Vulpes Skrevet 10. juni 2011 #1 Del Skrevet 10. juni 2011 Vurderer å få regulering for å rette opp i skjeve tenner som overlapper hverandre i overkjeven. Tennene i underkjeven er helt fine, så det er nok bare overkjeven som må fikses på. Jeg vet at prisen blir individuell ettersom hvor lang tid det tar osv., men synes det er greit å høre andres erfaringer likevel. Har prøvd å søke litt, men alle trådene er så rotete føler jeg. Så, det jeg lurer på er: 1. Hvor mye kostet det for dere totalt? 2. Hadde dere oppe, nede eller begge deler? 3. Hva slags regulering hadde dere? (Vanlig, bak tennene, invisalign osv.) 4. Hvilken reguleringstannlege gikk dere til? 5. Når var dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #2 Del Skrevet 11. juni 2011 Det er noe rart med denne tråden. Det er ingen svar, likevel ser den slik ut under "Mine innlegg"-lista: http://i.imgur.com/3ozyR.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 11. juni 2011 #3 Del Skrevet 11. juni 2011 Følger litt med jeg Vurderer det samme og lurer i grunn på de samme tingenen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabudrue Skrevet 12. juni 2011 #4 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg fikk satt på regulering høsten det året jeg hadde fylt 18, og hadde den på til jeg var 20(voksent nok?). 1. Nå skal det sies at jeg fikk mesteparten av reguleringen min dekka av staten fordi det var skoletannlegens skyld at jeg måtte ha den i utgangspunktet, fordi hun ikke hadde hevist meg til regulertingstannlege tidligere da hun hadde gjort en bommert ved å trekke for mange tenner som aldri kom ut igjen). 2 og 3. Jeg hadde regulering i overkjeven, og den var vanlig på forsiden av tennene med klosser, men var hvit og gjennomsiktig av farge så den var nesten umulig å se med mindre man faktisk så etter den. Kjempekjekt! 4.Jeg var hos Oddvar Borge som holder til på Gran og i Oslo. Kjempeflink, kjemperask og veldig koslig kar. Hvit regulering er standard hos han for de som er over 18. 5. 2008-2010 Jeg er kjempefornøyd med resultatet, og jeg må si halvannet år med regulering var vel verdt det. Jeg anbealer også hvit regulering fordi man da ikke blir sjenert av at den er der fordi folk flest legger ikke engang merke til den når de snakker med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 12. juni 2011 Tabudrue: Takk for svar! Aner du hva prisen ble totalt, inkludert det dere fikk dekket? Jeg får jo ikke dekket noe iom. at jeg er 23 år, og er interessert i hva jeg faktisk må betale. Og er hvit regulering dyrere enn vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanta Exotic Skrevet 12. juni 2011 #6 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg fikk reggis da jeg var 19 år, nå er jeg 20, og har det fremdeles. Har hatt det i litt over ett år, og ser ut som jeg må ha det ca. ett år til.. 1. 20. 000,- 2. Begge deler. Du sier at bare din overkjeven må fikses på, men som regel må begge reguleres, fordi det er viktig at bittet skal passe sammen. 3. Vanlig regulering med sølvklosser foran tennene. 4. Tannlegehøyskolen i Oslo 5. 25. mars 2010 fikk jeg det, og har det enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanta Exotic Skrevet 12. juni 2011 #7 Del Skrevet 12. juni 2011 Tabudrue: Takk for svar! Aner du hva prisen ble totalt, inkludert det dere fikk dekket? Jeg får jo ikke dekket noe iom. at jeg er 23 år, og er interessert i hva jeg faktisk må betale. Og er hvit regulering dyrere enn vanlig? Da jeg fikk regulering sa hun at hvite klosser vil koste ca. 1000,- mer totalt. Men at det er større sjanse for at klossene knuser når de skal settes på, og større sjanse for at de knuser/detter av når du har på reguleringen, så hvis du velger hvite må du belage deg på flere uplanlagte besøk hos tannlegen for å lime på nye.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banan Skrevet 12. juni 2011 #8 Del Skrevet 12. juni 2011 1. Hvor mye kostet det for dere totalt? Fikk på reguleringen min et par måneder etter at jeg fylte 18. Fikk 40 % refundert, så skulle egentlig betalt 30.000, men ble 20.000,- i stedet. Vet ikke helt hvordan det fungerer, men tror jeg fikk noe av prisen refundert i og med at jeg fikk reguleringen samme året som jeg fylte 18. 2. Hadde dere oppe, nede eller begge deler? Har både oppe og nede, og jeg kan rett og slett ikke forda det. Tennene mine oppe var i utgangspunktet nesten helt rette, så jeg håpte på at jeg kunne ta av oppe en del tidligere enn nede. Det ser dessverre ut til at jeg må ha på oppe like lenge i og med at jeg må bruke strikker for å rette opp bittet. Jeg ble aldri henvist til reguleringstannlege da jeg var yngre i og med at tannlegen min sa at jeg hadde fine tenner. Jeg tok selv kontakt med reguleringstannlege da jeg var 18 for jeg ville rette opp tennene i underkjeven. Da fotalte reguleringstannlegen meg at jeg bet feil og måtte rette opp bittet også. Synes det er litt merkelig at min vanlige tannlege aldri har sagt noe om det tidligere. 3. Hva slags regulering hadde dere? (Vanlig, bak tennene, invisalign osv.) Den vanlige med sølvklosser. Føler meg som en liten unge på 12. Har hatt reguleringen på i rundt 7 måneder nå, og forventet tid er ca 2 år. Så jeg må egentlig forvente å ha den til jeg er 20, men jeg krysser fingrene for at jeg får den av tidligere. Tennene er perfekte nå, men det er vel noe med bittet som gjør at jeg må ha reguleringen på enda lengre. Tenk deg godt om før du bestemmer deg for å ha regulering eller ei. På en måte er jeg glad for at jeg har regulering nå slik at jeg slipper å være bitter hele livet for at jeg har skjeve tenner, men jeg har også angret veldig ofte for at jeg tok valget med å ha regulering. Jeg kan ikke fordra å se bilder av meg selv som smiler eller se meg selv i speilet med sølvklossene som skinner på tennene. (Ville mye heller hatt hvite klosser eller regulering bak tennene om jeg hadde hatt muligheten, men det finnes ikke her i distriktet så da måtte jeg reist så lang hver gang) Selvtilliten synker og folk tar meg automatisk for å være flere år yngre. Jeg gleder meg ubeskrivelig mye til å få av dette marerittet fra tennene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentix Skrevet 12. juni 2011 #9 Del Skrevet 12. juni 2011 1. Det kostet meg 45 000 til sammen med alt...er veldig forskjellig etter hvor mye som må flyttes på og hvor mange skinner man må ha.. 2. Jeg hadde både oppe og nede...trengte bare oppe i forhold til skjevhet, men måtte ha nede også slik at bittet passet med overkjeven. 3. Jeg har hatt invisalign og brukte det i 10 måneder og er kjempe fornøyd med resultatet Også er det veldig fint fordi man får se hvordan det blir, før man starter selve behandlingen og det tar kortere tid enn med vanlig tannregulering. 4. Fornebu Tannlegesenter 5. Mai 2010-Feb 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabudrue Skrevet 12. juni 2011 #10 Del Skrevet 12. juni 2011 Tabudrue: Takk for svar! Aner du hva prisen ble totalt, inkludert det dere fikk dekket? Jeg får jo ikke dekket noe iom. at jeg er 23 år, og er interessert i hva jeg faktisk må betale. Og er hvit regulering dyrere enn vanlig? Med forbehold om feil så tror jeg det totalt ble prisen lå mellom 25 -30 000(søskenrabatt inkludert da min lillebror også hadde regulering). Jeg betalte vel 9 000 av disse selv tror jeg, resten fikk jeg dekka. Da jeg fikk regulering sa hun at hvite klosser vil koste ca. 1000,- mer totalt. Men at det er større sjanse for at klossene knuser når de skal settes på, og større sjanse for at de knuser/detter av når du har på reguleringen, så hvis du velger hvite må du belage deg på flere uplanlagte besøk hos tannlegen for å lime på nye.. De hvite er litt dyrere, men det er ikke mye. Som du nevner så kan de hvite klossene knuse(de er hardplast), men med mindre to hjørner på samme klossen knuser så er det ikke noe problem å gå med de resten av behandlingen. Jeg hadde to-tre stk hvor et hjørne knuste underveis, men hadde aldri noe behov for å få satt på nye klosser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #11 Del Skrevet 12. juni 2011 Kan man ikke har regulering på innsiden av tennene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lars Skrevet 12. juli 2011 #12 Del Skrevet 12. juli 2011 1. Det kostet meg 45 000 til sammen med alt...er veldig forskjellig etter hvor mye som må flyttes på og hvor mange skinner man må ha.. 2. Jeg hadde både oppe og nede...trengte bare oppe i forhold til skjevhet, men måtte ha nede også slik at bittet passet med overkjeven. 3. Jeg har hatt invisalign og brukte det i 10 måneder og er kjempe fornøyd med resultatet Også er det veldig fint fordi man får se hvordan det blir, før man starter selve behandlingen og det tar kortere tid enn med vanlig tannregulering. 4. Fornebu Tannlegesenter 5. Mai 2010-Feb 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lars Skrevet 12. juli 2011 #13 Del Skrevet 12. juli 2011 Hvordan er det med nedbetaling? betalte du alt med en gang? hvor mye betalte du hver måned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thessie! Skrevet 12. juli 2011 #14 Del Skrevet 12. juli 2011 Er prisen for de som har regulering når de er under 18 mindre enn for de som er over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabudrue Skrevet 18. juli 2011 #15 Del Skrevet 18. juli 2011 Er prisen for de som har regulering når de er under 18 mindre enn for de som er over? Det er den, og det er en ganske betydelig forskjell også. Hvor mye du får i rabatt avhenger blant annet av i hvor stor grad du trenger reduleringen, om du har søsken som har hatt regulering og hvilken type regulering du skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #16 Del Skrevet 26. juli 2011 Den eneste måten du kan vite hva det koster deg er å kontakte en reguleringstannlege. Ulike type bittfeil krever ulik behandling og koster ulikt. Her var kostnaden på 100.000 kr og jeg fikk dekket 75%. Min andel skulle betales over 1 år. Klosser både oppe og nede, stempler samt strikk. Selve behandlingen tok 3 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentix Skrevet 26. juli 2011 #17 Del Skrevet 26. juli 2011 Hvordan er det med nedbetaling? betalte du alt med en gang? hvor mye betalte du hver måned? Det er flere løsninger for nedbetaling og det er kanskje noe forskjellig på de ulike stedene også. Der jeg var hadde de vel 3 løsninger tror jeg... Man kunne betale alt på en gang (å få kontant rabatt 5% eller noe sånt), betale ett visst beløp i måneden gjennom behandlingstiden eller de kunne hjelpe deg med å søke om lån for hele eller deler av summen. men med lån så må man jo betale renter også, med mindre de operer med rentefritak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^KinderMaxi^ Skrevet 26. juli 2011 #18 Del Skrevet 26. juli 2011 Hadde både oppe og nede Kostet 26.000kr Vanlig regulering, med strikk i begynnelsen Hadde regulering i 2,5år ca. Fikk både overbitt og rette fine tenner etterpå da Var verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #19 Del Skrevet 29. juli 2011 Tusen takk for svar alle sammen! Her var kostnaden på 100.000 kr og jeg fikk dekket 75%. Min andel skulle betales over 1 år. Klosser både oppe og nede, stempler samt strikk. Selve behandlingen tok 3 år. Hadde du regulering før eller etter at du fylte 18? Sånn siden du fikk noe dekket, tenker jeg på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 4. oktober 2011 #20 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg bumper denne litt da jeg må vurdere regulering selv... Greit å se at jeg ikke er den eneste ikke-tenåringen som kanskje må få meg regulering... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå