Gå til innhold

Spørsmål til dere som har barn:)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare noen spm her til dere med barn pga jeg rett og slett lurer på enkelte ting i forhold til det.

1) Hvor gammel var du da du fikk ditt første barn?

2) Syns du din alder da var for ung eller gammel? I såfall hvorfor?

Jeg stiller ikke disse spm for å "ta noen" eller trolle. Er bare nysgjerrig! Hensikten med tråden er ikke noen debatt om det ene er bedre enn det andre.

Håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1) 27 år

2) For meg var dette en perfekt alder. Barnet var ønsket og planlagt. Vi ønsker oss søsken, men vil vente noen år og sånn sett er det veldig greit at jeg ikke var 37 når første barnet kom :)

Skrevet

Jeg rakk såvidt å fylle 23 år før datteren min ble født. Følte jeg var moden nok, og klarte ansvaret veldig bra. Posetivt att jeg var ung og hadde masse energi. Men jeg skulle gjerne få ha reist mer først, tatt en utdannelse, bare vært ung, og jeg og faren til datteren min bare få vært kjærster. Men elsker datteren min over alt på denne jord, og aldri angret på att jeg fikk henne.

AnonymBruker
Skrevet

Var 22 da jeg fikk mitt første barn. Veldig fornøyd med å være studentmamma.

Skrevet

1. 31

2. Det var akkurat på riktig tidspunkt. :)

AnonymBruker
Skrevet

Var 24 år.

For ung, men barnet var ikke planlagt.

Gjest pysepusen
Skrevet

1) 25 år

2) Hadde hatt lyst på barn lenge, men er vel egentlig glad for at vi ventet såpass nå ;) (men skulle nå kost oss like mye om han hadde kommet før da :) :) )

Skrevet

1. 21 år

2. Syns det var helt grei alder for meg/oss. Hadde vært babysyk siden jeg var 18, så klarte ikke utsette det til jeg var ferdig utdanna. Nå når ungen er her tenker jeg at det hadde jo ikke gjort noe å venta, men det er fint sånn det er og :)

Skrevet

34 år.

Perfekt tidspunkt. Jeg traff mannen min på en nyttårsaften, vi giftet oss i juni og fikk første barn i juni måned året etter. Hurra - i juni har vi vært gift i 20 år.

Skrevet

Jeg var 22,5 år.

Om man er for ung eller ikke for å få barn kommer litt an på omstendighetene rundt, tenker jeg.

Jeg var ferdig utdannet, jobbet 100%, hadde vært sammen med forloveden i over 3 år og bodde i egen leilighet. Så for oss var det å få barn det neste på lista, kan man jo si.

Skrevet

Jeg var 25 og 27, mannen 31 og 33. Helt passe for oss. Har alltid hatt lyst til å få barn før 30.

Gjest loren
Skrevet

Jeg hadde akkurat fylt 22, helt grei alder.

Om jeg kunne endret på noe skulle jeg vært ferdig utdannet, å ha barn annenhver uke, studere og få det til å gå opp med deltidsjobb(er) i tillegg er slitsomt til tider. Men, jeg ville aldri i hele verden byttet bort guttungen med noe annet heller :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 24. Følte meg ikke klar (hadde planlagt å sterilisere meg da jeg ble 25) men har vokst inn i det,og er glad for å være mamma nå i dag. :)

Skrevet

1. 25 år.

2. Helt perfekt! Var ferdig utdanna, fått jobbet litt, og både mannen og jeg var klare for å bli foreldre.

Gjest grønnfi
Skrevet

Fikk første barn da jeg var 25,

Syntes det var perfekt alder, det eneste dumme var vel at ingen av våre venner fikk barn før ca 10 år etter.

Skrevet

Var 25 år. Syns det var helt perfekt jeg.

Gjest Seniorita
Skrevet

Jeg fikk mitt første barn for snart 7 uker siden.

Jeg er 21 og syns dette er en perfekt alder! :)

Skrevet

Jeg var 29 år, synes det var helt ypperlig.

Gjest Susanne
Skrevet

Jeg var 24 da jeg fikk første og 26 da jeg ble tobarnsmor. Synes det var en fin alder å få barna på, hadde tatt utdanning og var over den verste festealderen. Men ville ikke begynt tidligere enn jeg gjorde, føler meg igrunnen som en ung mor.

Nå er jeg 29 og har enda god tid på meg til å få flere. Prøver på nr 3 nå.

Gjest Gjest
Skrevet

alle som får barn syns at barnet,alerern og alt er perfekt.man innstiller livet sitt når barnet er fødd uansett.

men alle som får barn før dei er ca 25 får en trang seinere til å "leve livet" når barna er blitt noen år.

får man barn ca 30 år har man opplevd litt før barnet kommer og får sjelden denne trangen.

foreldre som får barn tidlig er kansje ikke så forsiktig og tenker så mye gjennom konsekvenser av rollen dei har og er for barnet.

eldre foreldre er ofte forsiktige og vil at alt skal ver perfekt.

videre har barn av unge forelder oftere barnevakter enn eldre foreldre.

unge foreldre har oftere friske og spreke besteforeldre til sine barn enn eldre foreldre har.(som muligens oftere får pleietrengende foreldre )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...