nickless Skrevet 12. juni 2011 #1 Skrevet 12. juni 2011 Ja,hva er vanlig daglig husarbeid - det du gjør 7 dager i uka? tror en vanlig ettermiddag her er omtrent sånn : Kjører en oppvaskmaskin 1-2 vaskemaskiner vasker over kjøkkenbord og benkeplater vasker toalsttskålen støvsuger gulvene (har hund , så gjør det iallefall 5 dager) legger frem klær\lager matpakke til neste dag smårydding gang , salongbord osv
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #2 Skrevet 12. juni 2011 - Re senga - Sette på oppvaskmaskin - Rydde av bordene - Sette på klesvask
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #3 Skrevet 12. juni 2011 Gjør minimalt. Har verken hund eller unger. Så jeg vasker klær 1 dag i uken. Tar oppvasken (nesten) hver kveld - ellers lar jeg det stå til neste dag. Har 1 stor ryddeøkt i uken på 1-2 timer for å få orden på det som "flyter" på bord, gulv osv. Støvsuger ca annenhver uke, eller hvis vi skal ha gjester. Og støvtørking er et TOTALT fremmedord for meg ... skjønner bare ikke hvordan jeg skal ta meg sammen til det. Så her flagrer det litt hybelkaniner bak tv'n som drepes med støvsuger iblant. Men billedrammer og dørkarmer... de er bare støvete de. 1
Gjest CupcakeLotte Skrevet 12. juni 2011 #4 Skrevet 12. juni 2011 Her i huset er vi veldig flinke til å rote litt hele tiden så blir jo en del smårydding som å ordne litt i hyller osv. Men vanligvis: ta inn og ut av oppvaskmaskinen, 1-2 ganger vaske klær, 1 maskin per dag tenker jeg (henge opp å brette) vaske benkene og rydde på kjøkkenet vaske over stuebord og spisebord støvsuger hver dag
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #5 Skrevet 12. juni 2011 Rydder leker Oppvaskmaskin Vaskemaskin Går med søpla Smårydding
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #6 Skrevet 12. juni 2011 Det som kan utsettes til den store ryddeøkta i helga utsettes til helga. Jeg er single så det blir ikke så mye rot, oppvask eller klesvask. Det er få ting jeg gjør hver dag. Oppvasken er det som er oftest, men jeg vasker ikke opp dersom det er bare litt i oppvaskkommen. Da utsetter jeg det til neste dag slik at det er litt å vaske når jeg først er i gang. Litt smårydding blir det de fleste dager. Vaskemaskiner, støvsuging og gulv-vask blir i helga, med mindre det er noe spesielt.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #7 Skrevet 12. juni 2011 Jeg gjør ingenting hver dag Har ikke unger og ikke kjæledyr, så er vel strengt tatt ikke nødvendig. Rydder ellers litt når jeg ser det trengs, vasker klær kanskje annenhver uke.. Ellers tørker jeg støv uhyre sjeldent, men støvsuger noe oftere
nickless Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2011 ser det er store forskjeller ja :gjeiper: Blir jo mer rot og skitt med barn og husdyr , lurer på hvordan stua mi hadde sett ut om jeg lot det stå til helgen .. tror ikke jeg hadde latt folk komme inn døren jeg da...men jeg kan bli ganske lei av ja!!!!
Gjest Consensio Skrevet 12. juni 2011 #9 Skrevet 12. juni 2011 Det jeg prøver å få gjort daglig er: -rydde kjøkkenbenken -sette på oppvaskmaskinen -støvsuge over gulvene Da er mye gjort her hjemme egentlig.
Margrethe86 Skrevet 13. juni 2011 #10 Skrevet 13. juni 2011 Jeg støvsuger så godt som daglig iallefall Vasker klær et par ganger i uken, og oppvaskmaskinen går vel ca 1 gang per uke. Gulvvask tar jeg hver fredag, Toalett og vask tørker jeg over annen hver dag. Badgulvet blir vasket hver fredag, eller tidligere hvis det trengs. Vi har ikke dusjkabinett, men badekar, så det sprayer jeg Jif e.l i litt før jeg skal dusje, så spyler jeg det mens jeg dusjer:) Dette gjør jeg vel et par ganger i uken. Kjøkkenbenkene blir ryddet og vasket daglig, samme med salongbordet. Ellers tar jeg ting litt innimellom når jeg har tid Vasker skapdører på kjøkkenet mens jeg lager mat, og tørker støv av tv-benken av og til når jeg likevel tørker av salongbordet. Føler ikke jeg bruker mye tid på husarbeid - rutiner er magisk for min del!
Sofiemor Skrevet 13. juni 2011 #11 Skrevet 13. juni 2011 Vaske over toalett og vask. Sette på en maskin med klær. Vaske kjøkkenbenk, og bord. Gå ut med søppelet. Har verken barn eller dyr, så det blir ikke så fort grisete her. Støvsugde nesten hver dag da jeg hadde hund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå