Gjest Minipysa Skrevet 11. juni 2011 #1 Skrevet 11. juni 2011 Jeg er ei jente på snart 14 år som ikke har pupper i det hele! Eller, jeg har antydning da, det buler liksom ut litt og er litt sånne kuler i det. de er ømme. når er det normalt å spørre mamma om BH? Burde jeg gjøre det nå? jeg er den eneste jenta i klassen uten BH. *sadface* Jeg har også fått mensen, for et år siden. har ikke fortalt det til mamma eller pappa enda. HJELP! burde jeg gjøre det? kan noen svare på spørsmålene til ei frustrert jente som føler seg unormal uten bh..
FrøkenJosefine Skrevet 11. juni 2011 #2 Skrevet 11. juni 2011 Hei! Ja, jeg synes du skal spørre moren din om det.. Hvordan ordner du det med mensen når foreldrene dine ikke vet? Kjøper du bind/tamponger selv da eller? Hvis du isåfall har lommepenger kan du jo kjøpe BH på egenhånd også hvis du ikke vil snakke med moren din..
Gjest Emera Skrevet 11. juni 2011 #3 Skrevet 11. juni 2011 Svar fra min 14-åring: Hvis du ønsker å bruke BH, så spør om å få en da! Enkelt svar derfra. Men, det finnes BH-er helt ned i AA-størrelse, så det skal nok la seg gjøre å finne en. En BH-topp går jo også an å bruke. Det er ikke farlig å fortelle moren din at du har fått mensen, hun har jo det selv. Og det skulle ikke forbause meg om hun allerede har skjønt det, mødre vet ofte sånt.
Gjest grønnfi Skrevet 11. juni 2011 #4 Skrevet 11. juni 2011 Men kjære du, kjøp deg en BH da om du vil ha. Når små barn uten antydning til pupper kjøper kan vel du som tenåring ha BH. Og skulle moren din klage så si at det er en grunn til at de selger søte/kule BHer i størrelse AA (som er minste cup du kan kjøpe i de "vanligste" kjedene) Rart at du ikke har sagt det enda at du har mensen, men det handler vel litt om åpenhet i familien? Jeg som mor satte pris på at jentene mine sa at de hadde fått mensen (og ikke minst jentene syntes det er ok og få mammaen til å kjøpe bind/tamponger)
Tears.of.the.Sun Skrevet 11. juni 2011 #5 Skrevet 11. juni 2011 Fortell moren din alt og still henne alle de spørsmålene du sitter på! Mødre blir omtrent skuffet om man ikke gjør det, og utrolig glad dersom man forteller Jeg skjulte det og en god stund for mamma at jeg hadde fått mensen, og i ettertid har jeg ikke forstått hvorfor jeg skjulte det. For hun fant det jo ut etter hvert og da hjalp hun meg med å gi meg alt jeg trengte, fortalte meg om hvordan ting fungerte og svarte på alle spørsmålene jeg hadde. Det er ikke flaut og det er ikke unormalt - hver eneste kvinne i verdenen får mensen og trenger BH en gang i tiden.
Gjest MInipysa Skrevet 11. juni 2011 #6 Skrevet 11. juni 2011 Men hvor store er de BHene i str AA da? :/ er de ganske små?
Gjest grønnfi Skrevet 11. juni 2011 #7 Skrevet 11. juni 2011 BH størrelsene er slik. Tallene tilsvarer cm rundt (overkroppen- måles under der du er hoven og rundt ryggen) Om du er tynn og "spinkel" er 70 eller 75 nokså grei størrelse og forsøke først. Cup størrelsene er bokstaver, A & AA er minst, noen er padded (har innlegg eller "fyll") Størrelsen varierer fra BH til BH. men AA er ok å bruke når man egentlig ikke har begyn å vokse helt enda
Gjest MInipysa Skrevet 11. juni 2011 #8 Skrevet 11. juni 2011 Takk for hjelpen din grønnfi, jeg føler meg klar til å snakke med mamma om dette nå som jeg har fått vite så mye Takk for hjelpen alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå