Gjest Emily25 Skrevet 11. juni 2011 #1 Skrevet 11. juni 2011 Hei! Jeg har to spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med! 1. Hvor mye i stipend sånn ca. får man når man går på høyskole og bor for seg selv med samboer i leilighet? Jeg har nettopp fullført mitt siste år på vgs og har tenkt å jobbe i et år nå først før jeg fortsetter på høyskole. Men ettersom jeg vil bygge meg opp i økonomien ganske fort, vil jeg ikke slite med økonomien neste år når jeg begynner på høyskole. Jeg vil ha penger, kunne spare mye osv. 2. En venn av meg har bare gått 2 år på vgs og skulle egentlig tatt lærling, men aldri gjort det. Og nå vil han få studiekompetanse, men han vil ikke gå på skole igjen. Er det andre muligheter å skaffe studiekompetanse? Fortell litt innen dette? TAKK!
Bellamy Skrevet 11. juni 2011 #2 Skrevet 11. juni 2011 1. Du får det samme som alle andre som har fullt stipend og fullt lån til høyere utdanning; rundt 90'000 i året. 2. Nope. Man får ikke GENS på andre måter enn å gå på skole.. Om han ikke vil gå på videregående igjen kan jo sonans el.l. være et alternativ, men så vidt jeg vet må man gå på skole for å få GENS. Ett år med påbygg, så har han GENS og kan studere
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #3 Skrevet 11. juni 2011 Du får like mye i lån og stipend som alle andre. Dersom han ikke vil gå på skole for å ta studiekompetanse så finnes det over nett. Det koster, men er jo et alternativ.
Gjest Emily25 Skrevet 12. juni 2011 #4 Skrevet 12. juni 2011 Takk for svar! Lurer forresten også på om man kan tjene noe samtidig som man går lærling?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå