Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg kjøpte min Kenwood Major for 2 år siden mener jeg bestemt det sto at tilbehør skulle vaskes for hånd, men her om dagen så jeg en reklame for Kenwood og der sto det at alle deler kan vaskes i maskin.

Hva er riktig?

Tenker særlig på vask av elteklo og røre...eh....greie som er det jeg bruker mest. De har en tendens til å bli liggende på benken i påvente av håndvask, mens alt annet går i maskinen. :sjenert: Er det noen glade Kenwoodeiere her som har vasket elte- og røregreier i maskin i årevis og har det intakt enda?

Skrevet

mamma pleier å vaske sitt i maskin (ikke bollen, tror jeg). hun har hatt den i "alle år", og jeg kan ikke si at det bærer preg av maskinvask. Mulig at fargen på k-vispen og eltekroken har endret seg litt, men ..

Selv har jeg ikke vasket mitt i maskin, mest fordi det tar meg to minutter å få det unna, og maskina fylles opp av andre ting når jeg baker, hehe..

Skrevet

Stålbollen går fint å vaske i maskin (det sto til og med at det var "lov"), men plastbollen tar jeg også med Zalo og vann. Men er mest stålbollen som er i bruk her også da.

Takk for svar, forresten.

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg vasker alt i maskin, det har gått helt fint her hos meg. Det gjelder både bolle, k-spade, eltekrok, kvern og hurtigmikser.

Skrevet

Jeg vasker alt i maskin, det har gått helt fint her hos meg. Det gjelder både bolle, k-spade, eltekrok, kvern og hurtigmikser.

Ønsker meg "liker-knapp" på den der. Da tror jeg jeg skal ta sjansen også. :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker alt i maskinen inkl. plastbolle. Har gjort det i 10 år nå og det går helt fint.

Skrevet

Jeg har bare vaske alt for hånd, men nå skal jeg slenge vispen i maskinen neste gang! :tommelsmil:

Jeg lurer på noe annet.. hva bruker dere plastbollen til? Og hva bruker dere stålbollen til?

Det blir at jeg bare bruker stålbollen, men når det er mye i den savner jeg håndtak når jeg skal helle ut av den; den er så vanskelig å holde.

Skrevet

Jeg har bare vaske alt for hånd, men nå skal jeg slenge vispen i maskinen neste gang! :tommelsmil:

Jeg lurer på noe annet.. hva bruker dere plastbollen til? Og hva bruker dere stålbollen til?

Det blir at jeg bare bruker stålbollen, men når det er mye i den savner jeg håndtak når jeg skal helle ut av den; den er så vanskelig å holde.

jeg bruker stålbollen til gjærdeiger, og plastbollen når jeg lager kakerøre som skal helles over i form etterpå. Mer avansert i matveien er jeg ikke :fnise: , men ville nok brukt stålbollen til alt litt tyngre arbeid, f.eks. røring av kjøttdeig eller som "mottak" ved maling av kjøtt eller fisk.

Egentlig tar den plastbollen bare plass i skapet :ler: .

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg har bare plastbolle jeg. Har tenkt på å kjøpe meg en til for å ha når jeg baker mye for å fryse ned. Da hadde det jo vært kjekt å bare kunne la den første deigen heve i bollen mens jeg setter deig nr 2 i en annen bolle.

Skrevet

jeg bruker stålbollen til gjærdeiger, og plastbollen når jeg lager kakerøre som skal helles over i form etterpå. Mer avansert i matveien er jeg ikke :fnise: , men ville nok brukt stålbollen til alt litt tyngre arbeid, f.eks. røring av kjøttdeig eller som "mottak" ved maling av kjøtt eller fisk. Egentlig tar den plastbollen bare plass i skapet :ler: .

Ah, ja det kan jeg gjøre, bruke plastbollen til røre som skal helles ut.. Den bruker jeg jo bare til lagring av utstyret til maskinen nå. :fnise:

Jeg har bare plastbolle jeg. Har tenkt på å kjøpe meg en til for å ha når jeg baker mye for å fryse ned. Da hadde det jo vært kjekt å bare kunne la den første deigen heve i bollen mens jeg setter deig nr 2 i en annen bolle.

Det var smart! :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker alt i maskin, utenom kverna og alt tilbehør til den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...