrevet 13. juni 2011 #18 Skrevet 13. juni 2011 Barbados, en karibisk øy som har det meste alle andre øyer kan by på, men "folkelige" priser. Har en kollega som er gift med en jente fra Barbados og han er der nede store deler av året. Bilder og historier fra stedet har gjort det veldig attraktivt i mine øyne. Dog er det ikke noe feriested for de med småbarn, for det har ikke de store tradisjonene for dette enda. tur/retur reise fra Norge koster fort 15lapper på turistklasse, men fra Stockholm kan man få direktereise for under 10kkr svenske. (Direkte er en hel verden bedre på lange reiser) Jeg betaler ca 5000 fra London, og det koster ikke store greiene å reise til London fra Oslo, så alt for dyrt trenger det ikke å bli.
Dragonfly84 Skrevet 13. juni 2011 #19 Skrevet 13. juni 2011 Ååå, da hadde jeg valgt Vancouver! Vakkert, fantastiske koselige mennesker, og nær fjell, skog og hav. Man får både storby og natur! I tillegg er det nær Seattle, som også er en fantastisk by.
Gjest -J- Skrevet 13. juni 2011 #20 Skrevet 13. juni 2011 Her var det mange gode forslag og mye å vurdere Ser mange skriver Italia. Nøyaktig hvor i Italia? Jeg ferierte i en sjarmerende liten by i Toscana-området for noen år tilbake. Nydelig mat, nydelig vin, nydelig natur og nydelige damer Språkbarrieren var imidlertid merkbar i forhold til andre plasser jeg har reist i Europa, selv om det stort sett gikk greit. Lokalbefolkningen virket hyggelige de, men kom egentlig ikke i kontakt med noen på den turen, noe jeg sikkert må ta skylden for selv Hawaii er også noe jeg har vurdert sterkt. Til de som er nysgjerrige på hva jeg driver med, så kan jeg fortelle at jeg jobber opp mot ulike finansmarked hvor jeg tilbyr likviditet og tar meg betalt for å ta risiko som andre aktører er interessert i å kvitte seg med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå