AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #1 Skrevet 12. juni 2011 Er det greit å reise kollektivt i Oslo, med tanke på avstand fra bosted til jobb? Er det mye forsinkelser osv? Feks. bosted: Sagene, jobb: Trosterud. Blir det mye bytting av buss og t-bane?
Gjest Blondie65 Skrevet 12. juni 2011 #2 Skrevet 12. juni 2011 Anbefaler deg sterkt å bruke Trafikanten sitt reisesøk. Da får du svaret svart på hvitt. F.eks. som her.
pita27 Skrevet 12. juni 2011 #3 Skrevet 12. juni 2011 Vinterstid er et mareritt...særlig hvis du bor et stykke unna jobb/skole og også er avhengig av overganger. Det er forsinkelser hele tiden. Må være tidlig ute... Har ikke tall på hvor mange ganger jeg tok taxi. Nå får man utlegget til taxi refundert fra Ruter, men mye styr..og noen ganger har jeg ikke fått det godkjent. Dette gjaldt trikk og t-bane. Vår- og sommerstid går det fint 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #4 Skrevet 12. juni 2011 Det man ser på twitter er ihvertfall ikke udelt positivt ..
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #5 Skrevet 12. juni 2011 Anbefaler deg sterkt å bruke Trafikanten sitt reisesøk. Da får du svaret svart på hvitt. F.eks. som her. Håpløst svar. Vil jo gjerne vite hvordan folks personlige erfaringer er i forhold til kollektivet. Derfor det finnes et forum!
Gjest MorAase Skrevet 12. juni 2011 #6 Skrevet 12. juni 2011 Oslo er vel den eneste byen i landet som har noe som minner om et anstendig kollektivtilbud. Så sammenlignet med alt annet så er det bra. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #7 Skrevet 12. juni 2011 Vinterstid er et mareritt...særlig hvis du bor et stykke unna jobb/skole og også er avhengig av overganger. Det er forsinkelser hele tiden. Må være tidlig ute... Har ikke tall på hvor mange ganger jeg tok taxi. Nå får man utlegget til taxi refundert fra Ruter, men mye styr..og noen ganger har jeg ikke fått det godkjent. Dette gjaldt trikk og t-bane. Vår- og sommerstid går det fint Takk. Dette er et svar som gir informasjon. Huff, kong vinter ja. Tenkte det kunne oppstå forsinkelser når snøen kom ja. Da frister det ikke å bo langt i fra jobben nei.
pita27 Skrevet 12. juni 2011 #8 Skrevet 12. juni 2011 Forresten høsten kan være noe dritt også hehe. Ligger det litt løv på trikkeskinnene, så kommer ikke trikken gitt Kjenner jeg blir småirritert bare av å tenke tilbake. Men ja, det er veldig bra kollektivtilbud her..."tilbud" hehe. Så lenge du bor midt i sentrum, har du masse muligheter. Og t-banen...ikke laget for vinter-Norge.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #9 Skrevet 12. juni 2011 Forresten høsten kan være noe dritt også hehe. Ligger det litt løv på trikkeskinnene, så kommer ikke trikken gitt Kjenner jeg blir småirritert bare av å tenke tilbake. Men ja, det er veldig bra kollektivtilbud her..."tilbud" hehe. Så lenge du bor midt i sentrum, har du masse muligheter. Og t-banen...ikke laget for vinter-Norge. Såpass ja. trodde t-banen var så bra i Oslo. Kan litt løv faktisk gjøre at at trikken ikke kommer fram?
Gjest Blondie65 Skrevet 12. juni 2011 #10 Skrevet 12. juni 2011 Håpløst svar. Vil jo gjerne vite hvordan folks personlige erfaringer er i forhold til kollektivet. Derfor det finnes et forum! Å unnskyld da at jeg prøvde å hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #11 Skrevet 12. juni 2011 Jøss så negativ info da? Jeg har sjelden hatt problemer med kollektiven i Oslo, og jeg bodde der i 3 år, måtte ta både trikk og buss hver dag, selv i rush-tid var det sjelden problemer. Kollektivtransporten i Oslo i mitt hjerte!
pita27 Skrevet 12. juni 2011 #13 Skrevet 12. juni 2011 Såpass ja. trodde t-banen var så bra i Oslo. Kan litt løv faktisk gjøre at at trikken ikke kommer fram? FIkk høre noen rare unnskyldninger ja hehe. Om det stemmer vet jeg ikke. Men det var gjerne på slike høstdager med mye regn at trikken enten kom veldig sent, eller ikke kom i det hele tatt. Tbanen sliter når det blir veldig kaldt. Nå vet jeg ikke hvor langt det er mellom Sagene og Trosterud, men sats på å bo nært, og at du bare er avhengig av et "kjøretøy" og ikke må bytte. Busser er det sikreste. De kommer seg fram i snø og regn hehe.
pita27 Skrevet 12. juni 2011 #14 Skrevet 12. juni 2011 Jøss så negativ info da? Jeg har sjelden hatt problemer med kollektiven i Oslo, og jeg bodde der i 3 år, måtte ta både trikk og buss hver dag, selv i rush-tid var det sjelden problemer. Kollektivtransporten i Oslo i mitt hjerte! Spørs hvor du bor tror jeg. Jeg bor på vestkanten, helt i "enden" av et trikkespor, og jobber helt på andre siden av byen. Og jeg opplevde problemer daglig sist vinter.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #15 Skrevet 12. juni 2011 Å unnskyld da at jeg prøvde å hjelpe. Sorry. Overreagerte kanskje litt. Vet at det finnes Trafikanten og har sjekket der. Men ønsket å høres folks egne erfaringer om kollektivtilbudet i Oslo. Å sjekke Trafikanten blir nesten det samme som å be noen just google it. Folk flest vet at det alternativet finnes, og de har vel sjekket det først før de spør noen på et forum.
Rosalie Skrevet 12. juni 2011 #16 Skrevet 12. juni 2011 Eg bur langs ein av t-banelinjene austover og jobbar på Fornebu, og banen går då stort sett som den skal. Ikkje mange dagene med forseining, men når det først skjer noko, blir heile t-banenettet lamma, sidan det kun er ein t-banetunell gjennom byen.
Gjest Blondie65 Skrevet 12. juni 2011 #17 Skrevet 12. juni 2011 Å sjekke Trafikanten blir nesten det samme som å be noen just google it. Folk flest vet at det alternativet finnes, og de har vel sjekket det først før de spør noen på et forum. Men det stod ingenting om at du har sjekket trafikanten. Det gikk heller ikke helt klart frem av første innlegg om du visste hvordan du kom fra Sagene til Trosterud. Det går heller ikke frem av ditt første innlegg om du er kjent i Oslo eller ikke. Og det fremgår heller ikke av ditt eller andres innlegg her om de vanligvis kjører bil. Mao. om kollektiv er eneste alternativ eller om det er en vurdering kontra bil. Forøvrig synes jeg at dere er j... godt vant som klager over t-bane og busstilbudet i Oslo. Dere skulle kommet hit og prøvd en måned. Ingen informasjon på stoppene om når neste buss kommer (vi har ikke slike tavler) og i 95 % av bussene er det ingen informasjon om hva neste stopp er. De få bussene som har slik informasjon har KUN om neste stopp - ikke de 3-4 neste slik det er i Oslo. At vær og føreforhold er drepen for kollektivtrafikk er synd - men velkjent.
pita27 Skrevet 12. juni 2011 #18 Skrevet 12. juni 2011 Leste forresten at om 2-3 år er tbanenettet her sprengt. Merker allerede nå at det begynner å bli temmelig folksomt ikke bare i rushtiden, men timene før og etter. Og det er ikke tatt forbehold om dette og bygget ut.. 2
juliane Skrevet 12. juni 2011 #19 Skrevet 12. juni 2011 Jeg reiser hver dag fra vestkanten til groruddalen, og opplevde EN gang i vinter at t-banen sto slik at jeg kom betydelig for sent til jobben. Har bodd i Oslo i 3,5 år og elsker kollektivtilbudet her, det er virkelig det beste i landet. At det av og til går galt må man nesten regne med, det hender jo det skjer noe med bilen også? 1
pita27 Skrevet 12. juni 2011 #20 Skrevet 12. juni 2011 Jeg reiser hver dag fra vestkanten til groruddalen, og opplevde EN gang i vinter at t-banen sto slik at jeg kom betydelig for sent til jobben. Har bodd i Oslo i 3,5 år og elsker kollektivtilbudet her, det er virkelig det beste i landet. At det av og til går galt må man nesten regne med, det hender jo det skjer noe med bilen også? Tror i grunn det er trikken som er verstingen hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå