Karry Skrevet 12. juni 2011 #1 Skrevet 12. juni 2011 Jeg er blitt invitert på hyttetur på fjellet fra i dag til i morgen, og er i tvil om jeg skal takke ja eller nei. Jeg begynte å date en mann i vinter. Han er en solid type, mye felles interesser og verdier, en middagsdate og et par tre skiturer har det blitt. Men det er en stund siden nå, vi har begge barn annenhver uke og ellers travle liv, så åpningene for å treffes begrenser seg litt. Likevel,jeg tror vi kan si at han er mer på enn meg ift å drive dette videre. Han har invitert meg på ferie og litt av hvert som av ulike grunner ikke har passet. Greia er at jeg synes absolutt han er hyggelig og alt, men sitter på en måte ikke igjen med en følelse av at det er mer enn det. Samtidig har jeg ikke egentlig blitt veldig godt kjent med han heller. Noe holder igjen, samtidig som jeg på en måte ikke har grunnlag nok for å avslutte denne hyggelige fyren heller. Jeg føler det litt beklemt å dra på en hyttetur med overnatting med en jeg egentlig ikke kjenner. Det går ikke på tillit, men mer om jeg orker en situasjon hvor jeg er litt stuck et sted hvis vår opplevelse av "forholdet" viser seg å være veldig ulik. På den annen side så er det noe med å bare gi noe en sjansen og få det "kvittert ut" eller "inn". Men er jeg feig hvis jeg sier at jeg heller ønsker å finne på noe en ettermiddag kveld? Pga ferie og barn er det få anledninger igjen, kanskje en eller to mulige kvelder. Trenger noen råd. Er helt elendig på dating.
lulle Skrevet 12. juni 2011 #2 Skrevet 12. juni 2011 Jeg syns ikke du skal stille deg spørsmål om du er feig eller ikke. Det er ubetydelig. Kjenn etter om det er riktig. Hvis du heller vil treffe han på dater uten overnatting er jo det fullt forståelig, og du skal ikke ha dårlig samvittighet. Hvis du likevel reiser, ville jeg avtalt på forhånd hvis det er sånn at du ikke ønsker å dele soverom. 2
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 12. juni 2011 #4 Skrevet 12. juni 2011 Det er jo bare du som vet om dette er riktig. Selv ville jeg ha dratt, men dersom du synes det er ubehagelig - ikke reis.
Kosemose Skrevet 12. juni 2011 #5 Skrevet 12. juni 2011 Hvis det er en hyggelig mann og kun snakk om to netter, ville jeg nok blitt med, men sagt fra på forhånd at jeg er usikker og at det er fint om jeg kan ha eget soverom. Så ville jeg tatt det derfra.
Cata Skrevet 12. juni 2011 #7 Skrevet 12. juni 2011 Synes du skal klarere ut at det er OK med separat soverom og så reise. Etter å ha tilbragt 24 timer sammen så har du sannsynligvis fått litt klarere bilde av om du har lyst til å fortsette å treffe denne mannen eller om det bare er å si takk og farvel.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #8 Skrevet 12. juni 2011 Kan være en risiko å dra på overnattingstur med en du føler du ikke kjenner hvis du du kan oppleve at du kjenner deg stuck! Følg magefølelsen. Mye bedre å bli kjent med hverandre hvor man kan ta en rask exit om det er krise. Lykke til! 2
Karry Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 13. juni 2011 Sånn ble det: Jeg ringte han og fortalte hvordan jeg følte det og hvorfor jeg syntes det ble litt ugreit. Og han var helt avslappet på det og sa at han først og fremst tenkte at dette kan være et godt vennskap siden vi har så mye til felles, men at det også er hyggelig om det utvikler seg til noe mer. Vi gjerne kunne dra på dagstur, evt bli hvis vi følte for det. No pressure. Så da lettet trykket litt fra mine skuldre. Så vi dro, og har hatt en kjempehyggelig tur. Masse å prate om og mye til felles. Dette til tross så kjenner jeg at det for meg kun er vennskapsfølelser der nå, det har ikke trigget noe mer. Han etterspurte nokså tydelig hva jeg tenkte på veien hjem, og jeg sier at jeg per nå synes det er veldig hyggelig men det må være noe ekstra og det må jeg nok gi litt tid. Jeg vet det høres ullent ut, men stort mer klarte jeg ikke formidle der og da. Vi har en avtale om en dag til uken. Jeg må tygge litt på veien videre. Helt ærlig akkurat nå så kjennes det som en god venn men ikke en kjæreste. 1
MissStiles Skrevet 13. juni 2011 #10 Skrevet 13. juni 2011 Så vi dro, og har hatt en kjempehyggelig tur. Masse å prate om og mye til felles. Så bra! Du får ta tiden til hjelp og se om det er noe der. Eller om det bare er vennskap. Det finner du ut etter hvert.
Gjest MorAase Skrevet 13. juni 2011 #11 Skrevet 13. juni 2011 Helt ærlig akkurat nå så kjennes det som en god venn men ikke en kjæreste. For han er dette helt annerledes, husk det. 4
Cata Skrevet 13. juni 2011 #12 Skrevet 13. juni 2011 Vel vel, venner er også kjekt - i allfall hvis han også lander på det samme. Bra det løste seg og dere fikk en hyggelig tur.
