Gå til innhold

Barn tar skade av sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.barnevakten.no/kino-fjerner-onani-trailer/

Kino fjerner onani-trailer

Bergen kino valgte å fjerne traileren til filmen "Få meg på, for faen" før 11-årsfilm på grunn av sexscener.

Det er positivt at Bergen kino velger å ta hensyn til barn og flytte denne traileren

Hvorfor må man ta hensyn til barn på denne måten?

Stadig vekk så hører man jo om det ramaskriket når det er snakk om barn og sex og hvor skadelig og forferdelig det er. Jeg har hørt om flere foreldre som ikke en gang kan la ungene til og med over 13 se en film om det er en pupp i en scene.

Er det virkelig skadelig for barn å se noen nakne, å se noen ha sex eller bare høre ordet sex?

Og på hvilken måte skulle det være skadelig? Hvorfor må de skjermes?

Jeg vil faktisk tro at et barn tar mer skade av å se Pirates of the Caribbean ( og ikke alle gjør det heller) enn å se at noen onanerer, eller hva?

Egentlig så tror jeg det er foreldres hysteri som er det mest skadelige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Why dont you have a seat right over there in that stool? Have a seat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:klø:

Skrevet

Jeg tror at den eneste grunnen til at barn tar skade av det er fordi vi sier at det er skadelig.

Jeg har flere venner som har blitt seksuelt misbrukt som barn (dette er kanskje et ekstremt eksempel). Eneste som har skada dem er samfunnet som sier "stakars deg", som mener at de burde ha det vondt inni seg. Jeg sier ikke at de fleste har det sånn, men det er min erfaring hvertfall.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

You're Chris Hansen and that is Dateline.

Skrevet

Syns det er bra gjort av bergen kino jeg! det er alt for mye sex i hverdagen fra før av.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg tror at den eneste grunnen til at barn tar skade av det er fordi vi sier at det er skadelig.

Jeg har flere venner som har blitt seksuelt misbrukt som barn (dette er kanskje et ekstremt eksempel). Eneste som har skada dem er samfunnet som sier "stakars deg", som mener at de burde ha det vondt inni seg. Jeg sier ikke at de fleste har det sånn, men det er min erfaring hvertfall.

b]????????????????????????????????????????????????????????????????????

Da er det helt ok hvis noen misbruker barna dine da? Så fint, en bekymring mindre som mor. Det må være deilig å slippe å tenke på slike bagateller.

:balltre:

Endret av Liquorice
Gjest Loveheartx
Skrevet

Hmmm, jeg ble litt skremt av denne kommentaren... Du får det til å høres ut som at seksuelt misbruk er en bagatell man lett kan komme over. Nei, jeg har ingen tro på at noen kan komme hel ut av noe sånt, aldri. Tenk deg at en voksen person bryter tilliten fullstendig og forgriper seg på deg da...

Skrevet

Hun har IKKE barn selv, det er tydelig! Bare jeg tenker på seksuelt misbruk og sønnen min i samme tankerekke får jeg vondt i magen..

Skrevet (endret)

Hadde noen misbrukt et barn i min familie, hadde jeg funnet denne personen og sørga for at personen led mest mulig!

Grunnen til at seksuel lavalder er 16år, er fordi før den alderen så er ikke barn helt bevisste på hva de er med på, derfor er det misbruk.

Det er bare at jeg har blanda erfaring med misbrukte barn.

Han ene jeg kjenner som har blitt misbrukt som barn, er kjempe glad for at han ble misbrukt, han nøt det og er glad han har med seg den erfaringen i dag.

En annen er heller ikke skada av å bli misbrukt, men ser tilbake på hendelsen at hun ble misbrukt av pedofile menn som visste bedre enn henne. Men samtidig visste hun litt om sex og føler at hun var med på det. Hun føler hun ikke har tatt noe skade av det. Men da hun fortalte det til familien som tenåring, ble det slått varselalarm og hun ble sendt til psykolog, og gikk der i to år, men fikk ingenting ut av det, de snakket så vidt om overgrepene fordi hun hadde ikke noe behov for å snakke om det. Idag studerer hun på universitet og tenker ikke så mye på overgrepen, tenker bare at det var en hendelse livet hennes, en erfaring hun deler med mange andre. Ingen merker på henne at hun har blitt misbrukt.

Så har jeg ei til venninne som ble voldtatt av faren sin. Hun er den personen jeg kjenner som har tatt mest skade. Men når det nå skal sies, så vokste hun opp med en mor som ikke var helt til stede. Faren var heller ikke en god far, og misbrukte også sin andre datter. Venninna mi er ei kjempe fin jente, men det tok henne mange år å komme ut av opplevelsen. Men da jeg snakket med henne om ting, virket det som om samfunnet hadde påvirket hvordan hun opplevde ting. Samfunnet sier at pedofili er ulovolig (jeg er forøvrig enig i det), og at de som blir misbrukt har det så fryktelig fælt og er ødelagt for livet.

Venninna mi som ikke er ødelagt i det hele tatt er litt frustrert over dette. For hvis hun forteller en nærme venninne at hun har blitt misbrukt, blir det en stor diskusjon og bare "har du det bra?" og syntes kjempe synd på henne. Sympati venninna mi ikke trenger.

Han kompisen min som nøt å bli "misbrukt" mener selv at seksuel lavalder er oppskrytt og er for pedofili, og gud jeg har vært i mange diskusjoner med han.

I følge en side jeg fant, oppgir de:

Sosial- og helsedirektoratet (2003) viser til at mellom 10- 20 % av den kvinnelige befolkning, og 5- 10% av den mannlige befolkning i den vestlige verden har vært utsatt for seksuelle overgrep før de ble 18 år. De har brukt en definisjon som inkluderer alt fra overgrep uten berøring til voldtekt (Senter mot incest).

Dvs at av mine nærmere 700venner på facebook, la oss si 350 kvinner og 350menn. Så har 35 - 70 av mine kvnnelige og 17 - 35 av mannlige venner blitt seksuelt misbrukt. Tilsammen 32 - 105 venner, noe som er ganske høyt tall. Nå er ikke jeg kjempe god venninne med alle på facebook'en min, men jeg har ikke merket på en av dem (bortsett fra hun ene som kom fra et dårlig hjem) at de har en form for skade i seg. Hvis noen har det, så er de sikkert flinke til å skjule det, og kanksje de går med en vond smerte inni seg.

For jeg er enig at å bli misbrukt er ofte ikke det værste, men tillitsbrudd mellom et familiemedlem eller en nær venn av familien som misbruker et barn. Nå ble ikke venninna mi blitt misbrukt av et nært familiemedlem, "bare" en nabo, så kanskje derfor hun ikke har tatt noe skade av det.

Jeg mener bare at samfunnet har bagatalisert for mye, gjør de som er misbrukte til for mye ofre.

Og bare for å ikke gå uten for topic her (håper ikke det andre blir sletta for brukte lang tid på det). Så syntes jeg det å unngå å vise en pupp på en skjerm f.eks er å vise barn at sex er tabu. Eller onaniscene, for onani syntes jeg er kjempe bra, og er en bra måte å bli kjent med siden egen kropp og seksualitet på. Hvis man aldri snakker om sex, eller viser sex noen steder, kan jo ungdommen føle stor skam den dagen h*n har sex for førstegang... Men jeg er forøvrig enig i at å servere barn under f.eks 12år onaniscener er litt drøyt (tenker bare på om barn i min familie skulle se det), men nå har Pirates 11års grense.. Kjenner flere som begynte å onanere som 11åring, og jeg syntes ikke at de skal føle skam fordi samfunnet har gjort det til et tabu.

Edit: skriveleif

Endret av Micolina
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...