Gå til innhold

Presentere gjestene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er veldig opptatt av at man skal presentere alle gjestene som er i bryllupet. Vi blir ca 65 stykker, og hun mener det er viktig at alle skal vite hvem de forskjellige er, så det blir lettere å ha samtaler osv..

Jeg har ikke noe spesiell formening om dette, og aner ikke om det er vanlig eller ei. Men hvordan er det i såfall praktisk gjennomførbart? Blir kanskje en litt vel stor oppgave for toastmaster å ta på seg? Brudeparet kan kanskje presentere gjestene kort, eller gjestene kan presentere seg selv kort?

Eller er det helt teit å skulle fortelle hvem de andre er? (Dette er brudens tante på farssiden, dette er brudgommens kamerat fra studietiden osv..)

Noen tanker?

AnonymBruker
Skrevet

Alle kan reise seg etter tur ved middagsbordet og si navnet sitt og fortelle litt om seg selv. Sånn som man gjør første dagen på skolen.

Eller så kan moren din ta ansvar for egen læring, og spørre gjestene selv hva de driver med og hvilken relasjon de har til brudeparet. Blir jo konversasjon av det óg, så ser ikke helt argumenetet til moren din. ;)

Skrevet

skriv på baksiden av bordkortet: Brudens tante... osv

eller lag en gjesteliste i sang/meny-heftet og skriv der hvilke relasjoner den enkelte har til brudeparet

Skrevet

Veldig mange er ikke glade i å snakke foran store forsamlinger, og kommer til å hate å fortelle om seg selv foran 64 andre. Legg det heller til i programmet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Grøss :overrasket:

Kommer til å bli alt for mye taler uansett, ikke legg opp til mer sånt enn nødvendig. Det er jo en ypperlig måte å komme i kontakt med folk på, å spørre "hvem de hører til"! :)

• Liker 6
Skrevet

I et bryllup jeg var i med over 100 gjester, ble dette løst ved at vi fikk utdelt navneskilt. På dette sto det hva vi var i forbindelse med brudeparet; "brudens fetter", "brudgommens tante" osv. Dette fungerte veldig fint og utpå kvelden var det mange som byttet skilt, sånn at onkel Arne plutseltig var brudens kusine istedet. Barnslig humor kanskje, men det skapte god stemning da :)

• Liker 2
Skrevet

eller man kan legge ved bordkart med navn og relasjon sammen med sanger/ meny e.l

Skrevet

Jeg skal ha en presentasjon/ gjesteliste inni heftet med sanger og meny som ligger på hver bordplass. :) kort presentasjon av alle. max 2setninger. :)

Skrevet

Sånnt tar veldig lang tid. Dropp det og lag heller en bordoversikt med relasjoner på en tavle, eller ordne noe i heftet med meny og sanger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle kan reise seg etter tur ved middagsbordet og si navnet sitt og fortelle litt om seg selv. Sånn som man gjør første dagen på skolen.

Finnes det virkelig folk som forlanger dette av gjestene i et bryllup? Jeg får virkelig helt bryllupsangst av å lese her på forumet. Før jeg leste her kunne ikke tanten falle meg inn at noen synes det er en god ide å splitte par feks. Eller at det skal være "morsomme" selskapsleker i et bryllup. Jeg må ha vært veldig heldig med de bryllupene jeg har vært i. Der har folk sittet pent og pyntelig, spist og pratet, og presentert seg selv for de det faller naturlig å prate med. Ikke har noen blitt snydens fulle der det har vært servert alkohol, og heller ikke har det blitt amper stemning eller tilløp til slåsskamp fordi det ikke har vært alkohol. Og jeg har aldri sett snurten av en dokurv... :sjenert:

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det virkelig folk som forlanger dette av gjestene i et bryllup? Jeg får virkelig helt bryllupsangst av å lese her på forumet. Før jeg leste her kunne ikke tanten falle meg inn at noen synes det er en god ide å splitte par feks.

