Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke jobben etter intervju. Fikk vite at jeg kom veldig høyt opp, men ikke høyt nok. Jeg spurte om jeg kunne spørre hva som var årsaken, men det fikk jeg ikke. Jeg har i ettertid fått høre at det har man krav på, men stoler ikke helt på at den kilden er korrekt. Har søkt litt på nett, men finner ikke noe relevant. Er det en rettighet man har som jobbsøker, eller er det opp til bedriften om de vil fortelle årsak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg er ikke sikker på om det er noe man har krav på. Uansett tror jeg du skal være glad for at du ikke fikk jobb hos en arbeidsgiver som ikke bryr seg / er reflektert / har anstendighet nok til å fortelle deg hva som gjorde at du ikke fikk jobben når du spør.

Følte meg "avvist" jeg også etter mine 2 første jobbintervju (etter det første spurte jeg om tilbakemelding pr e-post og fikk svar tilbake om at det var ingenting jeg kunne forbedre; jeg var i topp 3 av 15 kandidater. Grunnen til at jeg ikke fikk jobben var at X imponerte dem så mye. Etter det andre jobbintervjuet ringte (!) de meg for å fortelle at jeg IKKE hadde fått jobben, men at jeg gjorde et sterkt inntrykk. Var så forfjamset at jeg ikke rakk å spørre hva jeg kunne gjort annerledes).

Uansett - når du får tilbakemelding om at du kom høyt opp, så ta det som positivt og glem alt det andre. Det betyr at du gjorde en god figur og hvis du fortsetter med det, finner du helt sikkert en jobb som du passer bedre til der ute.

Skrevet

Selv om man gir et bra inntrykk på intervjuet, så tror jeg at referansene teller ganske mye også. Tidligere arbeidsgivere kan fortelle nøyaktig hvordan du var som arbeidstaker. Synd du ikke fikk jobben. Lykke til neste gang.:)

Skrevet

Mye av det der som blir så feil-det kommer helt an på hvilke mennesker du treffer.

Ett sted fikk jeg fast jobb, de sa jeg var ett naturtalent( jeg er dyktig med det jeg driver på med)

ett annet sted / samme type jobb, aviste de meg med påstander uten å ha sett meg jobbe som ikke svarer til det jeg gjør nå og andre tilbakemeldinger der ute, satt igjen med ett spørsmålstegn.

Nei du,jobbintervjuer kan være ganske drøye, de tester deg big time, vil de ha deg viser de mer respekt.

Skrevet

Du har ikke krav på begrunnelse.

AnonymBruker
Skrevet

Takk Glitnir for konsist svar :)

Skrevet

Du har ikke krav på begrunnelse.

Dei aller fleste arbeidsgivarar som tenkjer langsiktig, bør kunne gi ei grunngjeving. Som nemnt over her skal ein vere glad ein ikkje havnar hjå ein arbeidsgivar som er av den feige sorten.

Skrevet

Dei aller fleste arbeidsgivarar som tenkjer langsiktig, bør kunne gi ei grunngjeving. Som nemnt over her skal ein vere glad ein ikkje havnar hjå ein arbeidsgivar som er av den feige sorten.

Helt enig, men jeg svarte bare TS på hennes ja/nei-spørsmål ;)

Skrevet

Jeg har vært på gudene vet hvor mange intervjuer. Man har INGEN krav på hvorfor man ikke får jobben, så sånn er det.....

Skrevet

Helt enig, men jeg svarte bare TS på hennes ja/nei-spørsmål ;)

Ja, det var ikkje slik at eg ville angripe deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...