Tralla la Skrevet 12. juni 2011 #1 Skrevet 12. juni 2011 En ting som slår meg når jeg er ute og går tur med jenta mi i vogna, er at mange barnehager har flotte uteområder med lekeapparater etc. som hadde vært kjempegøy for jenta mi å prøve. Er det lov å gå inn og leke litt når barnehagen har stengt? F.eks på helligdager eller etter vanlig åpningstid når alle har gått hjem? Jeg har foreløpig ikke turt dette i tilfelle det er fy-fy. Det er selvfølgelig snakk om steder hvor porten er lukket men ikke låst.
Sophie-Ann Skrevet 12. juni 2011 #2 Skrevet 12. juni 2011 Klart du kan, vi gjør det her i området, og rydder pent opp etter oss 3
Næjøss Skrevet 12. juni 2011 #3 Skrevet 12. juni 2011 Det bruker somregel å gå helt fint, sålenge du rydder opp eventuell søppel etter deg.
Lillie Skrevet 12. juni 2011 #4 Skrevet 12. juni 2011 Det gjør vi rett som det er. Og vi er ikke de eneste, mange som "låner" uteområdet når barnehagen er stengt.
Auri Skrevet 12. juni 2011 #5 Skrevet 12. juni 2011 Heh, nå jeg var liten tenkte vi ikke på om det var lov eller ikke, vi bare lekte der uansett. Har aldri hørt noe annet. Eneste er kanskje private banehager.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #6 Skrevet 12. juni 2011 Det pleide jeg å gjøre hos barnehagen når vi besøkte søskna mine også- og fikk dritmye kjeft,fordi det var deres eiendom,osv. Og det enda vi verken ødela,eller tok med andre dit,eller etterlot søppel..
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #7 Skrevet 12. juni 2011 Det pleide jeg å gjøre hos barnehagen når vi besøkte søskna mine også- og fikk dritmye kjeft,fordi det var deres eiendom,osv. Og det enda vi verken ødela,eller tok med andre dit,eller etterlot søppel..
Gjest Tirkes Skrevet 12. juni 2011 #8 Skrevet 12. juni 2011 Du kan jo spørre for å være på den sikre siden. Den lokale barnehagen her er holdt i et flerbrukshus og er også ofte utleid til festbruk i helgene. Det er derfor mange fremmede barn som svinger seg der, og lokale Vel'et har uttalt at det er greit å bruke som lekeplass, så fremt man holder det ryddig og hører til lokalkretsen. (Trenger mao ikke å ha barn i barnehagen der).
Gjest imli Skrevet 12. juni 2011 #9 Skrevet 12. juni 2011 I kommunale barnehagar er det lov, i private må du nesten spørre Her står det "privat eigendom" på gjerdet utanfor dei fleste private barnehagar.
Kosemose Skrevet 12. juni 2011 #10 Skrevet 12. juni 2011 Jeg syns det er frekt å ta seg til rette på lekeplassen til private barnehager. Å leke hos kommunale barnehager syns jeg er mye greiere.
Gjest Caramba Skrevet 13. juni 2011 #11 Skrevet 13. juni 2011 Vi leker i deb lokale bhg i helgene og ser ikke hva som er galt med det?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #12 Skrevet 13. juni 2011 Er det en kommunal barnehage så er det greit; det blir jo som å være på en barneskole f.eks. i helgene. Vi bor rett ved begge deler og observerer mye aktivitet begge steder. Privat barnehage derimot synes jeg ikke er greit, det blir litt som å leke i hagen til noen.
Gjest Rampunge Skrevet 13. juni 2011 #13 Skrevet 13. juni 2011 (endret) Dere nevner at dere synes det er frekt å leke i en privat barnehage. Mener dere da en privat barnehage som ligger rundt et hus, eller en stor privat barnehage? Vi har en stor privat barnehage som ser ut som hvilken som helst kommunal barnehage liggende rett ved siden av oss. Vi bruker den ikke, da vår barnehage ligger like ved siden av den også. Har forresten forhørt meg om dette i den kommunale barnehagen. De setter pris på at barn bruker denne utenom åpningstidene. Slik som styreren sa det, heller bruk, enn misbruk! Mange synes det er morsomt å drive hærverk på slike bygninger. Endret 13. juni 2011 av Rampunge
La Guapa Skrevet 13. juni 2011 #14 Skrevet 13. juni 2011 Jeg jobber i offentlig forvaltning i en kommune og vi ønsker at våre bygg og eiendommer som skole/ bhg blir brukt mest mulig av nærmiljøet. Dette innebærer også utlån av byggene til idrettslag o.l utenom skoletid. Så rydder du etter deg er det flott at arealene brukes. Det er skattebetalerne som finansierer byggene, og de skal få bruke dem I private barnehager er det nok best og spørre
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #15 Skrevet 13. juni 2011 Det er til for og brukes av barn:) Så JA, så lenge en rydder opp etter seg:)
Fillay Skrevet 13. juni 2011 #16 Skrevet 13. juni 2011 det har jeg aldri hatt noen betenkeligheter med. Ei heller når det gjelder private bhg. Like ved foreldrene mine er det fem bhg, jeg aner ikke hvilke av disse som evnt er private, da alle "ser like ut". Så mye mulig vi har lekt i private bhg også.
Galadr1el Skrevet 13. juni 2011 #17 Skrevet 13. juni 2011 Heh, nå jeg var liten tenkte vi ikke på om det var lov eller ikke, vi bare lekte der uansett. Har aldri hørt noe annet. Eneste er kanskje private banehager. Det er lov i private barnehager også. :-) Hvis barnehagene ikke vil ha folk på uteområdet, så tipper jeg de henger digre hengelåser på portene sine og det kan jeg ikke si å ha sett noe sted enda.
Gjest Ulrikke Skrevet 13. juni 2011 #18 Skrevet 13. juni 2011 Jeg jobber i en privat barnehage (altså, en privat "kjede", ikke en knøttliten barnehage i et vanlig bolighus) og kan bare si at dere er hjertelig velkomne så lenge dere bruker ting som de skal og tar med dere søpla deres hjem igjen Bare positivt at ting er i bruk!
Sissan9 Skrevet 13. juni 2011 #19 Skrevet 13. juni 2011 Så lenge det ikke er en privat barnehage drevet i huset til eierne, kan du bruke den. Om det bor folk på eiendommen, er det greit å la det være. Vi bruker vår private mye i helgene - tar gjerne med lunsj og kaffe, og er der i timesvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå