Gå til innhold

Hvor mange hårstrå har en gjennomsnittlig nordeuropeer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor mange hårstrå en gjennomsnittlig nordeuropeer har på hodet? Og da mener jeg typisk "nordisk" hår som er glatt og hvert hårstrå er tynt. Mister hvertfall 50-70 hårstrå hver dag, blir jo tomt snart hvis det skal fortsette sånn i lengre tid... de nye hårene rekker ikke å vokse fort nok til å erstatte de gamle.

BEtyr dette at jeg bør ta tilskudd av vit-B? Eller er vårrøyting "vanlig"? Kan ikke huske å ha mista så mye før... (er ikke gravid, er 21. Kan kcal-underskudd på ca 400/dag i 7 uker få meg til å begynne å miste mer hår?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frisøren min sa en gang at man mister ca 100 hårsrå hver dag.. tror ikke du trenger å bekymre deg :)

Skrevet

Ikke fortvil, jeg har også røytet "vanvittig mye" (virker det som) i flere år, men håret på hodet er like tykt som før. Jeg trodde også det kunnevære noe galt med meg, så jeg spurte frisøren. Det stemmer visst at vi kan miste opp mot 100 hår hver dag, og har du langt hår virker det veldig mye. 100 korte hår merkes jo ikke så godt, men 100 lange hår merkes veldig godt i hårbørsten, sluket, på gulvet etc. Så hvis håret på hodet ikke blir tynnere, er det bare å ta det hele med ro :)

AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk for svar :) Her spart til langt hår etter å ha hatt kort i et par år, så det kan riktignok være derfor jeg plutselig merker at jeg røyter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...