vanvialli Skrevet 11. juni 2011 #1 Skrevet 11. juni 2011 (endret) hei jeg har bestemt meg for at jeg ønsker å bevege meg litt mer men spm er hvilket treningsapparat som er det beste. jeg vil ha det for å bedre kondisen, få mer energi, bevegelse, og trene beina så jeg blir sterkere i di. går jeg ned i vekt er det også ett pluss jeg står og går hele dagen på jobb, så gå ut å begynne å gå tur etter jobb det orker jeg ikke. jeg kan godt bruke bena men jeg vil ikke ha den belastningen under foten som f.eks ved å bruke tredemølle. jo billigere jo bedre selvfølgelig men vil ikke utelukke noe heller. Har kjøpt sykkel men jeg vil ha noe inne også når jeg ikke vil gå ut Hva vil dere anbefale? Endret 11. juni 2011 av vanvialli
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #2 Skrevet 11. juni 2011 Da vil jeg foreslå ellipsetrener! Ser sånn ut: http://www.treningspartner.no/produkt/77_abilica-winelip-20-ellipsetrener-hvit.aspx Det gir mindre belastning på bena enn f.eks tredemølle. Og man får brukt armene samtidig. Det er også mulig å gå bakover på den.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #3 Skrevet 11. juni 2011 hei jeg har bestemt meg for at jeg ønsker å bevege meg litt mer men spm er hvilket treningsapparat som er det beste. jeg vil ha det for å bedre kondisen, få mer energi, bevegelse, og trene beina så jeg blir sterkere i di. går jeg ned i vekt er det også ett pluss jeg står og går hele dagen på jobb, så gå ut å begynne å gå tur etter jobb det orker jeg ikke. jeg kan godt bruke bena men jeg vil ikke ha den belastningen under foten som f.eks ved å bruke tredemølle. jo billigere jo bedre selvfølgelig men vil ikke utelukke noe heller. Har kjøpt sykkel men jeg vil ha noe inne også når jeg ikke vil gå ut Hva vil dere anbefale? Jeg kjøpte meg elipsemaskin hjemme, men falt fort ut av den ja.. synes det ble kjedelig jeg! Kjøpte meg så en rockering (som veider 1,2 kg) og jeg føler at DET ER SÅ ABSOLUTT NOE FOR MEG). Kjøpte meg også zumba dvd og JEG ELSKER Å DANSE/TRENE.. Ellers tren styrke hjemme, det er det aller viktigte for å forebygge skader og slitasje :-D Da trenger du ikke mye utstyr heller.. For tips om styrketrening, kan jeg hjelpe deg om du ønsker.. Balltrening er knallmorsomt det også (tenker på sånn stor trimball)
vanvialli Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2011 okei så di på den siden var gangske dyre, og det er ganske mange forskjellige priser. hva bør jeg se etter for å få en ok god en og hvor mye må jeg betale.. finnes det billigere som er greie..? jeg trenger ikke program innlagt på den f.eks for liker uansett bedre fritrening
vanvialli Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2011 Jeg kjøpte meg elipsemaskin hjemme, men falt fort ut av den ja.. synes det ble kjedelig jeg! Kjøpte meg så en rockering (som veider 1,2 kg) og jeg føler at DET ER SÅ ABSOLUTT NOE FOR MEG). Kjøpte meg også zumba dvd og JEG ELSKER Å DANSE/TRENE.. Ellers tren styrke hjemme, det er det aller viktigte for å forebygge skader og slitasje :-D Da trenger du ikke mye utstyr heller.. For tips om styrketrening, kan jeg hjelpe deg om du ønsker.. Balltrening er knallmorsomt det også (tenker på sånn stor trimball) Den rockeringen har jeg tenkt på også men er noen ting som gjør at jeg ikke har kjøpt den. det er bl.a at jeg har tenkt at det er en sånn ting jeg nok ikke kommer til å bruke så mye etterhvert, falle ut som du sa men jeg vet ikke.. og vet ikke om jeg hadde fått det helt til jeg vil egentlig ha noe jeg kan gjøre f.eks menst jeg ser på tv så vil ha noe så jeg ikke trenger å tenke så mye. hva får en trent med en sånn rockering.. eksempler: kondis? styrke i beina? osv? jeg vet jeg høres veldig skeptisk ut nå og jeg er kanskje litt men jeg har ikke slått det fra meg, for i så fall hadde jeg ikke spurt mer om det
pialen Skrevet 11. juni 2011 #6 Skrevet 11. juni 2011 Den rockeringen har jeg tenkt på også men er noen ting som gjør at jeg ikke har kjøpt den. det er bl.a at jeg har tenkt at det er en sånn ting jeg nok ikke kommer til å bruke så mye etterhvert, falle ut som du sa men jeg vet ikke.. og vet ikke om jeg hadde fått det helt til jeg vil egentlig ha noe jeg kan gjøre f.eks menst jeg ser på tv så vil ha noe så jeg ikke trenger å tenke så mye. hva får en trent med en sånn rockering.. eksempler: kondis? styrke i beina? osv? jeg vet jeg høres veldig skeptisk ut nå og jeg er kanskje litt men jeg har ikke slått det fra meg, for i så fall hadde jeg ikke spurt mer om det Ja rockeringen er kanskje ikke så lett å ha forran tv, da heller sånn ball... Mange gode øvelser på denne ihvertfall. dog mest styrke da! Forran tv ja: knebøy, utfall frem og sideveis, for kondis kommer rockeringen inn da. Den er veldig god... Rockeringen: Å trene med rockering som har en viss tynge vil gi strammere midje ved at kjernemuskulaturen i mage og rygg styrkes. I tillegg blir beina, hoftene og baken sterkere. Trening med rockering gir også god holdning og balanse. For utrente vil det også bedre kondisjonen og bidra til vektreduksjon. Du får sånne elipsemaskiner til en meget rimelig penge også.. jeg betalte vell 800 for min...
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #7 Skrevet 11. juni 2011 Anonym nr 1 her Rockering er for å trene lår, midje, rumpe, kjernemuskulatur. Den gjør ingenting for kondisen. Jeg bruker rockering og ellipsetrener, i tillegg til håndmanualer og Jillian Michaels' dvd No more trouble zones. Som hun overfor her sier, styrketrening er også viktig. Ellipsemaskin fungerer kjempeflott for meg! Den første jeg hadde betalte jeg rundt 1500 for, fra tv-shop. Den jeg har nå kjøpte jeg brukt på Finn for 500 kr. Den var forresten nesten ikke brukt da jeg kjøpte den. Søk litt rundt på nettet etter ellipsemaskin/ellipsetrener. Ser du på noe spennende på tv glemmer du nesten at du trener. Bare husk å gå FORT, at du ikke blir stående i ro på den 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #8 Skrevet 11. juni 2011 Det viktigste på ellipsetreneren er forresten at den har innstilling på motstand på pedalene. Men det tror jeg de fleste har. Min har ikke innlagte programmer, men den har innstilling på motstand, i tillegg til skjerm som viser antall km, fart osv, i tillegg til antall kalorier (er punkter på håndtakene man skal holde på for å måle pulsen), men dette fungerer dårlig, det beste er å ha pulsklokke utenom). 1
vanvialli Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 11. juni 2011 jeg tror jeg da vil begynne med en ellipsemaskin og evnt mer senere jeg finner desverre ikke noen så rimelige maskiner... det billigste jeg fant lå nærmere 3000 :S må bare vente å håpe det skulle dukke opp noe da...? om ikke noen vet om noen billigere?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #10 Skrevet 11. juni 2011 jeg tror jeg da vil begynne med en ellipsemaskin og evnt mer senere jeg finner desverre ikke noen så rimelige maskiner... det billigste jeg fant lå nærmere 3000 :S må bare vente å håpe det skulle dukke opp noe da...? om ikke noen vet om noen billigere? Går du billigere enn det risikerer du en maskin som ikke tåler høyt tempo. Du kan jo se på brukte også.
vanvialli Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #11 Skrevet 12. juni 2011 Går du billigere enn det risikerer du en maskin som ikke tåler høyt tempo. Du kan jo se på brukte også. ja ser brukte kan man få ganske så billige når jeg letet på rett sted
Gjest Mahareth Skrevet 12. juni 2011 #12 Skrevet 12. juni 2011 Jeg vil anbefale romaskin også. Den trener bortimot hele kroppen, og gir styrke og utholdenhet i ett. Det er en skånsom treningsmetode, samtidig som det også er en treningsmetode som forbrenner mye. Den krever litt mer plass enn en ellipsemaskin, men de fleste kan slås sammen så det er lettere å oppbevare den.
Gjest *Maja* Skrevet 12. juni 2011 #13 Skrevet 12. juni 2011 Tredemølle er det beste kjøpet jeg har gjort...løping er supert. Med mølla kan du løpe uansett vær
vanvialli Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #14 Skrevet 13. juni 2011 hva med stepmaskin? fungerer det, eller er det bortkastet?
vanvialli Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #15 Skrevet 13. juni 2011 (endret) hva med stepmaskin? fungerer det, eller er det bortkastet? jeg tenkte sånn liten uten staver. så dette innlegget http://www.trim.no/spmsvar/view.php?id=23 og tenker i så fall at det er veldig positivt.. men det er kanskje di større med staver.. Endret 13. juni 2011 av vanvialli
vanvialli Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #16 Skrevet 13. juni 2011 (endret) *slettet dobbelpost* Endret 13. juni 2011 av vanvialli
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #17 Skrevet 13. juni 2011 AB 1 her igjen Jeg har hatt en sånn liten stepmaskin. Det er UTROLIG kjedelig. Jeg følte jeg ikke fikk noe ut av det.
vanvialli Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #18 Skrevet 13. juni 2011 jeg har nå kjøpt meg en brukt rimelig ellipsemaskin takk for alle svar og all hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå