Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk litt flere spørsmål etter gode svar jeg har fått fra mine andre tråder i dag..så i stedet for å spore av de andre trådene starter jeg ny tråd.

når begynte du å lese for dine barn og hvilke type bøker til hvilken alder?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørn82
Skrevet

Jeg har ikke begynt å lese for mine barn enda, selv om jeg har planer om å gjøre det nå som den eldste er blitt såpass stor at hun klarer å ligge i ro mens jeg leser for henne.. (Hun er 3,5år)

Men jeg har egentlig ikke funnet så mye litteratur som kan passe for en jente som er så liten enda, så jeg tipper det fort kan bli de tradisjonelle eventyrene fra bøker som har bilder av karakterene. Kanskje du har noen gode tips til meg?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte allerede å lese til magen jeg... :sjenert:

Skrevet

Vi begynte tidlig å lese for gutten vår. Allerede rundt 7 mnd leste vi en liten snutt hver kveld og han lå musestille og hørte på og likte det helt tydelig. Rundt 11-12 mnd hadde han helt klare favoritter blandt bøkene sine og husket også tydelig hendelsene i de bøkene vi hadde lest mest. Han er 2,5 år nå og elsker fremdeles bøker. Han sitter helt stille på fanget og vil ha 2-3 bøker hver kveld før han leser seg, og han vet selv hvilke bøker han vil at vi skal lese. Det er mange fine bøker for så små barn. Noen av favorittene her er f.eks. Gruffalobøkene, bøkene om Thomas og Emma, bøkene om Ludde, bøker om Lokomotivet Thomas, Mummitrollet, bøkene om lille ugle ("Jeg er ikke søt" og "Jeg er ikke redd") osv osv. Det er aldri for tidlig å begynne å lese. :)

Skrevet

Guttungen og jeg har lest fra han var interessert i å se på bilder, tilpasset historiene etter bildene og alder. Først i det siste har vi lest orda i boka ;) Nå er han fire og et halvt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...