Gjest MorAase Skrevet 13. juni 2011 #13 Skrevet 13. juni 2011 Vel vel, venner er også kjekt - i allfall hvis han også lander på det samme. Bra det løste seg og dere fikk en hyggelig tur. Han gjør nok kke det. Han lever ennå i håpet. Spesielt håper han på en fysisk relasjon.
Karry Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #14 Skrevet 13. juni 2011 For han er dette helt annerledes, husk det. Joda, jeg ser den. Noe kan vel tyde på at han vil mer enn meg. Jeg er på ingen måte ute etter å hale ut tiden, samtidig så synes jeg hvert individ skal ytes rettferdighet. Jeg har ikke datet mange, men de jeg har datet må jeg si er virkelig flotte mennesker som også forjenter å ikke bli forkastet ved første sving. Sånn er jeg bare ikke. Men så gjelder det å innse når følelsene bare ikke er der og heller ikke kommer til å komme :-(. Egentlig ganske irriterende. Han er er jo et kinderegg, men jeg faller bare ikke... :-( 1
Steinar40 Skrevet 13. juni 2011 #15 Skrevet 13. juni 2011 Jeg må tygge litt på veien videre. Helt ærlig akkurat nå så kjennes det som en god venn men ikke en kjæreste. Herregud, kvinnfolk og dette idiotiske vennskap greiene deres! Hvilken verden lever du i? Har du ikke hørt uttrykket; alt eller ingenting?
Karry Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #16 Skrevet 14. juni 2011 Det var veldig så krasst svar Steinar? Det jeg prøver å si er at jeg faktisk ikke synes det er så forbaska rett frem og må sortere ut hva jeg føler og tror om det her. Har ikke tenkt å bruke uke på det, og ja, det er faktisk uansett verdt å hs han som en venn- etter eget utsagn- fordi der er ikke så sabla mange som gidder å bli med meg på alle de tingene jeg synes det er gøy å gjøre. Jeg prøver også å si at kynisk bruk og kast etter to dater ikke er særlig sympatisk heller, man må tillate å bli nok kjent og finne ut av om følelsene er der. Samt at det å skrive ned det man tenker her er en måte å få orden i tankene på. 1
Genesis Skrevet 14. juni 2011 #17 Skrevet 14. juni 2011 Hvis en jente skal bli stormforelsket blir hun som regel betatt kort tid etter hun møter mannen. Romantiske følelser er ikke noe man får etter lang tids vennskap. (Det blir ihvertfall en annen type kjærlighet, som bygger mer på gjensidig respekt og tilit enn begjær)
Steinar40 Skrevet 14. juni 2011 #18 Skrevet 14. juni 2011 (endret) Det var veldig så krasst svar Steinar? Det jeg prøver å si er at jeg faktisk ikke synes det er så forbaska rett frem og må sortere ut hva jeg føler og tror om det her. Har ikke tenkt å bruke uke på det, og ja, det er faktisk uansett verdt å hs han som en venn- etter eget utsagn- fordi der er ikke så sabla mange som gidder å bli med meg på alle de tingene jeg synes det er gøy å gjøre. Jeg prøver også å si at kynisk bruk og kast etter to dater ikke er særlig sympatisk heller, man må tillate å bli nok kjent og finne ut av om følelsene er der. Samt at det å skrive ned det man tenker her er en måte å få orden i tankene på. Såkalt vennskap imellom kvinne og mann er IKKE fornuftig! Samme åssen du prøver å snu og vende på det. Og hvorfor tror du egentlig at han gidder å bli med deg "på alle de tingene jeg synes det er gøy å gjøre"? Er det fordi han håper på noe mer, eller fordi han er like interessert som deg? Det er ingen tvil om hva jeg gjetter på. Endret 14. juni 2011 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #19 Skrevet 14. juni 2011 Steinar: blir du aldri lei av denne leken? Du skriker at menn og kvinner ikke kan være venner, vi skriker at du er er sint og bitter, og du skriker tilbake igjen, og sånn fortsetter det... TS: For all del, ta all den tiden du trenger. At menn tenker alt eller ingenting ved første øyekast, betyr ikke at vi gjør det. Enten er de tålmodige (og da litt mer verdt det) eller så er de ikke det, og da plasserer de seg selv i ikke-kategorien. 2
Steinar40 Skrevet 14. juni 2011 #20 Skrevet 14. juni 2011 Steinar: blir du aldri lei av denne leken? Du skriker at menn og kvinner ikke kan være venner, vi skriker at du er er sint og bitter, og du skriker tilbake igjen, og sånn fortsetter det... TS: For all del, ta all den tiden du trenger. At menn tenker alt eller ingenting ved første øyekast, betyr ikke at vi gjør det. Enten er de tålmodige (og da litt mer verdt det) eller så er de ikke det, og da plasserer de seg selv i ikke-kategorien. Tålmodighet har ingenting med "alt eller ingenting" å gjøre. Bare så du vet det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå