Gå til innhold

Selvinvitert gjest!!

Henri

Anbefalte innlegg

Jeg har ei som kaller seg min "venninne" som har selvinvitert seg selv i bryllupet mitt. Jeg hadde litt kontakt med henne tidligere, men pga hennes nokså rare livstil og måten hun er med sine barn, prøver jeg å ha minst mulig med henne å gjøre, og fordi hun er en person som "renner ned dørene" hele tiden, vet ikke å begrense seg...

Siden jeg synest synd i barna hennes har jeg jo fremdeles litt kontakt med henne, det blir jo nesten automatisk slik da når jeg har dem på overnattingsbesøk...

Poenget mitt er at dette kvinnemenneske har selvinvitert seg i mitt bryllup, og tar ikke mine hint om "jeg har så lite plass til de som ikke er familie, og får ikke invitert alle".

Egentlig kunne jeg bare tenkt meg å sagt det rett ut til henne at hun ikke er velkommen, men så er det da problem nr. 2.....vi har samme arbeidsplass, og hun er ikke helt stabil, og jeg vet at hun kommer til å lage et he***** for meg både på jobb og privat....Hva gjør jeg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal dere ha kaffe å kaker? Send henne en inbydelse der det står med store bokstaver at hun er invitert til kaffe og kaker!! Eller noe.. Blir jo dumt å ikke be henne til noe siden det blir så mye bråk, og det går jo stakkar bare utover deg.. Vet ikke helt jeg, hun trenger egentlig et spark i ræva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ha kaffe å kaker? Send henne en inbydelse der det står med store bokstaver at hun er invitert til kaffe og kaker!!

Det var jo egentlig ganske smart.

Tar hun ikke "hintet" da, har hun ikke sosiale antenner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda vi skal ha kaffe og kaker....Og vi skal ha alkoholservering også, pluss vi skal ha noen single kompiser av samboeren min. Og dette kvinnemenneske kan ikke styre seg når det gjelder alkohol, uansestt omstendigheter, og er total mannfolkgal. Kan dere se for dere kombinasjonen???

Kan ikke be de som skal stå i baren å nekte henne servering... :hoho:

Hvorfor er jeg blitt belemret med dette menneske!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo egentlig ganske smart.

Tar hun ikke "hintet" da, har hun ikke sosiale antenner!

Nei, absolutt ingen antenner...... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda vi skal ha kaffe og kaker....Og vi skal ha alkoholservering også, pluss vi skal ha noen single kompiser av samboeren min. Og dette kvinnemenneske kan ikke styre seg når det gjelder alkohol, uansestt omstendigheter, og er total mannfolkgal. Kan dere se for dere kombinasjonen???

Kan ikke be de som skal stå i baren å nekte henne servering... :hoho:

Nei, men du kan be de være spesielt obs på henne. Si hun har for vane å drikke seg full, og du vil ikke at bryllupet ditt skal bli et fyllekalas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uh..Høres ut som ei jeg "kjenner".Ser du er fra Rogaland, kanskje det er samme...

Synes det var lurt å be henne til kaffe og kaker,det må hun jo forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

Jo det er et alternativ, men de to stakkars jentene i baren er da 21 og 22 år gamle, og hun er 30 år og bare såå verdensvant, og ikke minst høyrøstet når ting ikke går hennes vei....

*sukk* og jeg vet at hverken jeg eller sambo slapper av med henne i nærheten, og definitivt ikke resterende av mannfolka heller.... :roll:

Blir litt lei meg av dette. Er slettes ingen ønskesituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger må direkte konfrontasjon til. Og det er så leit når gleden over bryllupsforberedelser forringes av slike vanskelige dilemmaer!

Selv må jeg konfrontere min nærmeste familie (ink faren min) på mandag om hvorvidt faren min skal komme på bryllupsfest eller ikke (han er på sykehus). Jeg gruer meg..... :(

Seriøst; hvis du ikke greier tanken på å ha henne der, må du si fra til henne. Si at du f.eks. ikke har råd til å invitere flere gjester enn du allerede har gjort. At bryllupet ble dyrere enn opprinnelig planlagt også, men at du måtte invitere mer familie enn planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da ikke an å invitere seg sjøl i bryllup.... :o

Jeg blir helt matt noen ganger jeg - når jeg leser/hører hva folk "får seg til" å gjøre.......... :klaske:

Nei - her hadde jeg nok sagt klart ifra til vedkommende: "Du er da ikke invitert" .... og beklage selvfølgelig.......... plassproblemer/økonomi.

Også synes jeg du skal informere noen på jobben om dette........slik at noen kan "ta til motmæle" når hun starter sitt "helvete"..........

Ønsker deg lykke til :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da ikke an å invitere seg sjøl i bryllup.... :o

Jeg blir helt matt noen ganger jeg - når jeg leser/hører hva folk "får seg til" å gjøre.......... :klaske:

Nei - her hadde jeg nok sagt klart ifra til vedkommende: "Du er da ikke invitert" .... og beklage selvfølgelig.......... plassproblemer/økonomi.

Også synes jeg du skal informere noen på jobben om dette........slik at noen kan "ta til motmæle" når hun starter sitt "helvete"..........

Ønsker deg lykke til :blomst:

:enig_animasjon: :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å ikke sende innvit det så tar ho vel hintet?

Spørre om ho vil komme i kirken å se på og ikek nevne noe om festen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eller fortelle: "nå er alle invitasjonene sendt, phu så deilig det var. Fikk ikke bedt alle vi ville men det skal nok bli koselig alikevel. Vil du se oss i kirken selv om du ikke bli invitert til festen?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja pes er det iallefall med henne :roll:

Det er bare sånn irriterende at folk skal oppføre seg slik...men det blir vel til at jeg skylder på plassmangel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner dilemmaet, nyheten om at ejg skal gifte emg har spredd seg på jobben og har fått noen hint på om de ikke blir invitert. Blir kun til å invitere neon venner til kaffe. Har nesten 100 gjester, som kun er familemedlemmer. Sa det rett ut at til middag var det kun familie som ble invitert, så får man se hvor mye plass man har til venner til kaffen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er d virkelig en selvfølge at kollegaer skal inviteres i bryllup?

Nei ikke hos meg. Hos oss er det et søskenbarn av min mann som jobber sammen med meg, hun blir invitert til kaffen, også blir det ei venninne av mag gjennom jobben som blir invitert, fordi vi har fått et ganske gått vennskap. regner ikke med at jeg inviterer andre fra jobben. Gubben blir til å invitere ett par som han er blitt gode kompiser med fra jobben. Skulle sett seg ut hvis man skulle invitert hele hurven :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller fortelle: "nå er alle invitasjonene sendt' date=' phu så deilig det var. Fikk ikke bedt alle vi ville men det skal nok bli koselig alikevel. Vil du se oss i kirken selv om du ikke bli invitert til festen?"[/quote']

Synes dette var et godt forslag ! Sier du det tydelig så kan hun vel ikke unngå å forstå, om hun da ikke er totalt hjernedød???

Frekt å invitere seg selv til et bryllup man ikke er bedt i............... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...