Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg og mannen har planlagt å reise til thailand med 2 barn, jenter 15 og 6 år.

Vi skal ikke reise før til neste sommer fordi vi må spare opp penger så vi kan unne oss masse kos og luksus når vi først skal på en sånn ferie.

I den forbindelse har jeg maaaange spm som jeg håper dere kan svare på.

- Hvor i thailand skal vi dra? Hva er det å finne på der for barna? og hvilket hotell kan du anbefale av den luksuriøse sorten?

- Når reiser vi? må dra mellom 20 juni og 20 august pga barna og skoleferie men, akkurat når er det best og dra?

- Hvor lenge skal vi være borte for at det ikke skal bli for kort tid eller for lenge?

- Hvor mye penger skal man beregne der nede for 4 pers om dagen? til mat, drikke og kos. Shopping kommer utenom.

Takker for alle svar jeg får :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg var i Thailand i 4 uker (for mange år siden), men jeg reiste rundt. Med såpass lang reise ville ikke jeg reist mindre enn 1,5 uke. Det du må passe deg for er regntiden. Regntiden varierer fra sted til sted i Thailand, så pass på hvor dere reiser i juni-august.

Området fra Khao Lak via Phuket, Krabi og sørover til provinsen Trang nede ved Malaysia-grensen får aller mest regn

Sommerstid er det vesentlig mindre nedbør i Hua-Hin, Cha-Am, Koh Samui og andre feriesteder i thailandgulfen, som ligger skjermet av fastlandet.

Se f.eks. denne artikkelen for mer info. Nederst er det listet opp litt om hver del av Thailand.

Jeg har hørt at de typiske turiststedene som Kho Samui, Krabi, Phuket osv er omtrent helt like som hvilket som helst annet sydenland, så jeg ville ikke reist til disse stedene hadde jeg vært dere. Da hadde jeg heller reist billigere til lignende steder i Europa. Er ikke så begeistret for slike steder, og synes det er lite spennende å spise kjøttkaker på "Viking bar&restaurant", snakke med nordmenn, svensker og tyskere hele dagen osv..

Det er mindre tursiter i Vietnam (foreløpig) f.eks, med samme type klima og mange fine strender, desuten er det billigere der pga mindre turisme. Jeg ville kanskje vurdert dette i stedenfor Thailand.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vurdert Malysia istedet for Thailand pga turisme, pris og regntid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...