Gjest NysgjerrigPia Skrevet 11. juni 2011 #1 Skrevet 11. juni 2011 Jeg er under utredning, og den mest sannsynlige diagnosen er bechterew. Jeg lurer litt hvordan livet vil være med denne typen sykdom. Er du i jobb? Har du smerter hver dag? Påvirker dem evt en "normal" hverdag? Håper noen har mulighet til å svare
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #2 Skrevet 11. juni 2011 Min mor har hatt Bechterews i 30 år, er i full jobb, har ingen sykedager bortsett fra årlig influensa. Hun er ikke plaget hver dag, men har noen dager der hun stivner helt i hofta. Det som hjelper er å gå! Hun går masse, hele tiden. Hver gang hun har vondt i hoftene/knærne går hun ekstra mye, fordi det 'løsner opp' litt. Det ser utrolig vondt ut og litt dumt ut siden hun 'halter med hoftene', men det hjelper.
Kosemose Skrevet 11. juni 2011 #3 Skrevet 11. juni 2011 Jeg kjente ei som har bechterews. Hun nektet først å ta sykdommen innover seg og ble ganske dårlig. Da hun endelig begynte å ta vare på seg selv, fikk hun en tilnærmet normal hverdag. Hun var MYE i bevegelse, syklet overalt, nøye med å kle seg ordentlig - ikke fryse eller bli våt, også passet hun på kostholdet. Husker ikke alle detaljer, men husker at det var en del gode justeringer som absolutt var til å leve med, og som gjorde mye for livskvaliteten hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå