Gå til innhold

Svenskehandlig av drikkevarer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi tenkte å dra til sverige/strømstad for å handle inn vin og brus til bryllupet. Men for å komme i havn så må vi nesten ta to turer på en dag...

Og så har jeg hørt rykter at man blir stoppet om man kjører over grensen to ganger innenfor 24 timer?

Vi bor i drammen, så det er ikke bare å "ramle" over grensen...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og så har jeg hørt rykter at man blir stoppet om man kjører over grensen to ganger innenfor 24 timer?

...og hvordan skulle dette gjennomføres i praksis, tro du? Et dataregister som registrerer hver eneste bil som kjører over grensa og klarer å lete det opp igjen på 1/10 sekund, slik at tollerne faktisk får beskjed om å stoppe deg? Høres mest ut som en forvrengning av denne regelen:

Regler for fritak fra toll og avgifter (kvote)

Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt.

Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land

.
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å ta to turer på en dag, det? Drammen er jo ikke lengre unna enn at det går finfint, tidsmessig. Kjør over, fyll bilen (akkurat kvote eller over kvote skal ikke jeg legge meg opp i), dra hjem, less av og repeat. Eventuelt kjør to biler nedover, parker den ene i Halden eller så, og less over i den fremfor å kjøre helt hjem til Drammen.

Går så fint så! =)

AnonymBruker
Skrevet

...og hvordan skulle dette gjennomføres i praksis, tro du? Et dataregister som registrerer hver eneste bil som kjører over grensa og klarer å lete det opp igjen på 1/10 sekund, slik at tollerne faktisk får beskjed om å stoppe deg? Høres mest ut som en forvrengning av denne regelen:

.

slik som dette kansje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...