AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #1 Skrevet 11. juni 2011 Vi har en gutt som heter Markus. Nå skal han få en lillebror og eneste navnet vi er blitt enige om er Magnus. Jeg synes at det blir litt likt...? Greit nok at de skal leve hver for seg størsteparten av livene sine, men de kommer jo alltid til å være søsken. Huff, skal ikke være lett med disse navne-greiene
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #2 Skrevet 11. juni 2011 Er jo flere fine guttenavn på M, men ikke så mange.. Synes de blir litt like siden begge begynner på Ma- og slutter på -us. Matteo/ Mattheo/ Matheo/ Mateo synes jeg er utrolig fint! Ellers har du: Martin Mikkel Marton 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #3 Skrevet 11. juni 2011 Både Markus og Magnus er fine navn, men det blir for likt for min smak, siden både ending og slutten av navnene er lik. Jeg ville heller brukt Martin eller Mikkel, for eksempel. Eller noe helt annet, om dere ikke tenkte på et navn på M, så klart. 1
LilleLola Skrevet 11. juni 2011 #4 Skrevet 11. juni 2011 Blir litt for likt ja, men morten, mikal, michael, og mats er fine navn som ikke blir for likt:)
Gjest Skrevet 11. juni 2011 #5 Skrevet 11. juni 2011 Navn JEG syns er fine på M (om det er det dere går for ): Mathias Morten Martin Mikkel Mika
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #6 Skrevet 11. juni 2011 Egentlig hadde vi ikke tenkt at de skulle begynne på samme forbokstav heller vi Åååå, at vi aldri kan like de samme navnene Eller, hadde det blitt ei jente hadde vi jo det da TS
Niennas Skrevet 11. juni 2011 #8 Skrevet 11. juni 2011 Vel, jeg kjenner søskenparet Jimmy og Jenny (og synes det er veldig likt). De har da klart å blitt ordentlige folk de også
Glynis Skrevet 11. juni 2011 #9 Skrevet 11. juni 2011 Vel, jeg kjenner søskenparet Jimmy og Jenny (og synes det er veldig likt). De har da klart å blitt ordentlige folk de også Det blir ikke det samme med to ulike kjønn. Jeg stiller meg for eksempel mer positiv til Tom og Tone enn til Tim og Tom. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #10 Skrevet 12. juni 2011 Jeg vet av søsken som heter Tone og Tony. Jeg reagerte på det den gang. Markus og Magnus blir for likt etter min mening. Hva når du skal rope på dem, og de ikke hører forskjell. 1
Gjest Tirkes Skrevet 12. juni 2011 #11 Skrevet 12. juni 2011 Kjenner mange søskenflokker som går for "like" navn. Selv har jeg og mine tre søsken samme antall stavelser, men ellers forskjellige forbokstaver, endinger osv. Vet om søskenflokker der alle heter noe på K. F.eks Kai, Kristin og Karl-André. Eller at alle slutter på det samme. Reidun, Jorun og Idun. Malin, Elin og Ingelin. På en måte er det søtt, synes jeg. Det blir ikke "dumt" i mine ører før navnene blir "tvillinglike" a la "Maja og Kaja". Begge fine navn, men jeg sitter bare og lurer på om jentene føler de mister induvidualitet på sånt.
Fanta Exotic Skrevet 12. juni 2011 #12 Skrevet 12. juni 2011 Jeg liker ikke når søsken heter nesten det samme.. Det virker som foreldrene overhode ikke har noe fantasi. På en skole jeg gikk på før var det et tvillingpar som het Armin og Arwin, og de var helt like (Hadde ingen sjans til å se forskjell på dem). Og det var ofte folk i klassen om sa påpekte hvordan foreldrene kunne kalle ungene sine så like navn ..
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #13 Skrevet 12. juni 2011 Hva med å sette et navn foran, f.eks. Jon-Magnus eller Tor-Magnus. Da blir det ikke så likt? Ellers synes jeg Mathias eller Andreas passer godt som søsken til Markus! 1
Chelmon Skrevet 12. juni 2011 #14 Skrevet 12. juni 2011 Synes ikke det var så likt jeg.. verre når det rimer som Liv og Siv!
The Kitten Skrevet 13. juni 2011 #15 Skrevet 13. juni 2011 Både Markus og Magnus er fine navn, men det blir for likt for min smak, siden både ending og slutten av navnene er lik. Jeg ville heller brukt Martin eller Mikkel, for eksempel. Eller noe helt annet, om dere ikke tenkte på et navn på M, så klart. Ending og slutten, ja. Den var litt søt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #16 Skrevet 13. juni 2011 For likt etter min mening. Det blir antagelig sånn at folk som ikke kjenner dem veldig godt ikke greier å huske hvem som heter hva. Jeg kjenner to brødre som heter xxx-Tore og Tor-xxx. Det blir også altfor likt, og det tok mange år før jeg greide å huske hvem som het hva. 2
rrakel Skrevet 13. juni 2011 #17 Skrevet 13. juni 2011 Når de er små er det ikke sikkert at vennene deres klarer å skille de fra hverandre. Jeg og søsteren min har ikke så veeldig like navn (bla, forskjellig forbokstav, og forskjellig trykk men lik endebokstav) og barn blandet ALLTID navnene våre. Det samme med voksne som sa feil, fordi det var så lett å si det ene istedet for det andre ect. Nå er det ikke dermed sagt at vi led noen nød av den grunn, men jeg tror jeg vil ha søsken med litt forskjellige navn når jeg en gang blir mor.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #18 Skrevet 13. juni 2011 Våre to gutter (tvillinger) heter Muhammad og Ola. Ingen som tar feil. 1
Gjest Jay Skrevet 13. juni 2011 #19 Skrevet 13. juni 2011 Våre to gutter (tvillinger) heter Muhammad og Ola. Ingen som tar feil. Høres ut som en spennende trend, feks kan man se forskjellsbehandling av mennesker kun på bakgrunn av navn i praksis;) 1
ini Skrevet 13. juni 2011 #20 Skrevet 13. juni 2011 Jeg hadde TRE sett med tvillinger som gikk i klassen min i førsteklasse på barneskolen. Haylie & Kaylie, Alexa & Alexis og Michael & Brad. Jeg vet fortsatt ikke hvem som er hvem av de to førstnevnte "tvillingsettene" når jeg ser på bilder fra skolen. Michael og Brad er det lett å se forskjell på, for man ser navnene litt mer i ansiktene deres, sort of. Litt motstander av for like navn kjenner jeg, men også veldig motstander av at andre enn foreldrene skal velge navn, med mindre det er et navn som bare SKRIKER mobbeoffer. Sagt på en annen måte: Heller Marcus og Magnus enn Drultur og Grimvind eller andre uanstendig stygge navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå