Gå til innhold

morgengave til mannen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morgengave er søren ikke lett å kjøpe til mannen sin! Har fått mange gode ideer til det her inne før - og takk for det!

Men når jeg spør han hva han ønsker seg er det VERKTØY som er nummer en!

Kan liksom ikke gi det som morgengave heller... Eller???

icon_smile.gif

Å gi verktøy til han er som å gi en liten unge godis...

Hehe!

Men syntes liksom ikke det passer som morgengave. Et verktøysett med rød sløyfe? hehe!

Håper på litt respons i fra dere andre.. Takk!

Lykke til videre icon_smile.gif

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ahh.. det der trenger jeg gode forslag til også .. Syns det er rå-vanskelig å finne noe.. verktøy høres jo gørr ut å gi også. Håper det kommer gode forslag her icon_smile.gif 12

Skrevet

Tjaaa, du kan jo gravere verktøyet med bryllupsdatoen... Om han er glad i å snekre / mekke så er du da i alle fall sikret at han ikke glemmer bryllupsdatoen!

*ler*

Nei, jeg syns dette er utrolig vanskelig selv. Min samboer er ikke så veldig materialistisk av seg, så jeg har vudert litt på en opplevelse. Problemet er bare hva...

Skrevet

Jeg har kjøpt et sånt lommeur/klokke, vet ikke helt vad det heter. Hørte saboeren min nevne det engang da det kom reklame på tv at en sån ville han ha. Har gravert bokstavene hans frem og datoen 23.06.02 på baksiden (vi gifter oss 22.06.02).

Han sier selvfølgelig at han ønsker seg en Playstation II, men jeg tror han setter likevel pris på noe som han kan spare på (og som kansje kan gå i arv).

En veninne av meg kjøpte en joggedress til mann sinn i morgengave, så jeg tror det ikke finnes noe man ikke kan gi! Velg noe du vet han blir glad for, uansett om du synes det passer eller ikke.12

Gjest KristinK
Skrevet

Jeg har skrevet dette før, men skriver det gjerne igjen:

Jeg har funnet en kjempefin morgengave til min tilkommende. Jeg ønsker å holde det så hemmelig som mulig, men vil du ha det som tips så send meg en mail!

Jeg har allerede fått en masse mailer fra folk som ville ha mitt tips, og de aller fleste synes det var en kjempegod ide.

Så send meg gjerne en mail, så kanskje jeg kan hjelpe?12

Skrevet

Noen her inne tipset om å bruke gamle mailer... det synes jeg var en god ide!

Jeg har en del gamle mailer og tekstmeldinger fra starten av forholdet. Jeg skal plukke ut de søteste og skrive de inn i en sort hjerteformet bok med tykke sorte sider. Så på hver 3. side ca. skal jeg ha et hjerteformet sorthvitt bilde av oss (inkl. ett av bare meg i brudeundertøyet og slør!)

Tror det blir en søt kjærlighetsbok.

Men så vil jeg jo gjerne kjøpe noe ordentlig også da.. han er midt i 20-årene.. jobber med data... men vil ikke gi ham noe datagreier.. heller noe som varer litt.. så jeg tar også gjerne imot tips! :)

Skrevet

jg har tenkt til å gi kjærsten min en sykkel i morgengave - vi er begge glad i å sykle, men han suser rundt på en skikkelig gammel damesykkel.

Selv om verktøy høres kjedelig ut å gi - vet jeg at det hadde blitt satt stor pris på hos min tilkommende. Jeg kunne spurt han litt om dette(da vi restaurerer hus for tiden) - uten at han synes det var rart/mistenkelig, men det er jo ikke sikkert at alle diskuterer verktøy med kjærsten sin på en naturlig måte.

Hva med lappen på motorsykkel?

Gjest Anonymous
Skrevet

Min skal få ny fiskestang som han har pratet om å kjøpe nå i snart to år icon_smile.gif da tar man action selv og jeg vet at han ønsker det kjempemasse icon_smile.gif12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syntes jeg har kommet fram til en god ide når det gjelder morgengave til min tilkommende mann. Jeg har tegnet ringene våre, som blir laget hos et gullsmedverksted. Jeg har også tegnet slipsnål i samme design, i all hemmelighet. Han bruker slipsnål mye i jobben, så jeg regner med at dette faller i smak!

Skrevet

Har tenkt på å få tatt et portrettbilde hos en fotograf?

Hva synes dere om den ideèn? Er helt grønn når det gjelder gave. Har ikke penger til så mye, vil gjerne at det skal være så personlig som mulig. Har heller ikke lyst å spørre han om det er noe han ønsker seg.

Skrevet

Cream: du kan jo kjøpe sexy undertøy til deg selv, stille i kun det og et verktøybelte fyllt med nytt verktøy icon_smile.gif 12

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg har spilt inn cd....ellers synes jeg den boken var er brilliant ide, og noe jeg helt sikkert kommer til å gjøre også!!12

Gjest gjest 0
Skrevet

Ragnhild:

Eller hva med å bruke noen gamle kovedkort/skjermkort etc som undertøy... er han skikkelig datamann kan det jo hende det er litt spennende!!

bare husk å bruke noen som er ødelagt ellers kan du ødelelegge brukbart og dyrt utstyr...1212[ Dette Innlegg er endret av: Pamella den 2002-02-27 11:38 ]

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg vil gjerne fortelle hva jeg gav mannen min. Han ble så ørt at han måtte tørke tårene og da er den vel vellykket? :blunke:

Jeg har samlet på masse rart gjennom hele forholdet. Vi traff hverandre på folkehøgskole så jeg har bilder av oss begge fra første skoledag. Jeg har samlet sammen masse bilder, billetter, innkalling til førstegangstjeneste (han var i musikktroppen i garden så en del bilder ble det derfra også), noen kort ol jeg fikk mens han var på reise med garden osv osv. Dette har jeg klippet og limt inn i et flott fotoalbum (gråe sider , kjøpt på ordning og reda). På første siden limte jeg inn et forstørret svart/hvitt bilde av oss da forsiden av albumet var i gjennomsiktig grå plast. Har tegnet masse til han, skrevet masse minner, limt inn minner og jobbet med den i skjul i 2 1/2 år før bryllupet. Det ble en tykk "bok" med minner om det meste som har skjedd fra første gang vi traff hverandre :D

Skrevet

Jeg synes ikke verktøy er noen morgengave - heller bursdag/julegave. Dersom han ikke ønsker seg noe annet, behøver du egentlig ikke gi ham annet enn deg selv. Her er jo mange andre gode forslag, og hovedsaken (synes jeg, vel og merke) at gaven er spesiell hvis du skal gi en gave. En minnebok som nevnt ovenfor, synes jeg var en utrolig flott idé. Det er jo også et alternativ å skrive et dikt, eller et brev, med tema hvorfor du er glad for at du er blitt gift med nettopp ham.

NB! Dette er ikke noen kritikk hvis du allikevel ønsker å gi verktøy. Du må selvsagt gjøre det du har lyst til. :D

Skrevet

Jeg har jobbet litt med noe av det samme som iona, ( litt lenger oppe her)

Ihvertfall ble vi engie om at nei vi skulle ikke kjøpe noe til hverandre siden vi har kjøpt en felles London tur akkurat.

Men noe ville jeg gi han, så jeg fant ut at et album med minner ikke ville koste mye, og helt sikkert falle godt i smak.

Det inneholder ihvertfall:

Noen dikt jeg skrev for mange år siden. Kom over de her for noen uker siden å det var da ideen kom krypende.

Bilder av oss.

Små dikt, og fortellinger om alle spes ting i livet vårt.

- det første kysset

- den første natta, sammen

- når vi flytta sammen

- første ferie turen, og de fleste andre

- første julefering sammen

- skoler vi har gått på begge to

- bilder fra venner, av de og oss

- bilder av familien vår ( dvs, barna og små ting fra de i årene oppover)

- små kjærlighetsordtak innimellom

- kort med kjærlighetsdikt

- hvorfor han betyr så mye for meg

- utdrikkinglaget hans, og mitt, bilder herfra

- og så har jeg satt av noen sider til bryllupsbilder og historier herfra.

tror dette dekker det meste.

Så nå er det bar å håpe han liker det............

Skrevet

Hei, cream :D

Jeg har også lurt litt på å gi ham verktøy. Han stortrives i snekkerboden sin, og er veldig flink til å snekre. Akkurat nå holder han på å snekre ei brudekiste til meg, og den blir kjempefin :D

Selv om vi jenter kan synes det er mer romantisk med diamanter enn stikksag og overfres :wink: , så kan det jo være at han som får det blir kjempeglad! Men gutter er forskjellige, akkurat som vi jenter er det, og det aller viktigste er jo at vi ønsker å gjøre ham glad ved å gi ham noe vi tror han vil sette pris på.

Lykke til! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...