Før noen rekker å kommentere det, det skulle være tanken. Men jeg har heller ikke sett noen tanter falle i bryllup. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde bordkart i sangheftet, og en liten presentasjon om hver. Fortalte om hvordan vi var i slekt/kjente hverandre, og gjerne litt morsomt om hver. Fikk mye skryt for den i etterkant, spesielt fra utenlandske gjester som fikk den på engelsk, og hadde noe å lese på under de norske talene. Var i tillegg en veldig fin ice-breaker.

• Liker 1
Skrevet

Kan legge ved et ark sammen med evt sanger eller andre ting som skal deles ut, med en oversikt over bordkartet og navnene med liste. (Så kan folk se at de sitter overfor fetter'n til brudgommen uten å spørre). Da slipper alle å høre en laaang liste over hvem som er hvem, for det har de jo glemt to sekunder etter de har hørt det. Med lista kan de komme tilbake til den flere ganger når de lurer på noe.

Ser for meg at man da får en kopi av bordkartet, og at det under er nummereringer av gjestene og et par ord om hvem de er. Nummereringen går rundt bordet, og det står feks

15. Sverre, brudens onkel

16. Katrine, brudgoommens kusine

17. Arild, brudgommens bestefar

etc

AnonymBruker
Skrevet

En ting som kan være både gunstig og sosialt for alle er å la alle få trykket opp visittkort. Så i stedet for å prate kan gjestene bare dele ut visittkortene mellom hverandre.

Skrevet

At 65 gjester skal presentere seg virker jo helt høl i huet. Ingen kommer til å huske et eneste navn de ikke visste fra før. For ikke å snakke om hvor mye tid som kommer til å gå med. Hva er poenget? Som nevnt er det jo en god icebreaker å spørre hvilken realsjon man har til brudeparet. Bryllup er faktisk en god sjekkearena for single venner og familie. Alle har på seg sine beste plagg, og er i mild alkoholrus. Dessuten er det naturlig å slå av en prat! Gode forutsetninger :popcorn:

• Liker 1
Skrevet

Eg regnar med vi tek med eit enkelt bordkart, med nummer, presentert slik Rainbow81 skreiv.

Å la 120 gjestar presentere seg, virkar for meg heilt vekkasta iallfall. Og evt måtte då middagsgjestane presentere seg to gongar, både til middag og til kaffi når alle var komt.

Skrevet

Jeg synes det er veldig hyggelig med et lite hefte med kort presentasjon av gjestene.

Gjest Mahareth
Skrevet

Da vi giftet oss hadde vi ingen planer om å presentere gjestene. Dette syntes toastmasteren at ikke gikk an, så h*n tok saken i egne hender og la det inn i velkomstinformasjonen. Da gjorde h*n det rett og slett slik at foreldre reiste seg, så søsken, besteforeldre, tanter og onkler, øvrig familie, venner... Sånn at alle kunne vite hvor de andre "var fra".

I et annet brullup vi var i hadde de oversiktskart bakerst i heftet med sanger og menyen. Da var alle plasser nummererte, det stod navn og forbindelse til brudeparet.

Har også hørt om et bryllup der brudeparet gikk rundt lokalet og presenterte hver gjest etter tur.

Skrevet

Vi hadde bordkart i meny-heftet der alle sto med fornavn, og en liste på siden ved siden av der alle ble listet opp med fullt navn og relasjon til brud eller brudgom. Vi hadde delt listen, slik at mine gjester sto i en liste, og brudgommens i en annen.

Skrevet (endret)

Jeg skal gifte meg i august og tenkte kanskje jeg skulle lage en powerpoint med bilder av alle gjestene som rullet og gikk. Og på hvert bilde sto det litt om gjesten og hvem han/hun var. Noen bilder blir jo av parene sikkert, for jeg har nok ikke enkeltbilder av alle. Men det kan jo bli litt morsomt å se på det da, og ha det et sted som gjestene kan se på det når de mingler etc.

(har mulighet til å låne prosjektor)

Endret av Krinkelkrok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...